Klacht over fiestsen stalling | NS Community

Klacht over fiestsen stalling

  • 6 October 2021
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Beste NS,

Ik heb mijn fiets gestald met met mijn NS pasje in Heerhugowaard. Dit is op zaterdag 2 oktober geweest tussen 7.00 uur en 17.00 uur. Om 17.00 uur wilde ik mijn fets halen en ben tot de ontdekking gekomen dat mijn fiers weg is. Hoe kan dit als deze onder camara toezicht staat? Ik ben naar het informatieloket gegaan en die wist mij te vertellen dat ik mijn moest melden bij de politie. Dit heb ik gedaan. Ik zou graag zien dat jullie de beelden nakijken op die bewuste dag en hiermee wordt ik van kassie naar de muur gestuurd. Politie doet niets en de NS eigenlijk ook niet. Nu moet ik mijn 2 sleuteltjes opsturen naar een antwoordnummer van de NS en dan wordt bekeken of het vergoed kan worden. Dit kan niet vanwege mijn verzekering. de verzekering keert uit 1949,euro. Maar de fiets die ik nieuw had gekocht is niet meer te verkrijgen en is de fiets van Qwic nu 2600 euro. Wie gaat dit dan compenseren. Ik mag er toch vanuit gaan dat mijn fiets veilig staat in het overdekte stalling van de NS. Ik zou graag zien dat jullie de beelden nakijken van deze dag en tot de dag van vandaag wordt hier niets mee gedaan. En wat nu, bij wie kan ik terecht voor verdere informatie die iets persoonlijker is dan wat tot nu is geweest. Ik hoor graag van jullie hier antwoord op.

M.v.g. Jolanda Kokkelink
*telefoonnummer verwijderd door moderator


4 reacties

Helaas staan eigendommen nergens veilig voor dieven, ook niet in bewaakte fietsenstallingen en zeker niet als de bewaking alleen uit camera's bestaat.

De camera beelden zijn alleen op te vragen door de politie, dus u zult de politie aan moeten sporen om de beelden bij de NS op te vragen en daar wat mee te doen.

Voor wat het prijsverschil tussen uw gestolen fiets en het nieuwe exemplaar daar is geen compensatie voor, net zoals uw verzekeirng dat verschil niet afdekt doet de verzekering van de NS dat ook niet.

Overigens doet u er goed aan om uw telefoonnummer te verwijderen, tenzij u echt door jan en alleman gebeld wilt worden aangezien dit een openbaar forum betreft staat uw telefoonnummer nu voor iedereen wereldwijd zichtbaar.

Reputatie 6

Sinds dat bewaakte fietsenstallingen zijn geautomatiseerd en personeel is wegbezuinigd heb je geen garantie dat je fiets er nog staat als je die weer wilt ophalen.

Reputatie 7
Badge +1

Die garantie heb je ook niet als er wel-of op een deel van de dag- een toezichthouder zit. Zelfs niet als je er eigenlijk met een pasje moet in+uitsjekken (geen chipkaart, maar pasje van die plek met QR code)

Beste NS,

Ik heb mijn fiets gestald met met mijn NS pasje in Heerhugowaard. Dit is op zaterdag 2 oktober geweest tussen 7.00 uur en 17.00 uur. Om 17.00 uur wilde ik mijn fets halen en ben tot de ontdekking gekomen dat mijn fiers weg is. Hoe kan dit als deze onder camara toezicht staat? Ik ben naar het informatieloket gegaan en die wist mij te vertellen dat ik mijn moest melden bij de politie. Dit heb ik gedaan. Ik zou graag zien dat jullie de beelden nakijken op die bewuste dag en hiermee wordt ik van kassie naar de muur gestuurd. Politie doet niets en de NS eigenlijk ook niet. Nu moet ik mijn 2 sleuteltjes opsturen naar een antwoordnummer van de NS en dan wordt bekeken of het vergoed kan worden. Dit kan niet vanwege mijn verzekering. de verzekering keert uit 1949,euro. Maar de fiets die ik nieuw had gekocht is niet meer te verkrijgen en is de fiets van Qwic nu 2600 euro. Wie gaat dit dan compenseren. Ik mag er toch vanuit gaan dat mijn fiets veilig staat in het overdekte stalling van de NS. Ik zou graag zien dat jullie de beelden nakijken van deze dag en tot de dag van vandaag wordt hier niets mee gedaan. En wat nu, bij wie kan ik terecht voor verdere informatie die iets persoonlijker is dan wat tot nu is geweest. Ik hoor graag van jullie hier antwoord op.

M.v.g. Jolanda Kokkelink
*telefoonnummer verwijderd door moderator

Hallo Jolanda,

Ik doe momenteel onderzoek naar bewaakte fietsenstallingen van NS. Jouw ervaring kan een aanvulling zijn voor het onderzoek. Zou ik je hier nog wat meer over mogen vragen? 

Hartelijke groet, 

Nick den Engelsman - Fontys onderzoeksredactie

PS: mijn e-mail is nickdenengelsman@hotmail.nl

Reageer