NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Me too 😁
Waarom valt de foto eigenlijk weg bij veel reacties van gebruikers met een plaatje ?

Als je bij de reacties kijkt bv van Thomas en Miriam, zie je bij de helft wel een profielfoto en bij de andere helft niet.
Ja inderdaad, in die blauwe balk over de URL mist ook een avatar bijvoorbeeld.

Badge +3
Dat is me nog niet opgevallen, behalve op de welkomstpagina waar de name change van forum/community aangekondigd stond en er een S stond voor @Sivan NS

Die melding is nu weg. Er zijn wel een paar nieuwe moderators die nog een avatar/profielfoto moeten krijgen (geblurd en niet te herkenbaar natuurlijk).
Badge +3
Ja inderdaad, in die blauwe balk over de URL mist ook een avatar bijvoorbeeld.
Refresh eens een keer @Henk_NL bij mij is die 'blauwe balk over Cummunty/Forum' namelijk al weg, maar dat dus ja. Dat we hier als reizigers 'samen komen' is nog wel hetzelfde :P

En @MvanGelder waar blijft jouw foto/avatar? Met een mintgroene M kunnen we geen genoegen nemen natuurlijk 😛
Op bijvoorbeeld profielpaginas gaat het ook vaak fout. Zie je bij 2 berichten een avatar en de rest niet.

Ja inderdaad, in die blauwe balk over de URL mist ook een avatar bijvoorbeeld.Refresh eens een keer @Henk_NL bij mij is die 'blauwe balk' namelijk al weg, maar dat dus ja :P

Ik heb ‘m nog steeds, cache is leeg.
Dat bedoel ik !

Bij Robert B zie ik alleen een R staan bv, helemaal geen foto.
Badge +3
Roest, de blauwe balk (Sivan) is ook ineens weer terug. 2 minuten geleden was hij weg!


En mijn profielfoto is er ook gewoon hoor...zie rechts boven.

Natte Gremlins en volle maan of zoiets dan, vermoedelijk. Call the Ghostbusters!
Ja maar bij je activiteiten zie je de foto niet ?(niet dat het belangrijk is verder)

Maar bij sommige zie je de foto ook niet bij reacties die ze plaatsen.
Het gaat om de profielfoto van Sivan, die mist, dat is een "S".
Badge +3
Mjah zoiets. Die S (met NS logo overlay) geeft wel aan dat het Sivan is (en als je naar beneden scrollt staat de foto er wél bij, althans bij mij) maar het is nogal buggy dus als je niet weet wie M of S is.

Als je er op klikt krijg je natuurlijk alsnog het gebruikersprofiel te zien, incusief avatar als die bestaat. Voorheen pakten ze die van je Twitter of Facebook, maar ik weet niet of dat nog mag. Je hebt daar wel ooit toestemming voor gegeven als je via die kanalen hier wilt inloggen.
Het opvallende is dat het tonen van die avatar niet consistent gebeurt.
Kijk bijvoorbeeld naar het profiel van Niek: https://community.ns.nl/members/niek2-15603

De bovenste twee reacties hebben netjes een avatar, eronder niet.

Bij Sivan zie ik hem in de overlay niet, op haar profiel wel, bij de reactielijst op haar profiel niet.

Bij Loes zie ik enkel een avatar bovenaan het profiel, en in de lijst bij een beantwoorde vraag.

https://community.ns.nl/members/loes-177

Lijkt allemaal erg selectief. Klink random op wat profielen en het begint op te vallen.
Reputatie 7
Badge +3
"Waar reizigers samen komen"

Zeer dubieuze titel.
Ik zou ervan maken: "Waar reizigers samenkomen"

:DBen NS schreef:Bedankt mrfreeze, we gaan hier direct achteraan! Het is natuurlijk gezellig, maar niet zo gezellig 😉.


Nog niks veranderd. Misschien moeten we toch maar 's een forum-uitje organiseren ... 😉

Misschien een melding bij "Start een topic" dat dit een openbaar forum is.

https://forum.ns.nl/off-topic-32/prive-is-prive-12564
Goeie tip, ga ik toepassen!

En? 💋


Verzoek is ingediend!

Misschien een melding bij "Start een topic" dat dit een openbaar forum is.

https://forum.ns.nl/off-topic-32/prive-is-prive-12564
Goeie tip, ga ik toepassen!

En? 💋


Gebeurd!
Top! 😍
Misschien een melding bij "Start een topic" dat dit een openbaar forum is.
https://forum.ns.nl/off-topic-32/prive-is-prive-12564
Goeie tip, ga ik toepassen!
En? 💋
Gebeurd!

@Sivan NS, worden privéberichten tussen gebruikers ook openbaar gemaakt?!

Badge +3
Whahaa, dat zal haast wel moeten want anders wordt het niet zo veel eenvoudiger voor anderen om te reageren.

😛 😂 🤓

Maar iets serieuzer, dit topic https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/menu-reisplanner-schuift-achter-informatie-situatie-op-het-spoor-49119
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig, heeft het beheer de mogelijkheid om priveberichten mee te lezen?
Het was mij ook al opgevallen Michiel, maar dit vind ik minder kwalijk. Het is zeker tegenstrijdig met waar moderators vaak naar vragen. 😊 Heb wel een vermoeden wat de oorzaak is.
Reputatie 5
Wij kunnen privéberichten tussen Communityleden niet inzien hoor!
Sivan/Merel en de rest van KCM ook niet? Ook niet als ik bijvoorbeeld zou klagen over berichten die ik krijg van een ander lid ?
Reputatie 7
Badge +4
Op een reclameposter in Voorschoten wordt nog naar het Forum verwezen en niet naar de Community. Het kan verwarrend zijn. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe lang posters blijven hangen, maar vervangen kan geen kwaad.
Reputatie 7
Badge +3
Zal een zelfde poster zijn als degene die op perron 3 van Laan van NOI hangt, zijn er zelfs 2 naast elkaar. Met de tekst "werkt mijn OV-chipkaart voor de bus ook in de trein?", met een verwijzing naar het forum om zulke vragen te stellen.
Daar kijk ik nu al bijna 4 jaar elke dag tegenaan wanneer ik wacht op perron 4. Hangt er misschien nog wel langer, maar ik reis pas sinds augustus 2018 bijna dagelijks met de trein.


Maar dan was jij bij mij in de buurt Thom 😎

Reageer