Beste mensen, welkom hier in mijn topic.
Ik heb een paar hele leuke foto's die ik graag even met jullie wil delen.
Ik was vandaag namelijk even langs het spoorwegmuseum gelopen en ik dacht van...ik wil graag treinen bekijken en foto's maken.
Dus dat heb ik even gedaan. 🙂 Moeten jullie maar even kijken. ;)
Dit is dus een trein. 🙂 Ik weet helaas niet precies wat voor trein dit is...misschien dat jullie het weten?
Dit is dus een DD-ar. Ik was echt blij verrast toen ik deze trein zag in het museum. Ik vind deze namelijk een hele leuke trein.
En ik vind het leuk om te zien dat het museum tenminste 1 exemplaar van deze trein heeft bewaard. :)
Dit is dus 1 van de wielen van dezelfde DD-ar trein. Dit was dus zo cool. Ik heb nog nooit een treinwiel aangeraakt, dus dit was voor mij wel even een hele leuke ervaring. 🙂 Ik ben er best wel trots op.
Dit is dus mijn hand. 🙂
DD-ar aan de voorkant.
Dit is zeg maar een stuk......ijzer wat voor het wiel zit. Deze is dus ook van de DD-ar.
Weet iemand eigenlijk wat dit precies is?...is het een soort van motor ofzo?
Hier ook foto van de DD-ar.
Deze foto is dus van de MAT 64. Het is op deze foto niet te zien. Dat komt omdat deze foto van onderen is gemaakt. 🙂 Je kan nu goed zien hoe alle elektronica werkt van de Mat 64.
Dit zijn de wielen en remmen van de Mat 64. :)
Kijk eens hoe cool. Dit zijn de de snoeren die tussen de coupe's in zitten. Deze snoeren zijn vrij zacht. Dat verbaasde mij wel want ik dacht dat die snoeren van metaal waren. 🙂 Maar er zit dus een zacht rubber omheen.
Dit is dus ook van de Mat 64.
Kijk nou eens hoe cool dit is jongens. 🙂 Nu heb ik dus een foto gemaakt van de voorkant van de Mat46.
Ik kan jullie nu al zeggen dat als je zo voor zo'n trein staat... je dan pas beseft hoe groot zo'n ding eigenlijk wel niet is. Ik ben zeer onder de indruk. :)
Nu raak ik dus de koppeling aan van de Mat 64 aan. De koppeling lijkt van een afstandje misschien niet zo groot. Maar ik kan jullie zeggen dat als je er zo dichtbij staat (zoals ik) dan zie je pas hoe groot zo'n koppeling eigenlijk wel niet is. 🙂 En het materiaal voelt erg hard aan ook. Dit is ook de Mat64
Zien jullie nou hoe groot zo'n koppeling is.
Maar wel heel leuk om er zo dichtbij te staan hoor. 🙂 Ik raak nu dat rood-achtige ding aan. Dit is dus 1 van de onderdelen van de koppeling. Het materiaal voelt dus ook erg hard aan en het voelt ook erg staal-achtig. Ook dit is van de Mat 64. :)
Hier ook weer de Mat 64 aan de voorkant. Hij is zo ongelooflijk groot. 🙂 Echt indrukwekkend hoor! Ik was er een beetje verbluft van Hoe groot ie wel niet was.
Dit waren dus de foto's. Ik ben hier erg trots op en ga zeker eens een keer terug naar het spoorwegmuseum.
Ik vond het erg leuk om de treinen van zo dichtbij te kunnen zien. Normaal kan dat natuurlijk niet als je gewoon op een normaal station staat.
Maar nu kon ik deze treinen eindelijk eens van dichtbij zien en heb ik ook een beter idee hoe complex en massief al dit materieel eigenlijk is.
Mochten er soms meer mensen zijn hier met leuke foto van treinen dan mogen jullie die altijd hier in mijn topic plaatsen hoor. 🙂 Dat lijkt mij namelijk erg leuk.
(btw ik wil binnenkort ook nog wat foto's aan jullie laten zien van de GVB trams, Maar daar heb ik alleen wel de hulp van mijn vriend voor nodig want hij werkt namelijk bij het GVB)
Bladzijde 3 / 3
Ja, ik zag het al. Het zal wel weer een soort storing zijn ofzo.
A
Bericht #3 was zojuist niet zichtbaar? Nu weer wel. De inhoud was wel te lezen door op Reageer te klikken.
Voor die tijd was het logo een gevleugeld spoorwiel, dat in de loop der tijd steeds meer gestileerd werd"
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen
Kijk, dit is interessant man. Bedankt voor je linkje Nooduitgang, ik ga het even bekijken. :)
Ik moet zeggen dat ik het NS logo wel erg mooi vind hoor. Je kan duidelijk zien dat er erg goed over na gedacht is.
(Er verdwijnt zomaar tekst...vreemd :? )
@Thom aah oke ja, das wel jammer want daar was ik wel benieuwd naar. 🙂
Iemand anders die het misschien weet?
@Thom aah oke ja, das wel jammer want daar was ik wel benieuwd naar. 🙂
Iemand anders die het misschien weet?
A
"Het in 1968 door Gert Dumbar en René van Raalte ontworpen logo van de NS symboliseert het heen en weer rijden van een trein over het spoor.[21]
Voor die tijd was het logo een gevleugeld spoorwiel, dat in de loop der tijd steeds meer gestileerd werd"
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen
Voor die tijd was het logo een gevleugeld spoorwiel, dat in de loop der tijd steeds meer gestileerd werd"
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen
Enkele 1200-en zijn nog rijvaardig. Een overzicht met de geschiedenis van alle 1200-en is te vinden op Wikipedia.
https://nl.wikipedia.org/wiki/1200_(elektrische_locomotief)
Eén van de locs wordt nog regelmatig ingezet in de Amsterdam Dinner Train.
http://dinnertrain.amsterdam/nl/dinner-tour/
Maar op de DD-ar en de Mat64 staan nog wel de NS tekens op hoor. En de Mat64 is ook al uit de dienst.
Maar waarom dan niet....bestond het NS symbool toen nog niet ofzo? 🙂
NS-logo's mogen niet gebruikt worden op materieel dat niet meer door NS gebruikt wordt. Het huidige logo is geïntroduceerd in 1968. De 1201 in het Spoorwegmuseum is teruggebracht in de kleurstelling uit 1952 toen het logo nog niet bestond.
Edit: correctie van 1970 naar 1968. Met dank aan Nooduitgang.
Edit: correctie van 1970 naar 1968. Met dank aan Nooduitgang.
NS reed er zelf mee. Het huidige NS-symbool zal er nog niet geweest zijn. Wat iMark hieronder zegt, is ook waar denk ik.
Aha oke. Deze locomotief zag er inderdaad ook wel erg oud uit inderdaad. 🙂 Ik vind hem erg mooi moet ik zeggen.
Maar uuh... reed NS zelf dan ook met deze locomotief? Ik zag namelijk geen NS teken op de locomotief staan namelijk. :?
Enkele 1200-en zijn nog rijvaardig. Een overzicht met de geschiedenis van alle 1200-en is te vinden op Wikipedia.
Verder wordt er nog regelmatig met een 1200 gereden in de Amsterdam Dinner Train.
http://dinnertrain.amsterdam/nl/dinner-tour/
Verder wordt er nog regelmatig met een 1200 gereden in de Amsterdam Dinner Train.
http://dinnertrain.amsterdam/nl/dinner-tour/
Mooie foto's! De 1200 was een bekende locomotief, na de Tweede Wereldoorlog, met Amerikaanse invloeden. Een universeel werkpaard. Vaak blauw of geel-grijs.Ik heb er in een werkplaats bij Venlo ooit in gezeten, niet gereden. Vrij Spartaans, maar ja, in een 1200 zitten, die kans krijg je niet zo vaak.:D
Bladzijde 3 / 3
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.