Wanneer is de storing op Mijn NS, betreffende reishistorie opgelost? Kan al sinds eind vorige week vorige reizen niet inzien
Ik kan mijn reishistorie niet downloaden en vind het vreselijk, omdat ik het moet declareren.
Alle problemen met het laden en downloaden van je reishistorie die hier worden genoemd heb ik al weken last van.
Pagina laad zeer traag, reizen selecteren gaat ook heel traag. Na eindelijk alle reizen geselecteerd te hebben lukt het downloaden niet op geen enkele browser. Mijn pc en/of laptop begint als een gek te blazen als ik op de website zit.
Dit heb ik twee weken geleden gehad, dit heb ik vorige week gehad en dit heb ik nu dus op een later moment proberen werkt ook niet andere browsers werkt ook niet heb alles geprobeerd.
Wat is er aan de hand en wat is de oplossing, want dit duurt wel erg lang? Ik heb mijn historie nodig om te declareren.
Er is een storing en nu kan ik mijn abonnement niet aanzetten voordat ik aan mijn reis begin.
Wanneer is dit opeglost?
Helaas is Mijn NS niet beschikbaar
Je kunt op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. Excuses voor het ongemak. Wij zien je graag op een later tijdstip terug.
Je kunt hiervoor het beste telefonisch contact opnemen met NS klantenservice.
Er is een storing en nu kan ik mijn abonnement niet aanzetten voordat ik aan mijn reis begin.
Wanneer is dit opeglost?
Helaas is Mijn NS niet beschikbaar
Je kunt op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. Excuses voor het ongemak. Wij zien je graag op een later tijdstip terug.
Ik begrijp niet dat de betrouwbaarheid van NS-services zo slecht is. Wanneer je services aanbiedt die op op IT draaien waarbij het “niet werken” per direct financieel nadeel oplevert voor de klant, dan doe je toch echt iets niet goed, toch? Het alternatief is klantenservice, maar op dat idee komen er natuurlijk meer met als gevolg dat dat ook overloopt en dus z'n doel niet meer dient. Het is bar frustrerend dat bij reizen op rekening het uitstaande saldo vrijwel nooit te leiden heeft van een storing (altijd zichtbaar en wordt ook altijd geincasseerd), maar de voor de reiziger belangrijke info t.b.v. declareren keer op keer platligt. Recent kreeg ik een verzoek aan een enquete over de NS-app mee te werken. Daar heb ik met name de storingsgevoeligheid en de gebrekkige dataregistratie en weergave aangekaart. Ik kreeg aan het einde de belofte dat er mee “aan de slag” wordt gegaan…... slecht gevoel bij…..
Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)
Weekend Vrij is morgen niet geldig 5 mei is geen nationale feestdag dit jaar.
Weet ik, dus ik reis op de heenweg met de korting van mijn Studentenreisproduct. Het is wel geldig vanaf 18.30 uur, zegt een ander topic op dit forum, dus dan kan ik er wel gratis mee terugreizen!
Ja, via Klantenservice kun je ook een nieuw abonnement bestellen. Enige is dat je dan wel al een persoonlijke OV-chipkaart moet hebben.
Duidelijk, dan ga ik dat doen. En ik heb al een Flex-account en al gebruik gemaakt van een aantal abonnementen, dus dan moet dat wel goedkomen.
Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)
Weekend Vrij is morgen niet geldig 5 mei is geen nationale feestdag dit jaar.
Het is echter wel gewoon een vrijdag, dus Weekend Vrij is geldig ná 18:30 ;)
Ja, via Klantenservice kun je een nieuw abonnement bestellen. Enige is dat je dan wel al een persoonlijke OV-chipkaart moet hebben.
Een wijziging aanvragen van een bestaand (NS Flex) abonnement kan via de Klantenservice natuurlijk ook gewoon.
Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)
Weekend Vrij is morgen niet geldig 5 mei is geen nationale feestdag dit jaar.
Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)
Het is heel Mijn NS wat al weken kuren heeft. Onafhankelijk welke browser wordt de meest recente reishistorie pas geladen na een keer verversen met F5 (soms zelfs meermaals).
In Edge heeft ook het betaaloverzicht kuren: ik krijg consequent een lege lijst met alleen downloadenknopjes en pas na een keer F5 verschijnen de factuurdata weer, maar dan zijn de downloadknopjes weer weg (die worden pas na een minuut ofzo weer geladen).
Ik ervaar (nu uren later) hetzelfde als Haria71. De reishistorie wordt zeer traag geladen en downloaden van de reishistorie lukt in zijn geheel niet. Andere browsers of andere apparaten werken ook niet. Ik heb het geprobeerd met Firefox, Edge, en Chrome op Linux, Windows en Android apparaten. Overal heb ik hetzelfde probleem. Mijn computer begint ook te blazen als een gek elke keer als ik naar reishistorie ga binnen Mijn NS (niet bij andere secties van Mijn NS), alsof de computer heel hard aan het werk is.
Is er zeker geen storing op het moment?
OPLOSSING
Als je op ov-chipkaart.nl een account aanmaakt kun je daar wel de declaratie downloaden.
Dit werkt alleen niet in Firefox, maar in edge is het me gelukt.
We zijn er nog mee bezig. Helaas kan ik niet aangeven hoe lang dit nog duurt. Excuses voor het ongemak.
OPLOSSING
Als je op ov-chipkaart.nl een account aanmaakt kun je daar wel de declaratie downloaden.
Dit werkt alleen niet in Firefox, maar in edge is het me gelukt.
Daar heb je alleen wat aan als je op saldo reist. Wanneer je NS Flex hebt zie je bij OV-chipkaart.nl geen ritprijzen, alles is dan €0,00, en kun je de bedragen alleen zien in je MijnNS reishistorie.
Alles werkt zo traag (reishistorie) dat ik direct na het inchecken poortjes op treinstation al een melding krijg. In/uitchecken gemist. Ben eigenlijk wel aan toe dat reizen met de trein dagelijks weer een positieve ervaring wordt.
Ik kan intussen weer inloggen in MijnNS account en mijn reishistorie zien. Storing opgelost?
Voor het grootste gedeelte, ja. Er is nog een issue met Saldo producten met een kleine impact, maar ook dit zal spoedig opgelost zijn zoals het er nu op lijkt.
Ik kan intussen weer inloggen in MijnNS account en mijn reishistorie zien. Storing opgelost?
Voor het grootste gedeelte, ja. Er is nog een issue met Saldo producten met een kleine impact, maar ook dit zal spoedig opgelost zijn zoals het er nu op lijkt.
Wat bedoel je met klein impact? Voor iemand die niet kan inloggen kan het grote impact hebben.
Bij mij idem. En daarom samenreiskortimg ook niet te activeren. Heel frustrerend. 50 minuten zitten wachten op een medewerker in de chat, maar die reageert niet!
Samenreiskorting kun je ook als e-ticket kopen als het echt niet anders kan.
Ik heb hetzelfde probleem net als ook andere in deze topic hebben gepost: Reishistorie pagina laad wel maar verbruikt binnen 5sec 100% CPU en de Download knop reageert niet als ik met veel moeite al mijn reizen heb aangevinkt.
Erg vervelend want ik kan nu niet mijn declaraties doen…
Getest op meerdere apparaten (Windows en Linux), op Edge, Chromium en Firefox en met/zonder extensies. Lijkt dat er simpelweg iets mis is met de site zelf.
Ik heb hetzelfde probleem als Roemba en andere bovenstaande.
De reishistorie van deze maand laadt, maar van eerdere maanden verschijnt niet. Als ik dit selecteer wordt ik meteen teruggestuurd naar de algemene startpagina. Een keer lukte het wel, maar dan kan ik alleen met heel veel moeite de juiste reizen selecteren. Downloaden werkt ook niet. Op verschillende apparaten en browsers geprobeerd, maar werkt niet. Zou fijn zijn als dit snel opgelost kan worden.
De goede kant op ? Ik heb hetzelfde probleem als de andere bovenstaande. Super traag. Geen mogelijkheid om je declaratie te downloaden. Krijg je eindelijk de download button pdf verschijnt de pop up maar lijkt het net of de link niet werkt naar acrobat reader. Heel vervelend als je je reiskosten moet voorschieten en je mist de kans om tijdig te kunnen declareren.
Ander voorbeeld

Hallo ik probeerde zojuist mijn reishistorie te bekijken maar ik kan alleen mijn laatste reis van vanavond zien maar als ik verder klik staat er 0 reistransacties ik wil mijn reis van 12 mei zien maar dat kan dus niet hoe komt dit?
Welkom
In een ander topic gaf een moderator aan dat je als workaround dan even op een andere link in Mijn NS kon klikken, en dat de download dan ineens wél doorkwam…
GRAAG ANTWOORD OP DE VRAAG 'WANNEER IS DIT OPGELOST?’! Ik kan om deze zelfde reden ook al uren niet inloggen!
Waarvoor moet je inloggen dan? De Klantenservice kan veel oplossen, ik heb net via de chat een abonnement afgesloten, dus misschien zou dat kunnen helpen?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.