beantwoord

NS Flex Voordeel + Weekend combinatie

  • 18 April 2024
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

Ik heb gratis NS Flex Dal Voordeel vanwege mijn onlangs afstuderen. Nu wil ik eigenlijk in het Weekend vrij reizen. Als ik echter Flex Weekend vrij kies, kan dit niet in combinatie met Flex Dal voordeel. Wel kun je 40% korting in Daluren bijboeken, maar dan betaal je dus rond de 3-4 euro extra terwijl ik die 40% nu al gratis heb. Klopt het dat dit zo werkt? Waarom zou je het niet kunnen combineren, zodat ik de 40% gratis krijg en het weekendabonnement bijbetaal?

icon

Beste antwoord door MoDe 18 April 2024, 13:32

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je zou weekend vrij op een nieuwe kaart kunnen zetten. Momenteel is er een actieaanbieding. Op de oude kaart laat je de gratis Dal staan

Reputatie 7
Badge +1

Je zou weekend vrij op een nieuwe kaart kunnen zetten. Momenteel is er een actieaanbieding. Op de oude kaart laat je de gratis Dal staan

Blijf het toch wel treurig vinden dat er een nieuw stukje plastic (kunststof) gefabriceerd moet worden omdat dat de enige mogelijkheid is om dit soort simpele dingen voor elkaar te krijgen. Hoezo milieubewust?

Reputatie 7
Badge +3

Het zal allemaal wel te lastig zijn in de systemen bij NS met Flex en deze korting op andere abonnementen dan Dal Voordeel. Voorheen voor Flex was er de keuze tussen een jaar lang gratis Dal Voordeel (wat toen nog €50 per jaar was) of totaal €50 korting op een ander jaarabonnement (iedere maand 1/12e deel korting). 

Je zou weekend vrij op een nieuwe kaart kunnen zetten. Momenteel is er een actieaanbieding. Op de oude kaart laat je de gratis Dal staan

Blijf het toch wel treurig vinden dat er een nieuw stukje plastic (kunststof) gefabriceerd moet worden omdat dat de enige mogelijkheid is om dit soort simpele dingen voor elkaar te krijgen. Hoezo milieubewust?

Ik heb vier OV-chipkaarten. Twee voor NS Flex en twee voor twee busabonnementen die ook niet samen op een kaart kunnen. De tweede NS Flex-kaart is er gekomen toen ik steeds naar de klantenservice moest om binnen een maand NS Flex Basis weer om te zetten in een ander abonnement. 

Reputatie 3

2 aparte OV chipkaarten met 2 accounts is het enige optie.

 

Tip: zeg precies 1 jaar na activeren uw NS Flex Dal Voordeel op. Op dit moment is 40% korting in de daluren update in weekend vrij abonnement goedkoper dan beide apart (€3,40 extra tegenover €5,60). Al kan ik niet de prijzen in de toekomst voorspellen.

Badge +3

2 aparte OV chipkaarten met 2 accounts is het enige optie.

Welkom bij de NS Community @Moschouten

Je hoeft echt geen nieuwe account aan te maken voor een extra ov-chipkaart.

Zodra het jaar gratis (Flex) Dal Voordeel op je huidige kaart voorbij is zet je dat inderdaad om naar Basis (die kaart wordt dan reserve) en voeg je de doordeweekse dalkorting toe aan je Weekend Vrij abonnement. Paar minuten werk en elke wijziging is per direct.

Reageer