beantwoord

fietsenstalling Den Helder

  • 26 February 2024
  • 6 reacties
  • 323 Bekeken

Beste lezer, bij de bewaakte fietsenstalling in station Den Helder hangt sinds kort een bord dat de fietsenstalling buiten bedrijf gaat vanaf 29 februari. Kunt u mij vertellen wat dit praktisch inhoud? Is dit tijdelijk voor werkzaamheden of heeft het een andere reden? Ik betaal voor de stalling en vraag mij af of er voor een alternatief wordt gezorgd. 
vriendelijke groet,

Remco Zwart

icon

Beste antwoord door Rory NS 27 February 2024, 10:35

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Remco Zwart en welkom bij de NS Community,

 

Ik kan het niet zo snel vinden waardoor ik het vermoeden heb dat het om een korte periode gaat. Ben je in de gelegenheid om dit aan de stallingsbeheerder te vragen 1 van de komende dagen? Ik denk dat je daar eerder een antwoord vindt dan dat ik het kan uitzoeken intern. Ik zet de vraag wel intern uit en hoop snel antwoord te krijgen.

Ben vaste gebruiker van deze fietsenstalling en heb het bord ook zien hangen. Elders op dit forum schrijft iemand dat het om een periode van 3 maanden zou gaan. Dat is een aanzienlijke periode, gaat er voor een alternatief gezorgd worden? Ik zou het zeer vervelend vinden om mijn (dure) fiets op de openbare weg te moeten stallen (kans op diefstal, weersinvloeden).

@Erryt NS : De stalling in Den Helder is onbemand.

Deze vraag is ook via onze andere kanalen binnengekomen. Prorail start op 29 februari met werkzaamheden om de stalling op te knappen. Hierdoor is deze helaas tot medio mei gesloten. Er was rondom het station geen alternatief voor een inpandige stalling. Na 29 februari dient je fiets dus ook echt uit de stalling te zijn. Gedurende de werkzaamheden is het alternatief om je fiets op het Maaiveld te stallen. Dit geld eveneens voor de OV-Fietsen. Omdat bij sommigen onduidelijk is waar het Maaiveld zich bevindt, voeg ik ook een foto toe.

 

 

Reputatie 1

Dat is wel jammer dat er geen alternatief is gevonden. Ik zou hem persoonlijk absoluut niet naast het station neerzetten, gegarandeerd dat er mensen zijn die niet van je fiets daar kunnen afblijven.

Stal je goede fiets zeker NIET op het Maaiveld naast het station. Ik zou je aanraden om hem in het centrum te stallen. Ook geen garantie, maar beter dan zo'n onzichtbaar plekje als het Maaiveld.

 

Het staat op het Maaiveld altijd vol met barrels en schoolfietsen, naast het stinkende afval van de winkels in het stationsgebouw.

 

Achja, voor mij weer een goede reden om voorlopig alleen maar naar de zaak te gaan als het echt nodig is tot de stalling weer open is. Normaal is het de bedoeling om 1 keer per week te gaan, maar met een onvoorziene omstandigheid zoals deze maak daar met liefde 1 keer per 2 of 3 weken van. Begint alleen wel een beetje de standaard te worden dat er "iets" is met de trein. Afgelopen weken heb ik de trein ook gemeden vanwege werkzaamheden bij Amsterdam Amstel, toen had ik een weekje vakantie en morgen begin ik weer.... En vanaf overmorgen is er weer een extra drempel. Nee, dank u, dan blijf ik wel thuis als het even kan.

 

Ik moest wel een beetje lachen om de opmerking "vraag de beheerder om opheldering". Welke beheerder? Stalling is onbemand als je de overnachtende daklozen niet meerekent.

Het lijkt erop, dat er inderdaad veel mensen zijn die weigeren hun fiets op het Maaiveld te stallen. De stallingsmogelijkheden in het centrum (HEMA, bij AH Julianaplein) lijken sinds deze maand behoorlijk vol te staan. Waar ik normaal eigenlijk alleen op zaterdag een plekje moet zoeken bij AH Julianaplein, staat het nu de hele week aardig vol.

 

Morgen en overmorgen moet ik weer met de trein. Morgen vertrek ik heel vroeg, dus dan kan ik mijn fiets gelukkig bijna gegarandeerd overdekt kwijt op het Julianaplein.

Reageer