beantwoord

saldo terugstorten ivm reizen op rekening

  • 14 June 2022
  • 6 reacties
  • 631 Bekeken

Ik heb Reizen op rekening van NS. Ik wil daarom graag mijn open saldo terugstorten op mijn rekening omdat ik deze nu niet kan gebruiken. Als ik reis gaat dit immers op factuur.

icon

Beste antwoord door Tochjo 14 June 2022, 08:42

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Het saldo dat nog op de kaart stond toen u NS Flex activeerde, zal worden verrekend met de factuur die u na de eerste maand ontvangt.

Goedemorgen Neenee5 en welkom bij de NS Community!

 

Wat Tochjo zegt klopt als een bus. Bij het activeren van NS Flex wordt het saldo wat op de kaart stond verrekend op je eerste factuur.

Mocht dat om vreemde redenen niet zijn gebeurd, neem dan even contact op met de klantenservice. Je kunt ook even langs een servicebalie gaan, daar kunnen ze eventueel saldo ook gewoon aan je uitbetalen.

Badge +3

Je kunt het saldo controleren bij een automaat (station of supermarkt) of via https://www.ov-chipkaart.nl (saldochecker).

Als er € 0,00 staat en je pas kort NS Flex hebt dan krijg je het terug op je eerste maandfactuur.

Er staat in je Mijn NS reishistorie dan een regel € Klanten service met een negatief bedrag, dat was je saldo op het moment van het activeren van NS Flex.

ja waardeloos is dat!!! ik had er net een flink bedrag opgezet om te reizen wist ik veel dat je met ns-flex op rekening reist, hup foetsie 80 euro en pas na een maand wordt het verrekend. Ze eigenen zich meteen al geld toe wat nog niet eens van hun is. En alle uitleg ontbreekt pas na lang zoeken vond ik dit en begrijp ik nu dus hoe dit zit maar dat mogen ze wel eens duidelijker aangeven dat ze met het activeren van NS-flex ze ook meteen je OVchipkaart even leegtrekken. En dat je pas over een maand er wat van terugziet, als je weinig gereisd hebt. 

Reputatie 7
Badge +3

ja waardeloos is dat!!! ik had er net een flink bedrag opgezet om te reizen wist ik veel dat je met ns-flex op rekening reist, hup foetsie 80 euro en pas na een maand wordt het verrekend. Ze eigenen zich meteen al geld toe wat nog niet eens van hun is. En alle uitleg ontbreekt pas na lang zoeken vond ik dit en begrijp ik nu dus hoe dit zit maar dat mogen ze wel eens duidelijker aangeven dat ze met het activeren van NS-flex ze ook meteen je OVchipkaart even leegtrekken. En dat je pas over een maand er wat van terugziet, als je weinig gereisd hebt. 

Je had ook voor je flex ging bestellen de voorwaarden kunnen lezen. Dan had je geweten dat je geen saldo meer nodig hebt, maar elke maand een factuur krijgt en jouw reis- en abonnementskosten automatisch worden afgeschreven van jouw bankrekening.

Reputatie 7
Badge +3

Je hoeft nog niet eens die voorwaarden te lezen, gewoon even bij de veelgestelde vragen kijken, daar staat bij dat je reist zonder saldo. En ook dat het saldo dat je nog had verrekend wordt.

https://www.ns.nl/ns-abonnementen/flex/

 

En bij reizen met een kaart op saldo (dus geen Flex) is €80 wel een behoorlijk hoog bedrag om erop te zetten. 

Reageer