beantwoord

daluren bij overstap.

  • 2 March 2024
  • 4 reacties
  • 159 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Stel ik ga op reis. Zet mijn flexabonnement aan op 40 procent korting daluren. En start mijn reis net in de spits. Voor 9 uur in de ochtend. Dat is dan vol tarief. Ik kan niet nog later vertrekken vanwege het doel van de reis. Tijdens de overstap gaan de daluren in. Hoe kan ik dan zorgen dat ik va dat moment wel korting krijgt. Is namelijk het grootste deel van de reis. Eerder heb ik het geprobeerd door uit en weer in te checken. Maar had toen geen korting. Was van ns naar nsvtrein op Utrecht. 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 2 March 2024, 19:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Heel simpel, het deel wat u dus in de spitsuren reist via uw bankpas in- en uitchecken me de bankpas en vervolgens vanaf de daluren met uw OV inchecken. U kunt eventueel ook voor dat korte stukje een e-ticket kopen in plaats van de bankpas. Nadeel is dat u wel opnieuw moet inchecken en op Utrecht moet u dan door de poortjes.

Dus als ik.overstap op Utrecht moet ik uitchecken met bankpas in de hal bij de ingang en niet bovenaan de trappen? En inchecken met mijn ns kaart?

Badge +3

Heel simpel, het deel wat u dus in de spitsuren reist via uw bankpas in- en uitchecken me de bankpas en vervolgens vanaf de daluren met uw OV inchecken. U kunt eventueel ook voor dat korte stukje een e-ticket kopen in plaats van de bankpas. Nadeel is dat u wel opnieuw moet inchecken en op Utrecht moet u dan door de poortjes.

Op perrons in Utrecht (in ieder geval spoor 5/7 en 18/19 en volgens mij ook 14/15) staan paaltjes waar je kunt inchecken.

Die zijn bedoeld voor internationale reizigers (witte kubus ‘overstappen’) maar doen hetzelfde.

Reis dus op je bankpas in de spits en check uit met je bankpas en in met je abonnement op het perron. Op andere stations moet je wellicht naar buiten de poortjes.

Afbeelding is voor een station met meerdere vervoerders, maar het principe is hetzelfde.

 

Bedankt. Het is helder!

Reageer