De Volkskrant is vernietigend over de huidige dienstverlening van NS

  • 5 October 2022
  • 34 reacties
  • 1003 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

@Henkpeetersen , @Rene74 Het is mijn persoonlijke beleving. Voor anderen kan het natuurlijk verschillen. Als het echt zo slecht bevalt, dan zou ik niet voor de trein kiezen.

Reputatie 7
  • Abonnementsmogelijkheden zijn uitgebreid. In sommige gevallen reis je echt wel goedkoop, met name in de daluren. Je kunt ook veel sneller wisselen tussen abonnementen en/of tussen 1e en 2e klas.
  • Op tijd rijden gaat veel beter dan jaren geleden.
  • De frequentie van treinenritten is omhoog gegaan.
  • De kwaliteit van de treinstellen is verbeterd.
  • De informatievoorziening m.b.t. de diensregeling is sterk verbeterd. Vroeger stond je vaak lang op perrons te wachten op een trein die misschien nog kwam. Nu kun je online precies zien waar welk treinstel zich bevindt en of/hoeveel vertraging je oploopt. Je kunt ook van tevoren checken welke treinen druk zijn en welke niet.
  • Ongure types op stations en in treinen lijken beter te worden geweerd dan vroeger.

Op punt 1 na kan ik nu niet bepaald zeggen dat de overige punten zijn verbeterd.…

Kwaliteitstreinstellen? Treinen zijn veelal vuil. Regelmatig plak je aan de grond vast. Wifi werkt meer niet dan wel. Schermen defect, treinen defect. Op reisinfo kan je ook niet afgaan, op de laatste minuut kan dat nog veranderen op het scherm of via omroep. Dan is "vertrekt over enkele minuten" opeens "rijdt niet" geworden. Niet betrouwbaar. Het blijft een verrassing tot op het laatste moment. Die druktepoppetjes kloppen vaak niet met de werkelijkheid. Ongure types en overlastgevers zijn er nog in overvloed. Elke dag te zien op stations en in de trein. Het ligt er maar net aan waar je reist.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zet ernstige vraagtekens bij jouw punten 2 t/m 6 eerlijk gezegd. Reizigers worden momenteel veelal als haringen in een ton vervoerd. Frequentie is juist fors aan het afnemen door personeelstekort. Kwaliteit is ook niet verbeterd want te weinig treinstellen. Informatievoorziening: drukte aangevers kloppen zeer vaak niet zie elders op dit forum. En dat poortjes ongure types tegenhouden…. 

 

Welk traject bereis jij frequent vraag ik mij toch echt af??

 

Misschien ook hier eens kijken; 

 

Smakeloos citaat en lekker polariserend weer. Het zegt trouwens meer over het gedrag van reizigers dan van de NS. In mijn beleving is de dienstverlening de afgelopen jaren juist verbeterd. Maar je moet wel zien waar de kansen liggen.

Zou je een opsomming kunnen geven van de zaken die volgens jou verbeterd zijn., Ik denk dat veel forumleden daar nieuwsgierig naar zijn.

  • Abonnementsmogelijkheden zijn uitgebreid. In sommige gevallen reis je echt wel goedkoop, met name in de daluren. Je kunt ook veel sneller wisselen tussen abonnementen en/of tussen 1e en 2e klas.
  • Op tijd rijden gaat veel beter dan jaren geleden.
  • De frequentie van treinenritten is omhoog gegaan.
  • De kwaliteit van de treinstellen is verbeterd.
  • De informatievoorziening m.b.t. de diensregeling is sterk verbeterd. Vroeger stond je vaak lang op perrons te wachten op een trein die misschien nog kwam. Nu kun je online precies zien waar welk treinstel zich bevindt en of/hoeveel vertraging je oploopt. Je kunt ook van tevoren checken welke treinen druk zijn en welke niet.
  • Ongure types op stations en in treinen lijken beter te worden geweerd dan vroeger. Waarschijnlijk dankzij de poortjes en camera’s.
Reputatie 7
Badge +4

Het hele artikel publiceren mag niet. Het lijkt me goed dat te lezen. Dit is meer een inleiding en het artikel is wel op het niveau dat je van deze krant mag verwachten. Te vinden op Topics als u daar bij mag.

 

Dat de mentaliteit van de reizigers een belangrijk aandeel heeft in de gang van zaken ben ik volledig met u eens, maar ik geloof dat ik daar al heel lang aandacht aan besteed.

 

Trouw zou het met deze twee alinea’s inderdaad nooit zo publiceren, maar het stuk is verder goed.

Sorry, maar dit klinkt als 1 van de klaagzangen die we hier geregeld voorbij zien komen van reizigers die ook 1 keer per jaar met de trein gaan.  Om dat nu een journalisitek stuk te gaan bestempelen uit een kwaliteitskrant gaat mij dan ook veel en veel te ver.

Als dit de kwaliteit is van die krant dan kun je een hoop geld besparen door de krant op te zeggen en gewoon hier op de community de berichten te volgen.

Daarbij wil ik nog wel opmerken dat deze journalist ondanks de drukte blijkbaar wel door de hele trein kon lopen gezien dat hij over elk stukje trein wel wat op te merken heeft.

 

 

En ik wil absoluut niet zeggen dat de NS het momenteel zo goed doet, maar ik zeg ook zeker niet dat reizigers enige moeite doen om de treinen netjes te houden.  Ik heb genoeg treinen gezien die na de reiniging slechts 2 uur gereden hebben met reizigers en vol lagen met allerlei bende van het ontbijt van deze reizigers die wel verlangen dat de trein schoon is maar er zelf een bende van maken.

Reputatie 7
Badge +1

Smakeloos citaat en lekker polariserend weer. Het zegt trouwens meer over het gedrag van reizigers dan van de NS. In mijn beleving is de dienstverlening de afgelopen jaren juist verbeterd. Maar je moet wel zien waar de kansen liggen.

Zou je een opsomming kunnen geven van de zaken die volgens jou verbeterd zijn., Ik denk dat veel forumleden daar nieuwsgierig naar zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Ach, u kent mijn normale stijl van reageren als het goed is. Die is wel herkenbaar, en bepaald niet polariserend. 😇

De Volkskrant is wel een van de drie kwaliteitskranten in Nederland. Als het op dit niveau wordt aangekaart, heeft dat invloed op de opinie en indirect op de besluitvorming.

Smakeloos citaat en lekker polariserend weer. Het zegt trouwens meer over het gedrag van reizigers dan van de NS. In mijn beleving is de dienstverlening de afgelopen jaren juist verbeterd. Maar je moet wel zien waar de kansen liggen.

Reageer