Skip to main content
beantwoord

Samenreiskorting aanzetten in mijn NS kan niet

  • 11 October 2022
  • 5 reacties
  • 6569 Bekeken

In de help van mijn NS staat dat je bij reisvoorkeuren op de overzichtspagina, samenreiskorting kunt aanzetten. Er staat nergens een kopje reisvoorkeuren op de overzichtspagina.

5 reacties

Badge +3

Het aanzetten van Samenreiskorting in Mijn NS of de app kan alleen door reizigers die NS Flex hebben. Reizigers die geen NS Flex hebben, moeten Samenreiskorting op hun OV-chipkaart laden bij een kaartautomaat, of reizen met een e-ticket met Samenreiskorting.

Ik kom uit de Filippijn en wil samen reizen. Kan ik gewoon e.ticket kopen en zomaar met iemand meerrizen?

Badge +3

U mag met Samenreiskorting meereizen met iemand die een abonnement heeft. U kunt niet met Samenreiskorting meereizen met iemand zonder abonnement.

Deze persoon heeft dal kortingskaart en is mijn tante. kan ik zelf kaart kopen of moet zij het doen

Badge +3

U moet dan het e-ticket met korting kopen (enkele reis of dagretour). (Uw tante kan het natuurlijk ook voor u kopen, maar dan moet uw naam op het ticket staan.) Uw tante checkt gewoon in en uit met de OV-chipkaart waar haar abonnement op staat en doet verder niets.

Houd er wel rekening mee dat met een e-ticket met Samenreiskorting de hele reis in de daluren moet plaatsvinden. Het is niet zo dat u mag doorreizen in de spits als de reis maar in de daluren is begonnen.

Reageer