beantwoord

E-ticket zonder code mogelijk

  • 24 March 2024
  • 11 reacties
  • 188 Bekeken

Ik heb net een flex abonnement gekregen, maar heb geen smartphone.

Hoe kan ik een E-ticket gebruiken/maken zonder een code aan te maken.

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 March 2024, 17:16

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Waarvoor wil je een e-ticket gebruiken? Wil je zelf met de korting van je abonnement reizen en daarvoor een e-ticket kopen of heb je Flex Basis en wil je een Samenreisticket kopen?  Of wil je de code voor Samenreizen aanmaken zodat iemand die met je meereist een Samenreisticket kan bestellen?  

In geval 1 gebruik je geen e-ticket maar krijg je de korting van je abonnement door in en uit te checken met de OV-chipkaart waar dat abonnement op staat.  In geval 2 idem dito, alleen moet je dan van iemand anders met een betaald abonnement een Samenreiscode krijgen die je in je MijnNS account (gewoon de website, niet per sé smartphone nodig) invult en Samenreiskorting aanzet. In geval 3 kun je ook weer via je MijnNS account een Samenreiscode aanmaken en die aan die persoon sturen. 

Bedankt voor jouw antwoord, maar ik vraag dit voor mijn vrouw die vanwege een ziekte problemen heeft met in en uitchecken, en daarom dacht ik door haar een ns flex te geven, dat ze dan iedere keer met een E-ticket kan reizen, waarbij in en uitchecken niet nodig is.

Badge +3

Nee, bij reizen met NS Flex is in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop NS Flex staat, juist altijd nodig.

Dat valt dan zwaar tegen, bedankt voor jouw antwoordt.

Reputatie 7
Badge +3

Op een station met poortjes is een e-ticket minder handig dan een OV-chipkaart. Je moet altijd op zoek naar poortjes met een glasplaat om het e-ticket te scannen. Met uitzondering van stations waar internationale treinen stoppen. Daar hebben alle poortjes een glasplaat.

Badge +3

Op een station met poortjes is een e-ticket minder handig dan een OV-chipkaart.

Ging dit topic over iets met een ov-chipkaart of e-ticket?

 

Reputatie 7
Badge +3

Er was het idee om de vriendin NS Flex te geven. Dat is met een OV-chipkaart. Maar misschien heb ik het verhaal verkeerd begrepen.

Reputatie 3

Hou bij het geven rekening met:

NS Flex is een doorlopende abonoment (na 30 of 31 dagen opzegbaar).

Daarnaast worden reizen buiten het geldigheid van het abonnement of het verschil met korting automatisch afgeschreven van de bankrekening.

Overige OV wordt automatisch afgeschreven van de bankrekening.

Bij opzegging wordt het abonnement gewijzigd naar NS flex. Hierdoor blijft reizen op rekening actief (door te bellen kan NS flex verwijderd worden)

 

 

 

Ik kan geen beloftes doen, maar misschien kan ze een OV-Begeleiderskaart aanvragen, zodat altijd iemand bij haar kan zijn. Lees ook de pagina Reizen met een beperking door. Neem contact op met klantenservice om te informeren welke hulp NS aan haar kan aanbieden.

Reputatie 3

In de reisplanner app is het mogelijk om een treinkaart te kopen. Deze komt op telefoon, of kan uitgeprint worden. U hoeft niet in en uit te checken bij station met palen. Wel moet de QR code gescand worden bij stations met poortjes.

Eventueel in combinatie met PrijsTijd Deal.

 

Nadeel is dat gekochte tickets NIET te annuleren of te wijzigen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Er was het idee om de vriendin NS Flex te geven. Dat is met een OV-chipkaart. Maar misschien heb ik het verhaal verkeerd begrepen.

Klopt. De bedoeling was om op basis van flex abonnement e-tickets te kopen.

Alleen kun je geen e-tickets kopen op basis van abonnement. Abonnement is alleen geldig als je met de kaart waarop het abonnement staat incheckt.

Badge +3

Bij opzegging wordt het abonnement gewijzigd naar NS flex. Hierdoor blijft reizen op rekening actief (door te bellen kan NS flex verwijderd worden).

Daar hoef je niet voor te bellen, als je via https://www.ns.nl/abonnementen/#/online-beeindigen NS Flex beëindigt dan wordt het per direct op Basis gezet, waarna je het binnen een maand bij een automaat (station, supermarkt e.d.) van je kaart kunt verwijderen.

Bij beëindigen van abonnementen op saldo en geen toegang tot een automaat (bijv. omdat je in het buitenland zit) moet je je kaart blokkeren via OV-chipkaart en daarna contact opnemen met de NS Klantenservice.

Reageer