beantwoord

Klok staat nog op wintertijd


Reputatie 2

Hallo. Het viel mij vandaag wederom op dat de klok op het P+R terrein van station Oss nog steeds op wintertijd staat. Wie is hier eigenlijk verantwoordelijk voor? En hoe / waar kan ik hiervan een melding maken?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Aurora NS 7 April 2023, 10:13

Bekijk origineel

17 reacties

Hoi!

Zo te zien is dat Q-Park. Hun klantenservice vind je hier.

Reputatie 7
Badge +3

Zou het om deze klok gaan?
 

https://www.google.com/maps/@51.76449,5.5306786,3a,15y,336.25h,89.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1saIZoFPkwrNtC_PSY_trHxA!2e0!7i16384!8i8192
Dat lijkt geen klok van Q-Park te zijn.

Reputatie 2

Nee het is niet die klok, maar de klok langs het fietspad aan de Gasstraat, bij de slagbomen van het parkeerterrein. 

Hij ziet er wel echt uit als NS klok, vandaar dat ik de vraag hier stelde.

Reputatie 2

Ik heb een melding gedaan via hun contactformulier.  Bedankt voor de informatie!

Reputatie 2

Ik weet niet wanneer deze foto genomen is, maar op die plek staat nu geen klok. Wellicht is het dus wel dezelfde klok, maar is deze verplaatst. Hij staat nu dus aan de Gasstraat:

 

Reputatie 7
Badge +3

De foto op Google Streetview is van mei 2019.

Linksboven op de pagina staat de datum. Je kunt klikken op ‘meer datums bekijken'. Dan zie je dat de klok in 2009 op een andere plaats stond, Op de foto uit 2016 staat de klok op dezelfde plaats als in 2019. Blijkbaar staat de klok nu aan de straat. Het wachten is op een nieuwe foto.

Reputatie 2

Hoi!

Zo te zien is dat Q-Park. Hun klantenservice vind je hier.

Hallo @Aurora NS . Ik heb een melding gedaan bij de klantenservice van Q-park, en hun antwoord is: dit terrein valt onder het beheer van NS. 

Ik snap nu wel waarom de klok vandaag (18 april) dus nog steeds op wintertijd staat, want beide partijen denken dat de ander het wel oplost. 

Ik hoop toch dat het niet elk halfjaar afhankelijk is van meldingen van reizigers of de klok verzet wordt of niet. Het is toch niet zo dat de zomertijd jullie plotseling overviel, zoiets kun je van te voren zien aankomen?

 

Wordt de klok nog naar zomertijd gezet? Of moeten we wachten tot oktober voor de klok weer de juiste rijd aangeeft...

Zal het eens via een andere weg proberen door te melden.

Reputatie 2

Zal het eens via een andere weg proberen door te melden.

Hallo Henk.

Bedoel je dat jij een melding vulia een andere weg hebt gemaakt? Of is het een advies dat ik dat zou kunnen doen? Indien dat laatste; via welke weg dan?

Ik heb er alsnog een melding van gemaakt. Wellicht kunnen wij dit toch nog herstellen.

Bedoelde inderdaad dat ik ‘m eens zou inschieten via een ander kanaal, heb dat gedaan. En Erryt zo te zien ook nog eens :)

Reputatie 2

@Erryt NS en @Henk_NL bedankt voor jullie moeite!

Hopelijk wordt het nu wel opgepakt (vandaag nog geen verandering).

 

Mag ik vragen via welke weg jullie dit gedaan hebben? Mogelijk kan ik dat een volgende keer dan ook zelf doen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is blijkbaar een intern kanaal. Dat staat vast niet open voor reizigers die een defect willen melden.

Klopt helaas, en sinds een tijdje checkt men ook actief de gegevens van de melder. 

Klopt helaas, en sinds een tijdje checkt men ook actief de gegevens van de melder. 

Zoiets als https://youtu.be/N_dUmDBfp6k?

Maar ff serieus. Geen idee wat je bedoelt met actief controleren van de melder. Misschien dat een moderator één en ander kan toelichten. Of moet dat via Twitter of FB? 

Heb geen FB en geen twitter...💋

(En vandaag eigenlijk totaal geen zin in een PB van een moderator.)

Ik heb het vermoeden dat (en Henk_NL mag mij corrigeren als ik fout zit) hij doelt op een app die in naar mijn weten elke app store te krijgen is waar storingen aan en rond stations gemeld kunnen worden. Deze app is bedoeld voor collega's van ProRail en NS en het zou me niets verbazen als meldingen van derden niet worden geregistreerd. Vermoedelijk doelt hij daarop met actieve controle op de melder. Wat er de gedachte achter is durf ik niet te zeggen. Via Facebook en Twitter worden geen gegevens gevraagd voor het melden van een storing of defect.

Overigens melden wij defecten rechtstreeks bij de interne servicedesk.

Is allemaal een kanaal naar hetzelfde: servicedesk NS stations. Waar jullie ook aanmelden. Die app is hier volgens mij ook wel eens gepromoot, maar tegenwoordig is er een actievere check op het gebruik van o.a. een @ns.nl adres. 
 

Zou niet weten of ProRail’ers er nog bij kunnen. Ik kwam ook maar per toeval achter de nieuwe beperkingen. 

Reageer