Skip to main content
Het NS Serviceforum is nieuw, en dus zijn we erg benieuwd wat je ervan vindt. Heb je vragen of heb je tips aan ons? Deze zijn in dit topic van harte welkom.

Dat is een goeie vraag. Ik kan niet zien wat hun rang zou moeten zijn als het wel aan stond, daarvoor zou ik het weer aan moeten zetten.

Edit: Ah, Robert B heeft het al bevestigd. De opt-out werkt dus niet 100% feilloos.


@mrfreeze als je dat getal bij Ranglijst bedoelt, dat is o.a. mijn schuld 🤣

Gebruikers die (via een moderator) aangegeven hebben niet meer in die lijst getoond te willen worden.

@Momo ja, dat dus.


Worden in de ranglijst niet ook de gebruikers bij wie het op verzoek is uitgezet meegeteld? 


Vorige probleem is inmiddels opgelost. Maar nou is het puntentellertje een beetje in de war 🙂

 

Dat is wel vaker.


Vorige probleem is inmiddels opgelost. Maar nou is het puntentellertje een beetje in de war 🙂

 


En NS negeert nog altijd stelselmatig dit topic.


Ondanks al onze inzet zijn we voor NS niks meer dan een nummertje 😂

 

Zo te zien is Insided aan het prutsen. Op bv. het KPN-forum precies hetzelfde.

Ik zie het ook op de T-Mobile community. Lekker bezig. 

Idem op de Eurail/Interrail community. Zal wel een software-update zijn.

Ondertussen kunnen we nog steeds niet zien hoeveel favorieten we hebben.


Ondanks al onze inzet zijn we voor NS niks meer dan een nummertje 😂

 

Zo te zien is Insided aan het prutsen. Op bv. het KPN-forum precies hetzelfde.

Ik zie het ook op de T-Mobile community. Lekker bezig. 


Zojuist viel mij op dat bij het antwoord wat als beste antwoord gemarkeerd is niet meer de naam staat maar het nummer van de persoon die dat antwoord heeft gegeven. 

 

Inderdaad. Dacht eerst nog dat de naam was weggevallen en het nummer stond voor het aantal posten. Maar nee.


Ondanks al onze inzet zijn we voor NS niks meer dan een nummertje 😂

 

Zo te zien is Insided aan het prutsen. Op bv. het KPN-forum precies hetzelfde.


Zojuist viel mij op dat bij het antwoord wat als beste antwoord gemarkeerd is niet meer de naam staat maar het nummer van de persoon die dat antwoord heeft gegeven. 

 


Muggenziften, maar toch. Kan zoiets aangepast worden in een volgende release?


Ik krijg het tegenwoordig steeds op de inlogpagina van NS zelf:

 


Is al een tijdje, word er gek van. Iets om bij inSided te deponeren.


Een bug? In Chrome nog niet gezien..


Waar is dit goed voor ?

 


Off-topic: veel ernstiger vind ik het dat ov-chipkaart.nl niet bereikbaar is vanuit het buitenland, en dat je dan dus maar een vpn moet gebruiken.

Daar heb ik vorig jaar ook al klachten over gezien. Ze zouden hun site echter weer bereikbaar maken. Ik heb even een testje gedaan en mijn VPN op Zwitserland gezet en dat werkt toch gewoon. Vanuit België en Duitsland heeft het sowieso doorgaand gewerkt.

Is er een land waarvandaan het nog niet werkt?


Ik geef toe dat zulke meldingen leuk zijn in testomgevingen, maar dit moet je niet naar de klant sturen.
Ik zie ze al meteen denken: "Help, mijn PC is stuk?” of "Blockt de provider of mijn pc de website van NS?”of “Heb ik een virus?” of "Is mijn browser stuk?”

Ik denk dan meer: “Goh, (alweer) een storing bij NS/Insided (of welk ander bedrijf wiens site ik bezoek,  ik probeer het later wel”. 

 


Och ja, een internal server error is geen uitzondering en als het na een refresh weer werkt is het op zich ook geen probleem.

Off-topic: veel ernstiger vind ik het dat ov-chipkaart.nl niet bereikbaar is vanuit het buitenland, en dat je dan dus maar een vpn moet gebruiken. Of bellen met een 0900 nummer dat niet vanuit het buitenland kan 😥

Wie dat bedacht heeft (en waarom vooral?)… 


Moet al aardig wat dagen de pagina Favorieten een keer herladen, de eerste keer komt deze melding:

 

 

Ik geef toe dat zulke meldingen leuk zijn in testomgevingen, maar dit moet je niet naar de klant sturen.
Ik zie ze al meteen denken: "Help, mijn PC is stuk?” of "Blockt de provider of mijn pc de website van NS?”of “Heb ik een virus?” of "Is mijn browser stuk?”

Insided doet er goed aan om dit in een algemene HTTP error 500 te tonen met een tekst in de strekking van: "Oei! Er is een probleem bij ons opgetreden waardoor deze pagina niet bekeken kan worden. Probeer het straks nog eens opnieuw, en als het probleem blijft spelen, stuur ons dan een mail op forum@ns.nl”

En uiteraard wordt een gedetailleerde error opgeslagen in een logbestand waarmee InSided lekker aan slag kan gaan. Eventuele met een leuke backtrace erbij voor de ontwikkelaars om te achterhalen waar in de source het probleem lijkt te ontstaan.

Zo werk ik overigens ook op mijn site… ;-)

 


Ik heb het probleem met die scrollbars juist met Chrome, op sommige pagina’s bij NS. Het lijkt aan mijn adblocker (uBlock Origin) te liggen. In een incognito venster werkt het wel, maar de pijltjestoetsen gebruiken werkt bij mij ook.

Het kan ook zijn dat Firefox (lees: de NS website) denkt dat je een touchpad hebt, dus de scrollbar in principe niet nodig hebt (alleen zichtbaar tijdens het scrollen, zodat je kunt zien waar op de pagina je bent). Je kunt blijkbaar forceren dat ze alltijd zichtbaar zijn:

  • System Preferences > General > Show Scroll Bar > Choose "Always"

Heel raar: als ik met FireFox de community open, is de (rechter) scrolbar weg. Ik kan op geen enkele manier de pagina naar beneden scrollen. Ik heb het niet zo met Google dus gebruik ik geen Chrome. Maar daar heb ik nergens last van, ook Edge toont gewoon de scrollbar. Zijn er meer FF gebruikers met dit probleem?


Ik gebruik favorieten nooit. Ik krijg de melding steeds als ik de pagina voor het eerst open, na verversen opent-ie wel gewoon. Zowel op pc als op telefoon.

Android telefoon (dus Chrome als browser)?

Nou ja, na één keer verversen werkt het gewoon (voor een dag).

Bij mij is de melding vandaag weg. Zie dat er ook wat kleine dingen aan de layout veranderd zijn, o.a. de zoekbalk is een knop geworden.


Maar de doorlooptijden bij inSided zijn duidelijk: het boeit ze geen zak. Dit topic opent ook niet direct op pagina 18...

This topic is FUBAR, de oplossing staat op de back burner… 🙄


Het is irritant en zou niet nodig moeten zijn.

 

Maar de doorlooptijden bij inSided zijn duidelijk: het boeit ze geen zak. Dit topic opent ook niet direct op pagina 18...


Reageer