beantwoord

kosten parkeren P+R


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik ontvang steeds de volledige parkeerkosten op de factuur, terwijl ik hier korting over hoor te krijgen. Waarom moet ik steeds bij QPark restitutie vragen? Ik heb toch een afspraak met NS en niet met QPark. Meteen goed op factuur zetten is toch niet zo moeilijk.

icon

Beste antwoord door Reis met de trein 2 May 2024, 15:02

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Om welke parkeerlocatie gaat het?

Goedemiddag Affe. Welkom bij de NS Community.

Wat balen dat de parkeerkosten niet correct in rekening worden gebracht. Zou je zoals MoDe vraagt kunnen aangeven om welke locatie het gaat?
Hoewel je de overeenkomst hebt met NS, gaat het financiële gedeelte via Q-Park. Zij geven bij oNS aan wat er in rekening moet worden gebracht. Een soortgelijke situatie als de samenwerking tussen regionale vervoersbedrijven waar je ook gebruik kan maken van je NS product.
Ongetwijfeld ben je hier al mee bekend, maar Q-Park heeft hier een restitutieformulier voor in het leven geroepen.

Reputatie 2

Hoi @Affe,

Vervelend, dat dit soort zaken niet goed gaan.

Misschien een domme vraag, maar laat je je ov-kaart ook scannen om de korting te laten verrekenen? Dat is de lezer rechtsboven aan de paal.

Je kunt op de display zien dat je te betalen bedrag lager wordt, omdat dan de korting er af gaat.

Vervolgens kun je je pas laten scannen bij de lezer met het NS Flex logo (lezer links onder). 

 

Let op! Je krijgt geen korting als je reist met je bankpas!

Dus ik moet nog een handeling doen om die korting te krijgen? Thx voor de tip, maar Ik hou mijn ov pas ervoor en de poort gaat open. Ze weten welk abonnement ik heb, dus vind het, los van het stuk info verstrekking, onzin om meerdere handelingen te moeten doen..

Heb dit al eerder kenbaar gemaakt, maar geen enkele medewerker die daar op reageert!

Reputatie 7
Badge +3

Dus ik moet nog een handeling doen om die korting te krijgen? Thx voor de tip, maar Ik hou mijn ov pas ervoor en de poort gaat open. Ze weten welk abonnement ik heb, dus vind het, los van het stuk info verstrekking, onzin om meerdere handelingen te moeten doen..

Heb dit al eerder kenbaar gemaakt, maar geen enkele medewerker die daar op reageert!

Tja, als jij het onzin vindt om meerdere handelingen te doen, dan krijg je geen korting. Recht op korting heb je als je een treinreis hebt gemaakt, niet op basis van een abonnement.

Badge +3

 

Misschien een domme vraag, maar laat je je ov-kaart ook scannen om de korting te laten verrekenen? Dat is de lezer rechtsboven aan de paal.

Je kunt op de display zien dat je te betalen bedrag lager wordt, omdat dan de korting er af gaat.

Vervolgens kun je je pas laten scannen bij de lezer met het NS Flex logo (lezer links onder). 

Volgens https://www.youtube.com/watch?v=mD8Vhz_T62Y&t=35s is het andersom, je scant natuurlijk eerst je NS vervoerbewijs (ov-chipkaart, los kaartje of e-ticket) linksonder om het bedrag te verlagen.

Daarna ‘betaal’ je het getoonde bedrag rechtsonder door je ov-chipkaart (of bankpas of creditcard) te scannen. Bij een ov-chipkaart met NS Flex wordt het dan via je factuur verrekend.

Afrekenen met een ov-chipkaart op saldo lukt niet, maar met elke ov-chipkaart kan je wel de reizigerskorting krijgen. En ja, dat is dus een extra handeling.

Reputatie 2

Tja, zo zie je maar weer. Een voorlichtingsfilmpje kan ook voor verwarring zorgen.

 

Zo werkt het in ieder geval bij de P+R in Roosendaal in de praktijk (is mijn ervaring). 

 

Als je wilt uitrijden, wordt je kenteken gescand, waarna het te betalen bedrag op de display verschijnt.

 

Om korting te verrekenen

  • scan je eerst rechtsboven je ov-chipkaart OF
  • helemaal linksonder (waar de peil naar beneden staat) je e-ticket. 

Het bedrag in de display wordt dan lager, omdat de korting wordt verrekend.

 

Vervolgens dien je nog te betalen:

  • met OV-chipkaart met je Flex abonnement bij de lezer linksonder (met NS Flex logo) OF
  • met je betaalpas/creditkaart/mobiliteitspas bij de lezer rechtsonder (met de betreffende logo's).

De slagboom gaat omhoog.

Verder kun je ook nog een betaalbewijs laten printen, als er papier in de paal zit. 

Als je met je betaalpas hebt gereisd krijg je geen korting.

Dus ik moet nog een handeling doen om die korting te krijgen? Thx voor de tip, maar Ik hou mijn ov pas ervoor en de poort gaat open. Ze weten welk abonnement ik heb, dus vind het, los van het stuk info verstrekking, onzin om meerdere handelingen te moeten doen..

Heb dit al eerder kenbaar gemaakt, maar geen enkele medewerker die daar op reageert!

Tja, als jij het onzin vindt om meerdere handelingen te doen, dan krijg je geen korting. Recht op korting heb je als je een treinreis hebt gemaakt, niet op basis van een abonnement.

Korting geldt op het abonnement. Los van het feit of ik met de trein reis of enkel parkeer. Ik betaal voor een abonnement met korting. Als ik hier dan gebruik van maak voor reizen en/of parkeren, dan moet men het juiste afgesproken bedrag hanteren. Ik betaal immers met de verkregen OV pas nav het afgesloten abonnement. Als daar aparte handelingen voor nodig zijn, zal men je daarover moeten informeren. Maar goed, ben nu op de hoogte. Ga nog een keer restitutie aanvragen bij QPark en zal voortaan die handeling verrichten. Tis niet anders.

dank iig voor de reacties!

Reputatie 7
Badge +3

Dus ik moet nog een handeling doen om die korting te krijgen? Thx voor de tip, maar Ik hou mijn ov pas ervoor en de poort gaat open. Ze weten welk abonnement ik heb, dus vind het, los van het stuk info verstrekking, onzin om meerdere handelingen te moeten doen..

Heb dit al eerder kenbaar gemaakt, maar geen enkele medewerker die daar op reageert!

Tja, als jij het onzin vindt om meerdere handelingen te doen, dan krijg je geen korting. Recht op korting heb je als je een treinreis hebt gemaakt, niet op basis van een abonnement.

Korting geldt op het abonnement. Los van het feit of ik met de trein reis of enkel parkeer. Ik betaal voor een abonnement met korting. Als ik hier dan gebruik van maak voor reizen en/of parkeren, dan moet men het juiste afgesproken bedrag hanteren. Ik betaal immers met de verkregen OV pas nav het afgesloten abonnement. Als daar aparte handelingen voor nodig zijn, zal men je daarover moeten informeren. Maar goed, ben nu op de hoogte. Ga nog een keer restitutie aanvragen bij QPark en zal voortaan die handeling verrichten. Tis niet anders.

dank iig voor de reacties!

Korting krijg je alleen op basis van een treinreis, niet op basis van een abonnement zonder dat er voorafgaand een treinreis is gemaakt.

Reputatie 2

Hoi @Affe,

Even voor de zekerheid (zoals @MoDe al hiervoor aangaf) ter aanvulling op mijn uitleg over hoe de P+R werkt:

De korting op de P+R krijg je alleen als je die dag met de trein hebt gereisd en je dus de gebruikte ov-kaart scant bij de juiste lezer (rechtsboven!) voordat je de betaling doet. Het heet dan ook “Reizigerskorting"

Heb je niet gereisd met de trein, dan zal er geen korting verrekend worden.

Overigens moet ik bekennen, dat ik de eerste keer ook hetzelfde als jou heb meegemaakt, door mijn Flex-kaart al gelijk aan te bieden bij de betaallezer. Als je weet hoe het werkt is het “logisch". Maar als je de eerste keer bij die uitrijpaal staat, met al die verschillende lezers en knipperende lampjes en er staan ook nog andere auto's achter je, kan het verwarrend zijn. En in mijn geval zag ik vanuit de auto niet eens die bovenste lezers 😀 (ik ben nogal lang).

 

Overigens begrijp ik niet zo goed, dat in dit geval het “gekozen antwoord” is gekozen als beste antwoord. 

Badge +3

Korting geldt op het abonnement. Los van het feit of ik met de trein reis of enkel parkeer.

Iedereen die op de dag van het uitrijden een treinreis gemaakt heeft (met een ov-chipkaart, automaatkaartje of e-ticket) kan korting krijgen, dat heeft niets met een (Flex) abonnement te maken. Wie alleen parkeert maar niet reist krijgt geen korting.

Het enige is dat je bij NS Flex niet ter plekke hoeft te betalen.

Ik heb het gekozen antwoord gewijzigd. Het antwoord was wel correct omdat de vraag was waarom je bij Q-park moest zijn. Echter kan een meelezer met dit antwoord gelijk inzien wat er gedaan dient te worden om de korting te krijgen en daardoor helemaal niet achteraf contact dient op te nemen. Bedankt daarvoor, Reis met de trein!

Reageer