Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeƫn kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeƫn met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieƫn, het versturen van privƩberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

Kijk, Amsterdam is wakker! Dankjewel 🙂
Goed nieuws: hierbij kan ik melden dat de counters weer juist worden getoond sinds afgelopen vrijdag.
@Henk: de in-app notificatie (m.b.t. de berichten) zijn tijdelijk verwijderd/disabled.
Nu lijkt het dat de tellertjes met het aantal reacties achterloopt.

https://forum.ns.nl/ns-extra-35/weekend-dagkaarten-ns-extra-34444

Deze reactie staat er al een uur, maar hier staat de teller nog op 0

https://forum.ns.nl/search/activity/recent
Deze forumgebruiker heeft Ć©Ć©n topic aangemaakt en inderdaad nog geen reacties op haar naam staan.
Iets geks, ik keek op het profiel van Erryt NS en zijn laatste reactie was 1 uur geleden.

Als je echter doorklikt is die reactie van 1 dag geleden. (En hij was er vandaag niet online)

Als je dan bv bij Klaas Jan kijkt, zie je als laatste reactie 2 dagen geleden staan, klik je op die reactie is het 4 dagen...

https://forum.ns.nl/members/klaas-jan-ns-8317

De tijd klopt dus niet helemaal, zeker niet als iemand een dag niet online is geweest.
Als vragen op beantwoord gezet worden, dan wordt die tijd genoteerd.
Ik weet niet of dat meespeelt.

https://forum.ns.nl/contact-52/geen-bericht-na-vinden-tas-35269

Deze reactie is 2 dagen oud volgens het profiel, hij is echter 4 dagen oud.

Het is verder niet belangrijk, alleen voor mensen die op een reactie wachten van een moderator en dan de indruk kunnen krijgen dat ze genegeerd worden.
Toch wel, topics worden later op beantwoord gezet en een eerste reactie is niet altijd het beste antwoord. Dit geldt zowel voor moderators als forumleden. Het 'beste antwoord' interesseert mij persoonlijk niet zo veel, maar dat er op een gegeven moment een keuze gemaakt wordt begrijp ik wel. Dat die tijd geregistreerd wordt lijkt mij enigszins logisch.

Dat er soms topics al eerder opgesteld zijn komt natuurlijk ook voor.
Ik kan me daar bij aansluiten Nooduitgang en neem de overige feedback mee richting de platformbeheerder.
Heb een probleem met pb's 😞
Wat gaat er mis?
Laden van pb's hapert soms een beetje. Krijg nu de hele tijd time out berichten en aan mijn tablet of verbinding ligt het niet. :S
Badge +3
Laden van pb's hapert soms een beetje. Krijg nu de hele tijd time out berichten en aan mijn tablet of verbinding ligt het niet. :S
Vreemd, privƩ werkt bij mij prima en ik krijg daar ook keurig een e-mail over met een directe link om te kijken zonder inloggen.

Ik ga het even testen met Nooduitgang. You've got mail 😉
Ok.
Hoe is de test verlopen? 🙂
Nog een paar suggesties van mijn kant:

1. In het forum 'In de trein' worden vaak dezelfde vragen gesteld. In een van de meest recente topics over kaartcontroles heb ik deze in een lijstje samengevat. Wellicht kan het lijstje wat kleiner worden gemaakt en de meestgestelde vragen aan eigen sticky-topic krijgen?

2. Een huishoudelijk dingetje. Ik zie vaker dat sommige topics in het verkeerde forum worden geplaatst. Zo staan er in het Dienstregeling 2017-forum diverse topics over extra treinen die beter bij Werkzaamheden en Acties thuishouren, enz.

3. Worden er overigens dusdanig veel vragen gesteld over toegankelijkheid van stations en treinen dat dit zijn eigen forum zou verdienen? Dat concentreert dit onderwerp, maar aan de andere katn zijn er al wel voldoende fora hier lijkt mij.
Bedankt dat je met ons meedenkt VIRM. Ik ga je opmerkingen aan eindbaas Sivan doorgeven.
Ik reageer nog wel eens tegelijkertijd met iemand anders, van de reactie die op hetzelfde moment is geplaatst krijg ik dan 2x een notificatiemail. Kan dat nagekeken worden door de ontwikkelaar?
Badge +3
Als aanvulling op Henk_NL, als ik tegelijkertijd reageer met iemand anders dan wordt mijn reactie soms helemaal niet geplaatst. Ik heb er een gewoonte van gemaakt bij lange reacties om voordat ik op 'Plaats' klik maar even mijn hele bericht te kopiĆ«ren, anders is het zo zonde om het opnieuw te moeten opstellen. 😉
Daar heb ik dan weer nooit problemen mee.
De tellertjes lopen weer niet synchroon. Wederom zijn er weer meer reacties dan weergegeven bij recente topics.
Klopt Nooduitgang, het was mij en Thom ook al opgevallen. Ik heb het doorgegeven, maar nog geen reactie ontvangen. We zullen het er even mee moeten doen zo.
Bij inSided hebben wat queues stilgestaan lijkt het, krijg nu ook ineens een hele lading mails met notificaties.
Dat zou goed kunnen Henk, het loopt niet helemaal lekker ook hier achter de schermen. Excuses als ik dingen over het hoofd zie.

Reageer