beantwoord

storing overzicht reishistorie

  • 20 February 2023
  • 43 reacties
  • 1462 Bekeken

Wanneer is de storing op Mijn NS, betreffende reishistorie opgelost? Kan al sinds eind vorige week vorige reizen niet inzien

icon

Beste antwoord door MoDe 20 February 2023, 11:04

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er is een storing en nu kan ik mijn abonnement niet aanzetten voordat ik aan mijn reis begin.

Wanneer is dit opeglost?

Helaas is Mijn NS niet beschikbaar

Je kunt op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. Excuses voor het ongemak. Wij zien je graag op een later tijdstip terug.

Je kunt hiervoor het beste telefonisch contact opnemen met NS klantenservice.

Ik kan mijn reishistorie niet downloaden en vind het vreselijk, omdat ik het moet declareren.    

Alle problemen met het laden en downloaden van je reishistorie die hier worden genoemd heb ik al weken last van.

Pagina laad zeer traag, reizen selecteren gaat ook heel traag. Na eindelijk alle reizen geselecteerd te hebben lukt het downloaden niet op geen enkele browser. Mijn pc en/of laptop begint als een gek te blazen als ik op de website zit.

 

Dit heb ik twee weken geleden gehad, dit heb ik vorige week gehad en dit heb ik nu dus op een later moment proberen werkt ook niet andere browsers werkt ook niet heb alles geprobeerd.

 

Wat is er aan de hand en wat is de oplossing, want dit duurt wel erg lang? Ik heb mijn historie nodig om te declareren.

Ik ervaar (nu uren later) hetzelfde als Haria71. De reishistorie wordt zeer traag geladen en downloaden van de reishistorie lukt in zijn geheel niet. Andere browsers of andere apparaten werken ook niet. Ik heb het geprobeerd met Firefox, Edge, en Chrome op Linux, Windows en Android apparaten. Overal heb ik hetzelfde probleem. Mijn computer begint ook te blazen als een gek elke keer als ik naar reishistorie ga binnen Mijn NS (niet bij andere secties van Mijn NS), alsof de computer heel hard aan het werk is.

Is er zeker geen storing op het moment?

Reputatie 7
Badge +2

Het is heel Mijn NS wat al weken kuren heeft. Onafhankelijk welke browser wordt de meest recente reishistorie pas geladen na een keer verversen met F5 (soms zelfs meermaals).

In Edge heeft ook het betaaloverzicht kuren: ik krijg consequent een lege lijst met alleen downloadenknopjes en pas na een keer F5 verschijnen de factuurdata weer, maar dan zijn de downloadknopjes weer weg (die worden pas na een minuut ofzo weer geladen).

Er is een storing en nu kan ik mijn abonnement niet aanzetten voordat ik aan mijn reis begin.

Wanneer is dit opeglost?

Helaas is Mijn NS niet beschikbaar

Je kunt op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. Excuses voor het ongemak. Wij zien je graag op een later tijdstip terug.

Reputatie 4

Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)

Reputatie 7
Badge +1

Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)

Weekend Vrij is morgen niet geldig 5 mei is geen nationale feestdag dit jaar.

Ja, via Klantenservice kun je een nieuw abonnement bestellen. Enige is dat je dan wel al een persoonlijke OV-chipkaart moet hebben.

Een wijziging aanvragen van een bestaand (NS Flex) abonnement kan via de Klantenservice natuurlijk ook gewoon.

Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)

Weekend Vrij is morgen niet geldig 5 mei is geen nationale feestdag dit jaar.

Het is echter wel gewoon een vrijdag, dus Weekend Vrij is geldig ná 18:30 ;)

Reputatie 4

Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)

Weekend Vrij is morgen niet geldig 5 mei is geen nationale feestdag dit jaar.

Weet ik, dus ik reis op de heenweg met de korting van mijn Studentenreisproduct. Het is wel geldig vanaf 18.30 uur, zegt een ander topic op dit forum, dus dan kan ik er wel gratis mee terugreizen!

 

Ja, via Klantenservice kun je ook een nieuw abonnement bestellen. Enige is dat je dan wel al een persoonlijke OV-chipkaart moet hebben.

Duidelijk, dan ga ik dat doen. En ik heb al een Flex-account en al gebruik gemaakt van een aantal abonnementen, dus dan moet dat wel goedkomen.

Ik begrijp niet dat de betrouwbaarheid van NS-services zo slecht is. Wanneer je services aanbiedt die op op IT draaien waarbij het  “niet werken” per direct financieel nadeel oplevert voor de klant, dan doe je toch echt iets niet goed, toch? Het alternatief is klantenservice, maar op dat idee komen er natuurlijk meer met als gevolg dat dat ook overloopt en dus z'n doel niet meer dient. Het is bar frustrerend dat bij reizen op rekening het uitstaande saldo vrijwel nooit te leiden heeft van een storing (altijd zichtbaar en wordt ook altijd geincasseerd), maar de voor de reiziger belangrijke info t.b.v. declareren keer op keer platligt. Recent kreeg ik een verzoek aan een enquete over de NS-app mee te werken. Daar heb ik met name de storingsgevoeligheid en de gebrekkige dataregistratie en weergave aangekaart. Ik kreeg aan het einde de belofte dat er mee “aan de slag” wordt gegaan…...🤔 slecht gevoel bij…..😔

OPLOSSING

Als je op ov-chipkaart.nl een account aanmaakt kun je daar wel de declaratie downloaden.

Dit werkt alleen niet in Firefox, maar in edge is het me gelukt.

Reputatie 7
Badge +3

Men is er mee bezig. Er wordt nu eindelijk erkend dat er een storing is.

Jij kunt nog wel jouw abonnementen zien in mijnNS?

 

Kan het kloppen dat er weer een storing is met de reishistorie? Want hij laadt de reishistorie niet of heeeeel traag 

Ik heb hetzelfde probleem als Roemba en andere bovenstaande.

De reishistorie van deze maand laadt, maar van eerdere maanden verschijnt niet. Als ik dit selecteer wordt ik meteen teruggestuurd naar de algemene startpagina. Een keer lukte het wel, maar dan kan ik alleen met heel veel moeite de juiste reizen selecteren. Downloaden werkt ook niet. Op verschillende apparaten en browsers geprobeerd, maar werkt niet. Zou fijn zijn als dit snel opgelost kan worden.

Reputatie 6
Badge +2

Hi Haria71! Op dit moment is er geen storing gaande. Wellicht gaat het wat sneller in een andere browser? En anders raad ik je aan om het op een later moment even opnieuw te proberen.

Alles werkt zo traag (reishistorie) dat ik direct na het inchecken poortjes op treinstation al een melding krijg. In/uitchecken gemist. Ben eigenlijk wel aan toe dat reizen met de trein dagelijks weer een positieve ervaring wordt.

Reputatie 7
Badge +3

OPLOSSING

Als je op ov-chipkaart.nl een account aanmaakt kun je daar wel de declaratie downloaden.

Dit werkt alleen niet in Firefox, maar in edge is het me gelukt.

Daar heb je alleen wat aan als je op saldo reist. Wanneer je NS Flex hebt zie je bij OV-chipkaart.nl geen ritprijzen, alles is dan €0,00, en kun je de bedragen alleen zien in je MijnNS reishistorie. 

Reputatie 6

Hallo Isidoor. Welkom bij de NS Community.

Ik ben nogmaals voor je rond gaan vragen, maar er is geen algemene storing bekend. Ik wil je aanraden om dit later nogmaals te proberen.

Badge +3

Ik heb het net even geprobeerd (met en zonder ad/scriptblocker) en de Reishistorie staat er binnen een seconde. Facturen duurt een paar seconden voor de bedragen en een halve seconde later verschijnen de download knopjes. Chrome op Windows.

Reputatie 7
Badge +2

Ja de reishistorie staat er wel binnen een seconde. Alleen staan dan alleen de reizen in beeld van de vorige keer dat ik de reishistorie bekeken heb. De meest recente reizen verschijnen pas na F5’en.

Bij het betaaloverzicht zie ik eerst dit als de pagina klaar is met laden:

 

Na F5’en wordt het dit…

 

Badge +3

Hmm, dat lijkt me iets met cache-bestanden of cookies. Keertje uitloggen uit Mijn NS, browser sluiten en weer inloggen zou kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +2

Nope, dat helpt niet. In Chrome laadt het wel weer direct, wat eigenlijk raar is gezien Edge ook op Chromium gebaseert is.

Het is ook niet alleen de startpagina die blijft hangen. Als ik doorklik naar de volledige historie gebeurt weer precies hetzelfde (zelfs nadat ik al eens geF5t had op de startpagina)

Badge +3

Edge heb ik helemaal uit Windows gesloopt (zou het nog in een VM kunnen proberen).

Wellicht een keer CCleaner er op los laten, maar let dan wel op dat je dingen die je wilt behouden (zoals lokaal opgeslagen wachtwoorden) met rust laat.

Reageer