beantwoord

vergeten uit te checken en misleid door conducteur

  • 3 August 2022
  • 29 reacties
  • 1071 Bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit lijkt me onwaarschijnlijk, een conducteur kan u helemaal niet inchecken.

 

Het lijkt me wel verstandig dat NS dit ook aan de conducteurs gaat uitleggen. Er komen hier iets teveel meldingen van soortgelijke gevallen om te denken dat ze hier allemaal jokken.

Ik reisde op 8 juli van zevenaar naar nijmegen maar was vergeten de overstap in arnhem te scannen. In de trein naar nijmegen ben ik naar de conducteur gegaan om dit te melden en hij zei dat hij mijn ov wel even alsnog in kon checken omdat ik een reizen op rekening abonnement heb dus ik dacht oh dit is opgelost. Krijg ik de dag erna een 20 euro boete voor niet uit checken en een 50 euro boete voor zwartrijden terwijl ik dit dus juist zelf wilde voorkomen door de situatie aan de conducteur voor te leggen.

Raar verhaal want een conducteur kan u helemaal niet inchecken. Als een conducteur u met Flex in de trein aantreft zonder incheck (een incheck bij Arriva kan hij niet zien) volgt altijd een correctietarief (lees: boete). Als het de eerste keer is kunt u via de klantenservice vragen om kwijtschelding en correctie, zij kunnen zien of het inderdaad de eerste keer was. Als het al vaker gebeurd is zult u toch een boete moeten betalen. Het idee dat u met de trein kunt gaan en dan onderweg alsnog zou kunnen inchecken is helaas onjuist, u dient voor vertrek te zijn ingecheckt. 

Hallo Daan Buiting en welkom bij de NS Community,

 

Wat spijtig dat dit is gebeurd. Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om na te gaan of hier iets aan gedaan kan worden. Laat je ons weten of dit ook het geval is?

Badge +3

Om het correctietarief ongedaan te maken, kunt u het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Overigens vraag ik me af of de conducteur u bewust voorloog. Dit soort verhalen komen zo vaak langs, dat ik niet uitsluit dat de conducteur echt dacht dat hij u kon inchecken en zelf ook niet wist dat u vervolgens een correctietarief in rekening gebracht zou worden.

Reageer