beantwoord

iemand uitzwaaien zonder in te checken

  • 30 July 2023
  • 5 reacties
  • 334 Bekeken

Kan ik het perron op om iemand uit te zwaaien zonder in te checken en dus te betalen.?

icon

Beste antwoord door Tochjo 30 July 2023, 11:14

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Als het station afgesloten is met poortjes, dan kan dat niet. Maar als u binnen een uur na inchecken weer uitcheckt, dan hoeft u niets te betalen.

Reputatie 3

Als dit een station met poortjes betreft zult u moeten inchecken om binnen te komen. Als u binnen een half uur op hetzelfde station weer uitcheckt, wordt er geen geld in rekening gebracht (maar wordt de incheck geannuleerd). Als er geen poortjes staan maar slechts paaltjes zou het mijn inziens niet nodig moeten zijn, maar ik weet dit niet zeker - wellicht dat iemand uit de community dit nog kan ophelderen.

Badge +3

Formeel is ook op een station met paaltjes een geldig vervoerbewijs vereist op het perron, maar in de praktijk wordt dat niet gecontroleerd.

Reputatie 7
Badge +3

Nog de toevoeging dat het uitzwaaien op een station met poortjes een stuk makkelijker is geworden sinds OVpay is ingevoerd.

Voorheen konden alleen reizigers met een OV-chipkaart inchecken en binnen een uur kosteloos de incheck annuleren door weer uit te checken. Inmiddels kan iedere reiziger met een bankpas of creditcard dit ook. Een enorme verbetering.

Badge +3

Pas er gerust mee op, zie het staartje van dit topic 

OVpay werkt (nog) niet bij mijn bank (Maestro logo, Triodos die wordt binnenkort vervangen) en heb geen fysieke creditcard en mijn 3 jaar oude Xiaomi Poco F1 ondersteunt geen NFC.

Gelukkig wel een passagepas en vaak zijn die ook wel gratis uit een automaat te halen. Bovendien een paar kaarten met NS Flex dus sowieso geen probleem.

Reageer