Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

Dat is gek. Die had ik nog niet eerder voorbij zien komen. Ik neem het gelijk mee in mijn mailing!
Dat is al een aantal maanden idd, heb ik het ook al eens met Sivan over gehad. Moest maar niet zoveel editten :$

Overigens wordt de bijlage niet daadwerkelijk verwijderd, hij verdwijnt enkel uit het overzichtje. Erg vervelend.
Badge
Dat is al een aantal maanden idd, heb ik het ook al eens met Sivan over gehad. Moest maar niet zoveel editten :$

Overigens wordt de bijlage niet daadwerkelijk verwijderd, hij verdwijnt enkel uit het overzichtje. Erg vervelend.


Bij mij verdwijnt 'ie op alle fronten... 😞
Ja, in jouw user interface. Maar de afbeelding verdwijnt niet fysiek van AWS af, als je het UID van de afbeelding nog hebt (bijvoorbeeld omdat je de URL ervan hebt) dan kan je de afbeelding nog gewoon terughalen en ook gebruiken 😉
Dat is al een aantal maanden idd, heb ik het ook al eens met Sivan over gehad. Moest maar niet zoveel editten :$

Overigens wordt de bijlage niet daadwerkelijk verwijderd, hij verdwijnt enkel uit het overzichtje. Erg vervelend.


De afgelopen tijd kon je het bericht bewerken en bleef de url behouden. Even testen.

Edit 2. Afbeelding verwijderd.

Edit. Volgens mij staat de afbeelding er nog steeds.

Edit 3. Het zijn dus alleen de bijlagen.
Jep, het is puur het venstertje van bijlagen. De daadwerkelijk afbeelding wordt niet verwijderd. Maar daar twijfel ik in meer gevallen aan, bijvoorbeeld wanneer een moderator iets verwijderd. Leuk testje voor, uh. Ooit. Als ik niet meer hoef te slapen ofzo 😛
@Thomas,

Al een reactie van inSided :?
Badge +3
Klopt een afbeelding als bijlage moet je bij editen opnieuw toevoegen, als 'in tekst' via de {img} tag blijft die natuurlijk gewoon staan.
Reputatie 7
@Nooduitgang Wat betreft de haperingen van het forum de laatste tijd, krijg ik alleen te horen dat het snelle bugfixes zijn waar wij als gebruikers en moderators geen hinder van zouden moeten ondervinden. Ik heb ze kenbaar gemaakt dat de werkelijke situatie verschilt van hun perceptie, maar daar heb ik niets over gehoord helaas. Ik merk nu minder haperingen, maar wil in het vervolg wel een uitgebreidere reactie. Dat daar gelaten: wat speelt er nu nog volgens jou?
Snelle bugfixes impliceren dat er wel degelijk meer aan de hand is. Dit klinkt te bekend.
Enige verbeteringen wat betreft functionaliteit heb ik niet kunnen constateren Thomas.

(In vergelijking met de werking van een jaar terug.. )
Timestamps waarop berichten zijn geplaatst op o.a. profielpagina's zijn ook nog steeds stuk btw.
Reputatie 7
Merk ik ook, zojuist weer een bericht gestuurd om de oorzaak te achterhalen.
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/treindeuren-te-vroeg-dicht-41391/index2.html#post276278

En weer een forumdiscussie die uit de hand loopt. Dat het opnieuw dezelfde persoon betreft zal vast toeval zijn :?
Reputatie 7
Badge
Ik word zelf ook uitgedaagd en gepest hoor. Ik ga dit morgen wel even bij een moderator melden want dit pik ik niet meer. En ik krijg hier iedere keer de schuld van dat vind ik ook niet eerlijk.
Ik mag helemaal niks zeggen en moet voortdurend op eieren lopen.
Reputatie 6
Badge
Nou nee hoor, wel zou je eens kunnen overwegen niet onvoorwaardelijk op het standpunt van anderen in te gaan. Dat iemand iets aan NS niet goed of matig vindt, kan je op dit forum verwachten en vraag jezelf eens af: "ga ik niet te persoonlijk om met kritiek over NS?"
Reputatie 7
Badge
Nou nee hoor, wel zou je eens kunnen overwegen niet onvoorwaardelijk op het standpunt van anderen in te gaan. Dat iemand iets aan NS niet goed of matig vindt, kan je op dit forum verwachten en vraag jezelf eens af: "ga ik niet te persoonlijk om met kritiek over NS?"

Natuurlijk niet. Ik werk toch niet eens bij NS. Ik heb alleen het gevoel dat jullie een andere mening hebben dan mij en dat lijken jullie niet te respecteren.

En kunnen we dit gesprek liever even via prive doen misschien? Want dit soort gesprekken vervuilen het topic behoorlijk.
Ik post enkel een link naar het topic en de opmerking dat er weer een topic uit de hand loopt. Jij voelt jezelf aangesproken en schiet vol in de verdediging hier.

Ik ben er als actief forummer klaar mee om telkens discussies te zien ontsporen. De lol om te forummen is er snel af op die manier, en dat zou ik zonde vinden, want het forummen hier levert ook leuke contacten op. Daar heb ik al heel wat keren melding van gemaakt via het vlaggetje (rapporteren van bericht), maar dat levert ook niet altijd resultaat op. Daarom dat ik het hier publiekelijk wil melden, zodat het in ieder geval voor andere leden ook zichtbaar is. Wiens schuld het is dat discussies ontsporen interesseert me helemaal niks, zolang er maar actie wordt ondernomen.

Mocht het zo door blijven gaan dan ga ik maar weer een tijdje uit de lucht.
Echt onzin, niemand pest je en daagt je uit.
Reputatie 7
Badge
Ik post enkel een link naar het topic en de opmerking dat er weer een topic uit de hand loopt. Jij voelt jezelf aangesproken. Of dat terecht is, is een volgende.

Ik ben er als actief forummer klaar mee om telkens discussies te zien ontsporen. De lol om te forummen is er snel genoeg af op die manier. Daar heb ik al heel wat keren melding van gemaakt via het vlaggetje (rapporteren van bericht), maar dat levert ook niet altijd resultaat op. Daarom dat ik het hier publiekelijk wil melden, zodat het in ieder geval voor andere leden ook zichtbaar is. Wiens schuld dat is interesseert me helemaal niks, sorry.


Ja, maar deze discussie had verder helemaal niks met jou te maken. Dus waarom je het je zo aantrekt snap ik zelf ook niet eerlijk gezegd.
En omdat ik me net wel aangesproken voelde net door jou was omdat jij net zij er ´´ weer de zoveelste topic is ontspoort en dat daar weer de zelfde persoon bij betrokken is zal wel toeval zijn´´ ....snap je.....voor mij is het duidelijk dat je het over mij hebt.

Zucht...kunnen we dit ff via privebericht doen misschien?

Voor de rest wil ik nog wel even zeggen dat ik het erg jammer vind dat je er klaar mee bent Henk en dat je hier niet meer wilt komen.
Mijn bedoeling was enkel een melding ergens van maken richting het beheer, daarom ook de keuze voor dit topic. Ik voel me niet echt geroepen om daarover met andere leden een uitgebreide discussie te gaan voeren, laat staan via priveberichten. Laten we rustig afwachten hoe het beheer hierover denkt :)

// edit 17:45
Inmiddels krijg ik middels een privebericht allerlei verwijten naar mijn hoofd gesmeten waar ik mij niet in herken. Een daarvan is het beledigen van een forumlid van dit mooie forum met allerlei termen die ik absoluut niet gebruik, laat staan via een online medium. Het lijkt me dat ik niet uit hoef te leggen waarom ik dat wél persoonlijk opvat en aan de initiële melding wil toevoegen. Helaas kunnen priveberichten niet gerapporteerd worden, maar een moderator mag me gerust een mailtje sturen (mailadres in profiel) dan stuur ik het originele bericht en de afzender door.
@Henk NL,
De mogelijkheid om privéberichten te verwijderen staat bij mij nog steeds hoog op mijn verlanglijstje.

Rapporteren ervan kan ook geen kwaad. Denk alleen niet dat die functionaliteit binnen afzienbare tijd er zal zijn. 🆒
Omtrent de sfeer op het forum of het bespreekbaar maken van bepaalde reacties kan het beste contact via één van de moderators verlopen. Ik heb Thomas NS op de hoogte gesteld van dit incident en van de eerdere waarschuwingen/contactmomenten. Hij is nu dan ook even de contactpersoon voor deze incidenten. Het lijkt momenteel nodig om de touwtjes iets strakker aan te gaan trekken en dat zullen we gaan bekijken.

Zullen we in dit topic weer gaan hebben over het meedenken over het NS Serviceforum? 🙂
Reputatie 6
Badge
Het nodige over het forum zoals het nu is, is al gezegd. Het is nu aan jouw collega's om het op te gaan lossen. Nieuwe bugs heb ik gelukkig nog niet ontdekt.
Het nodige over het forum zoals het nu is, is al gezegd. Het is nu aan jouw collega's om het op te gaan lossen. Nieuwe bugs heb ik gelukkig nog niet ontdekt.

Oplossen :? We zijn 350 reacties en ruim een jaar verder en ik kan het aantal verbeteringen op mijn vingers zonder handen tellen. 😞

Reageer