beantwoord

storing overzicht reishistorie

  • 20 February 2023
  • 43 reacties
  • 1454 Bekeken

Wanneer is de storing op Mijn NS, betreffende reishistorie opgelost? Kan al sinds eind vorige week vorige reizen niet inzien

icon

Beste antwoord door MoDe 20 February 2023, 11:04

Bekijk origineel

43 reacties

Ik begrijp niet dat de betrouwbaarheid van NS-services zo slecht is. Wanneer je services aanbiedt die op op IT draaien waarbij het  “niet werken” per direct financieel nadeel oplevert voor de klant, dan doe je toch echt iets niet goed, toch? Het alternatief is klantenservice, maar op dat idee komen er natuurlijk meer met als gevolg dat dat ook overloopt en dus z'n doel niet meer dient. Het is bar frustrerend dat bij reizen op rekening het uitstaande saldo vrijwel nooit te leiden heeft van een storing (altijd zichtbaar en wordt ook altijd geincasseerd), maar de voor de reiziger belangrijke info t.b.v. declareren keer op keer platligt. Recent kreeg ik een verzoek aan een enquete over de NS-app mee te werken. Daar heb ik met name de storingsgevoeligheid en de gebrekkige dataregistratie en weergave aangekaart. Ik kreeg aan het einde de belofte dat er mee “aan de slag” wordt gegaan…...🤔 slecht gevoel bij…..😔

Ik kan mijn reishistorie niet downloaden en vind het vreselijk, omdat ik het moet declareren.    

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan intussen weer inloggen in MijnNS account en mijn reishistorie zien. Storing opgelost?

Reputatie 6

Ik kan intussen weer inloggen in MijnNS account en mijn reishistorie zien. Storing opgelost?

Voor het grootste gedeelte, ja. Er is nog een issue met Saldo producten met een kleine impact, maar ook dit zal spoedig opgelost zijn zoals het er nu op lijkt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan intussen weer inloggen in MijnNS account en mijn reishistorie zien. Storing opgelost?

Voor het grootste gedeelte, ja. Er is nog een issue met Saldo producten met een kleine impact, maar ook dit zal spoedig opgelost zijn zoals het er nu op lijkt.

Wat bedoel je met klein impact? Voor iemand die niet kan inloggen kan het grote impact hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij idem. En daarom samenreiskortimg ook niet te activeren. Heel frustrerend. 50 minuten  zitten wachten op een medewerker in de chat, maar die reageert niet! 

Samenreiskorting kun je ook als e-ticket kopen als het echt niet anders kan.

Ik heb hetzelfde probleem net als ook andere in deze topic hebben gepost: Reishistorie pagina laad wel maar verbruikt binnen 5sec 100% CPU en de Download knop reageert niet als ik met veel moeite al mijn reizen heb aangevinkt.

Erg vervelend want ik kan nu niet mijn declaraties doen…

Getest op meerdere apparaten (Windows en Linux), op Edge, Chromium en Firefox en met/zonder extensies. Lijkt dat er simpelweg iets mis is met de site zelf.

Ik heb hetzelfde probleem als Roemba en andere bovenstaande.

De reishistorie van deze maand laadt, maar van eerdere maanden verschijnt niet. Als ik dit selecteer wordt ik meteen teruggestuurd naar de algemene startpagina. Een keer lukte het wel, maar dan kan ik alleen met heel veel moeite de juiste reizen selecteren. Downloaden werkt ook niet. Op verschillende apparaten en browsers geprobeerd, maar werkt niet. Zou fijn zijn als dit snel opgelost kan worden.

Ik heb ook hetzelfde probleem dat de reishistorie pagina ontzettend traag wordt en het declaratieoverzicht niet gedownload kan worden. Ik heb zojuist met de klantenservice gesproken en die gaven aan dat het inderdaad een storing is, ze zijn ermee bezig. 

Dus hopelijk is het snel opgelost.

Het gaat een beetje de goede kant op. Ik zie nu wel de reishistorie zonder dat het al te veel hapert. Maar nog niet alle ritten zijn te zien. Zo zie ik bijvoorbeeld nog niet alle terugreizen of ritten van de bus. 

 

Ik zal geduldig afwachten, gezien de termijn voor het declareren voorbij is. 

 

Maar hoop wel dat dit snel opgelost wordt. 

De goede kant op ? Ik heb hetzelfde probleem als de andere bovenstaande. Super traag. Geen mogelijkheid om je declaratie te downloaden. Krijg je eindelijk de download button pdf verschijnt de pop up maar lijkt het net of de link niet werkt naar acrobat reader. Heel vervelend als je je reiskosten moet voorschieten en je mist de kans om tijdig te kunnen declareren.

Ander voorbeeld 

 

 

Badge +3

Welkom @MaureenH

In een ander topic gaf een moderator aan dat je als workaround dan even op een andere link in Mijn NS kon klikken, en dat de download dan ineens wél doorkwam… 🤔

Hallo ik probeerde zojuist mijn reishistorie te bekijken maar ik kan alleen mijn laatste reis van vanavond zien maar als ik verder klik staat er 0 reistransacties ik wil mijn reis van 12 mei zien maar dat kan dus niet hoe komt dit?

Alle problemen met het laden en downloaden van je reishistorie die hier worden genoemd heb ik al weken last van.

Pagina laad zeer traag, reizen selecteren gaat ook heel traag. Na eindelijk alle reizen geselecteerd te hebben lukt het downloaden niet op geen enkele browser. Mijn pc en/of laptop begint als een gek te blazen als ik op de website zit.

 

Dit heb ik twee weken geleden gehad, dit heb ik vorige week gehad en dit heb ik nu dus op een later moment proberen werkt ook niet andere browsers werkt ook niet heb alles geprobeerd.

 

Wat is er aan de hand en wat is de oplossing, want dit duurt wel erg lang? Ik heb mijn historie nodig om te declareren.

We zijn er nog mee bezig. Helaas kan ik niet aangeven hoe lang dit nog duurt. Excuses voor het ongemak.

OPLOSSING

Als je op ov-chipkaart.nl een account aanmaakt kun je daar wel de declaratie downloaden.

Dit werkt alleen niet in Firefox, maar in edge is het me gelukt.

Alles werkt zo traag (reishistorie) dat ik direct na het inchecken poortjes op treinstation al een melding krijg. In/uitchecken gemist. Ben eigenlijk wel aan toe dat reizen met de trein dagelijks weer een positieve ervaring wordt.

Reputatie 7
Badge +3

OPLOSSING

Als je op ov-chipkaart.nl een account aanmaakt kun je daar wel de declaratie downloaden.

Dit werkt alleen niet in Firefox, maar in edge is het me gelukt.

Daar heb je alleen wat aan als je op saldo reist. Wanneer je NS Flex hebt zie je bij OV-chipkaart.nl geen ritprijzen, alles is dan €0,00, en kun je de bedragen alleen zien in je MijnNS reishistorie. 

Reageer