beantwoord

Samenreiskorting in daluren voor medereizigers terwijl houder NS Flex Weekend Voordeel dat niet heeft...?


Hoe werkt 40% Samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers bij NS Flex Weekend Voordeel?

Krijgen medereizigers van iemand met zo’n NS Flex Weekend Voordeel abonnement wél 40% korting in de daluren terwijl de houder van dat abonnement daar zelf geen recht op heeft?

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 July 2022, 11:21

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Ja, dat is inderdaad hoe het werkt.

Dat komt op mij uiterst merkwaardig over…

Kan ik dan ook medereiziger van mezelf worden door gebruik te maken van een extra OV-chipkaart?

Reputatie 7
Badge +3

Nee, dat kan niet. U kunt wel een paar euro meer betalen en Flex Dal Voordeel nemen om zelf dan 40% korting te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat komt op mij uiterst merkwaardig over…

Kan ik dan ook medereiziger van mezelf worden door gebruik te maken van een extra OV-chipkaart?

Je bedoelt dat je dan met 2 kaarten incheckt? Samenreiskorting is alleen geldig als degene met abonnement incheckt. Met Dal voordeel, kosten €5,10 per maand kun je altijd in Dal periode met korting reizen.

Dank voor alle reacties!

Het is mij inmiddels duidelijk.

Het is merkwaardig, en ook onlogisch, dat 'samen met mij reizigers’ via míjn abonnement korting krijgen tijdens de daluren terwijl ik daar zelf, op basis van datzelfde/mijn eigen abonnement, geen recht op.

Ik begrijp uiteraard dat ik mijn abonnement kan aanpassen naar ‘Met Dal voordeel’, maar daar ging het mij even niet om.

Reputatie 7
Badge +3

Het is inderdaad onlogisch, al is het wel te verklaren. Voorheen werd Weekend Voordeel alleen in combinatie met de dalurenkorting aangeboden en bestond dit fenomeen dus niet. Het is een (ongewenst? onbedoeld? onvoorzien?) bij-effect van het aanbieden van Weekend Voordeel zonder die dalurenkorting. In de voorwaarden van Samenreiskorting wordt namelijk alleen gesproken over het hebben van een abonnement, zonder uit te splitsen welk abonnement.

Reputatie 7
Badge +1

Zal eerder nonchalance of niet doorhebben bij IT (er is wel vaker sprake van uitermate onlogische of vreemde gedahctensprongen die geen contact met realiteit van spoor laten zien) zijn.

Blijf het uitermate vreemd vinden dat alle vaste volgers van dit forum vaak beter in de gaten hebben hoe zaken bij dat spoor werken als daar in dat HGB III

Reputatie 7
Badge +3

Het is ook onlogisch dat je terwijl je zelf geen korting hebt je wel mensen met samenreiskorting mag meenemen met jouw weekend voordeel abonnement. Zelfde geldt ook voor weekendvrij zonder doordeweekse dalkorting. Echter maken de voorwaarden dat iedereen met abonnement 3 mensen mee kan nemen met samenreiskorting dat mogelijk.

I’m seeing that off-peak hours already includes the weekends, so one Weekend Voordeel would allow for myself AND 3 more to get the same weekend/holiday discount?  The discrepancy in the original question only applies to weekday evenings for example?

Reputatie 7
Badge +3

I’m seeing that off-peak hours already includes the weekends, so one Weekend Voordeel would allow for myself AND 3 more to get the same weekend/holiday discount?  The discrepancy in the original question only applies to weekday evenings for example?

Hi s_m_,

That is correct.

Reageer