beantwoord

verkeerde keuzedag op automaat

  • 31 July 2023
  • 14 reacties
  • 247 Bekeken

Wat moet je doen als je op de laatste dag wilt reizen van je keuzedag termijn en deze niet meer op de automaat staat, maar de volgende alleen zichtbaar is. Noodgedwongen heb ik deze maar genomen.

icon

Beste antwoord door Melissa NS 31 July 2023, 18:47

Bekijk origineel

14 reacties

Goedenavond Blikverruiming1-21, welkom op de NS Community!

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice middels telefoon, chat, Facebook of Twitter en de situatie uitleggen. Het probleem is bij ons bekend over de Keuzedagen.

Badge +3

Ik blijf het vreemd vinden dat je een Keuzedag die op 31 juli gewoon geldig is al op 30 juli moet ophalen want anders is hij foetsie.

Zal wel komen omdat er tegenwoordig nog maar één Keuzedag klaar kan staan, en de volgende hem overschrijft.

Kan me wel voorstellen dat mensen die 1 augustus willen reizen daags tevoren de Keuzedag alvast willen ophalen bij bijv. een supermarkt. maar dan nog… 🤔

Reputatie 7
Badge +3

In een ander topic van vandaag over hetzelfde probleem geeft @Laura NS aan dat in het systeem geldig tot staat ipv geldig tot en met. Vandaar dat op de laatste dag de keuzedag niet meer op te halen is.

Ik heb geen bijna verlopende keuzedagen meer, maar had anders willen testen wat er gebeurt als ik deze een dag van te voren op zou halen. Want bij tot zou die dan op de tot/metdag niet meer te gebruiken zijn.

Badge +3

Ik heb geen bijna verlopende keuzedagen meer, maar had anders willen testen wat er gebeurt als ik deze een dag van te voren op zou halen. Want bij tot zou die dan op de tot/metdag niet meer te gebruiken zijn.

Dat zou wat zijn… maar ik vermoed dat het op die manier gewoon werkt, want een volgende gaat pas in op de 1e van de maand (als het om Keuzedagen bij een oud VDU gaat).

Maar blijkbaar kan je met die Keuzedag van 1 augustus ook al op 31 juli reizen? Nog vreemder.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb geen bijna verlopende keuzedagen meer, maar had anders willen testen wat er gebeurt als ik deze een dag van te voren op zou halen. Want bij tot zou die dan op de tot/metdag niet meer te gebruiken zijn.

Dat zou wat zijn… maar ik vermoed dat het op die manier gewoon werkt, want een volgende gaat pas in op de 1e van de maand (als het om Keuzedagen bij een oud VDU gaat).

Maar blijkbaar kan je met die Keuzedag van 1 augustus ook al op 31 juli reizen? Nog vreemder.

Keuzedagenabonnement is gekoppeld aan dag dat dal voordeel of (vdu) is ingegaan. Dat kan op alle dagen van de maand zijn.

Als keuzedag vandaag verloopt dan was die van vorig jaar en stond die geldig is tot eind september 2023 ook al klaar.

Badge +3

Correct me if I’m wrong maar bij een VDU was dat altijd (en nog steeds) de 1e van de maand, vandaar mijn reactie over 31 juli en 1 augustus.

Je Keuzedag is geldig t/m 31 juli… maar dan wél ophalen uiterlijk 30 juli?

Dat spoort dus niet 🤔 de volgende kan ik dan vanaf 1 augustus gebruiken (staat 31 juli klaar als enige?)

En daar gebruik van maken op 31 juli? Terug naar de tekentafel…. 

Dat hele idee van “er staat één Keuzedag voor je klaar” is verder prima, want voorkomt vergissingen bij domme automaten in supermarkten en zo (die alles wat er maar klaar staat op je kaart ‘pleuren’)… 

Het hele verhaal over ‘tot’ en ‘t/m’ van een NS moderator in dat andere topic geloof ik niet. Nou ja, als het waar is (mind blowing) dan is dat een dikke #fail  Want iedereen die erover klaagt krijgt gewoon een couponcode toch?

Reputatie 7
Badge +1

Correct me if I’m wrong maar bij een VDU was dat altijd (en nog steeds) de 1e van de maand, vandaar mijn reactie over 31 juli en 1 augustus.

Mijn VDU (op het laatst Dal Voordeel) ging in op 27 september.

Badge +3

Correct me if I’m wrong maar bij een VDU was dat altijd (en nog steeds) de 1e van de maand, vandaar mijn reactie over 31 juli en 1 augustus.

Mijn VDU (op het laatst Dal Voordeel) ging in op 27 september.

Ook goed, dan zou je met je 2-maandelijkse Keuzedagen) niet kunnen reizen op een Keuzedag die je op de 26e zou willen laden (want dat moet echt een dag voorafgaand aan je reisdatum beste x!?).

Och weet je wat, het probleem is bekend dus krijg je een e-ticket code… 😅 De (volgende) Keuzedag die je niet wilde (maar ondertussen wel op je kaart staat) wordt wel een probleempje… want waar ga je daar mee heen (en terug) reizen? 🙄

Nou beste NS, precies de reis die ik met de vorige (maar niet meer beschikbare) Keuzedag wilde maken! 🤣

Hoe lossen we dit op? No problem! Wij (de NS) geven je een code voor iets dat lijkt op een Keuzedag, maar let op dat het een e-ticket is met spitsbeperkingen.

Nu zal dat voor de meeste Keuzedagen-reizigers weinig uitmaken (senioren zijn redelijk flexibel of reizen vooral in het weekend), maar toch.

Los gewoon die bug op dat een Keuzedag niet meer op de laatste dag van geldigheid op te halen is (want de volgende staat een dag te vroeg klaar!)

De datum (1e van de maand of de 27e of zo) doet er verder niet toe..

Reputatie 7
Badge +3

Mijn VDU en later keuzedagen was ook op de 27e afgesloten.

@Robert Bveel mensen hebben nog bijna 1 jaar aan keuzedagen staan omdat ze tijdens de pandemie niet zijn gaan reizen. Daardoor is het voor hen mogelijk om te gaan reizen op de volgende keuzedag als onverhoopt de keuzedag die men de laatste geldigheidsdag wilde gebruiken vervallen is.

Reputatie 1

Vandaag krijg ik weer een keuzedag erbij en ik zie nu opeens dat deze geldig is tot en met 2 augustus 2024. Voorheen waren de keuzedagen altijd geldig tot en met de 30e of 31e van de maand in het volgende jaar. Dus blijkbaar is er nu wel iets veranderd in de geldigheidsdatum.

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag krijg ik weer een keuzedag erbij en ik zie nu opeens dat deze geldig is tot en met 2 augustus 2024. Voorheen waren de keuzedagen altijd geldig tot en met de 30e of 31e van de maand in het volgende jaar. Dus blijkbaar is er nu wel iets veranderd in de geldigheidsdatum.

Op welke dag is jouw dal voordeel ingegaan?

Reputatie 1

Vandaag krijg ik weer een keuzedag erbij en ik zie nu opeens dat deze geldig is tot en met 2 augustus 2024. Voorheen waren de keuzedagen altijd geldig tot en met de 30e of 31e van de maand in het volgende jaar. Dus blijkbaar is er nu wel iets veranderd in de geldigheidsdatum.

Op welke dag is jouw dal voordeel ingegaan?

Op 1 augustus, heel veel jaren geleden 😀

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag krijg ik weer een keuzedag erbij en ik zie nu opeens dat deze geldig is tot en met 2 augustus 2024. Voorheen waren de keuzedagen altijd geldig tot en met de 30e of 31e van de maand in het volgende jaar. Dus blijkbaar is er nu wel iets veranderd in de geldigheidsdatum.

Op welke dag is jouw dal voordeel ingegaan?

Op 1 augustus, heel veel jaren geleden 😀

Staat er tot of tot en met? En krijg je ze per 2 maanden?

Reputatie 1

Vandaag krijg ik weer een keuzedag erbij en ik zie nu opeens dat deze geldig is tot en met 2 augustus 2024. Voorheen waren de keuzedagen altijd geldig tot en met de 30e of 31e van de maand in het volgende jaar. Dus blijkbaar is er nu wel iets veranderd in de geldigheidsdatum.

Op welke dag is jouw dal voordeel ingegaan?

Op 1 augustus, heel veel jaren geleden 😀

Staat er tot of tot en met? En krijg je ze per 2 maanden?

Er staat tot en met 2 augustus 2024 te gebruiken en krijg ze per 2 maanden. Voorheen kreeg ik altijd een dag van tevoren bericht van NS dat ik vanaf de volgende dag de nieuwe Keuzedag kon gaan gebruiken, maar nu kreeg ik pas echt op de dag zelf bericht, dus 1 augustus.

Reageer