beantwoord

uitleg nodig over Flex daluren en niet verrekende korting vanwege reizen op saldo

  • 8 December 2023
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

Mijn vrouw vroeg mij waarom ze steeds geen korting krijgt wanneer ze reist met een Flex daluren abonnement.

Ik reis zelf nooit met het OV en mijn vrouw beheerst de NL taal niet voldoende genoeg om het uit te zoeken.

Mijn god, wat is dit systeem omslachtig, als OV-leek is het echt ongelooflijk onduidelijk allemaal. Ik heb nu 3 websites open (Arrive, NS en ov-chipkaart.nl en na diep graven kan ik nu eindelijk zien dat er staat:

Product: Reizen op Saldo NS Vol tarief

Waarom vol tarief? En wat is reizen op saldo? Waarom geldt dan het Flex Daluren abonnement niet?

Bij het daluren artikel op NS.nl staat:

Je kunt ook kiezen voor een Dal Voordeel-abonnement op saldo. Dan zet je geld op je OV-chipkaart voordat je reist.
Huh? Wat heb ik nu dan? Waarom is dat niet gewoon hetzelfde?

 

Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is en wat ik nu moet doen om toch korting te krijgen?

icon

Beste antwoord door MoDe 9 December 2023, 00:02

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5

Op dit moment reist ze niet met ns flex.

 

Als ze een nieuw flex abonnement heeft aangevraagd op een bestaande kaart zal dit nog op de kaart geladen worden. Dit kan bij een kaartautomaat en dan op "ophalen bestelling" en dan je flex abonnement bevestigen. Eventueel saldo wat er nog op staat zal eraf gehaald worden op je 1e factuur na de 1e volledige maand.

 

Bij dalvoordeel op saldo reis je niet achteraf maar moet je nog steeds saldo opladen

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt er op dat het flex daluren abonnement op een bestaande kaart gezet is en niet geactiveerd is bij een kaartautomaat. Dat zal nog gedaan moeten worden. Na activeren zal zodra er ingecheckt wordt ‘reizen op rekening’ op het display staan. Bij inchecken in de daluren wordt dan korting berekend. Lukt het niet om flex te activeren bij een automaat neem dan telefonisch,via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice.

Reageer