beantwoord

Business Card met Traject Vrij: korting voor privé reizen met privé kaart

  • 3 February 2017
  • 32 reacties
  • 16476 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Je bent niet de enige Inge, ik was hier ook nog niet van op de hoogte.
Dank voor deze aanvulling, Tochjo 🙂 Ik was tot mijn spijt nog niet bekend met dit zakelijke product en ga mijn reactie aanpassen.
Badge +3
NS kent al Traject Vrij met Gesplitst Betalen, waarbij de kosten voor het vaste traject door de werkgever worden betaald en alle andere kosten per automatische incasso worden afgeschreven van de rekening van de kaarthouder.
Ik ben blij dat mijn werkgever niet werkt met een Buisiness Card. Ik krijg gelukkig een reiskosten vergoeding.
Tja een werkgever heeft natuurlijk wel liever een Buisinesss Card. En dus ben je € 50,00 extra kwijt om privé reizen te maken. Zeker als de werkgever geen zin heeft om een reiskosten vergoeding te betalen. Voor dit probleem moet toch een andere oplossing te vinden zijn? Bijvoorbeeld dat NS de zakelijke ritten / abonnement belast bij de werkgever en de privé ritten bij de reiziger.


Het onderscheid tussen zakelijk en privé ritten is denk ik erg lastig, want de reiziger moet dit dan aangeven voor een bepaalde deadline, mensen gaan dat vergeten en dan moeten er weer allemaal correcties gedaan worden.

Persoonlijk zou ik al heel blij zijn als je een trajectvrij abonnement (dus niet de kosten voor reizen buiten het traject) door de werkgever zou kunnen laten betalen via een factuur terwijl de kosten voor reizen buiten je traject via de incasso van je eigen rekening zou doen. Volgens mij zou dat voor de meeste forensen een erg gewenste oplossing zijn.
Ik ben blij dat mijn werkgever niet werkt met een Buisiness Card. Ik krijg gelukkig een reiskosten vergoeding.
Tja een werkgever heeft natuurlijk wel liever een Buisinesss Card. En dus ben je € 50,00 extra kwijt om privé reizen te maken. Zeker als de werkgever geen zin heeft om een reiskosten vergoeding te betalen. Voor dit probleem moet toch een andere oplossing te vinden zijn? Bijvoorbeeld dat NS de zakelijke ritten / abonnement belast bij de werkgever en de privé ritten bij de reiziger.
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb een zoals de titel al zegt een Business Card met Traject Vrij. Mijn werkgever wil privé-reizen niet doorbelasten en dat snap ik wel, afdeling HR heeft al genoeg te doen. Dus reis ik privé met een particuliere kaart. Nu vraag ik me af: is het mogelijk om de korting die je krijgt bij Traject Vrij ook te gebruiken voor mijn privé reizen? Moet elke vrijdag een flink stuk, dus dat zou me werkelijk honderden euros schelen en de NS heeft nog steeds de geneugten van een abonnement?
Het antwoord is dus nee, maar het goede nieuws is dat je (naast de andere genoemde mogelijkheid) wel bijna hetzelfde (€ 50 per jaar minder) kan besparen door er een Dal Voordeel bij te nemen, op je particuliere kaart. bijdragevandennis
Welkom op het NS serviceforum robertjanb!

De NS-Business Card is ontwikkeld als 1 kaart waarmee je alle werkgerelateerde reizen kan maken (woon-werk én zakelijke reizen). Dit betekent dat de kaart altijd te gebruiken is. De NS-poortjes herkennen dus niet of het een zakelijke reis, woon-werk of privéreis betreft. Alle reizen die met de nieuwe NS-Business Card worden gemaakt, komen terug op de factuur. Je kunt daarom in Mijn NS Zakelijk de reizen onderverdelen in 'Privé, ‘Zakelijk’ of ‘Woon-werk' en zo achteraf het privégebruik verrekenen met je werkgever.

Als je werkgever geen privéreizen met de NS-Business Card toestaan, dan is het wellicht handig om in overleg met je werkgever over te stappen op Traject Vrij met Gesplitst betalen.

Reageer