beantwoord

Melding graffiti station Arnhem Zuid

  • 19 February 2024
  • 20 reacties
  • 429 Bekeken

De ramen van de wachtruimte en aangrenzende ramen zijn beklad met graffiti: ik weet niet of er camera’s hangen, maar hoop het wel: kunnen de daders het mooi zelf komen schoonmaken! 

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 26 February 2024, 21:54

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik hoop het ook. Maar daders van dit soort ongein zijn professionele criminelen die zich niet laten pakken. Ook schuwen ze geweld niet. 

Ik hoop het ook. Maar daders van dit soort ongein zijn professionele criminelen die zich niet laten pakken. Ook schuwen ze geweld niet. 

Ik weet niet zeker of ik het ermee eens ben dat het van "professionele" criminelen is.. Door de hartjes en piemels lijkt het me echter meer het werk van pubers 

Ik denk dat het inderdaad gewoon de (wat meer kleuterige) scholieren van het ernaast liggende Lorentz zijn, aangezien een van de gespoten leuzen "fuck Lorentz" is. Het handschrift komt ook niet erg volwassen of professioneel over.

 

Ook de railings (binnen en buitenkant) en de pilaren onder het station zitten onder.

 

Ik snap dit soort vandalisme niet. Kan iemand me uitleggen wat de lol is van alles onderkladderen met dezelfde 4 letters en symbolen?

Reputatie 7
Badge

Kijk eens op instagram waar dat soort criminelen trots hun resultaten tonen. 

Reputatie 5

Als ik wou zou ik elke keer wanneer ik met de trein ga een melding over graffiti doen... Maar, waarom? Er wordt toch vrij weinig aan gedaan.

Ik ga er een melding van maken zodat deze verwijderd kan worden. Dit is zo niet echt een visitekaartje voor ons station in Arnhem Zuid.

Helaas is er nog altijd geen actie ondernomen door de NS want de graffiti zit er nog gewoon op. Daarnaast ook nog eens op te merken dat de reguliere schoonmaak van de wachtruimtes op beide peronnen ook te wensen overlaat. Af en toe vraag je je af of er überhaubt wel wordt schoongemaakt.

NS is vindt ik in dit opzicht nalatig in het reizigervriendelijk houden van de perrons. Voor de treinreiziger is het reizen met de trein al vrij duur dan verwacht je ook op zijn minst een prettige wachtruimte als je met de trein naar je werk of op stap gaat.

Na meermaals (zowel telefonisch als via de chat) de klacht te hebben ingediend overweeg ik het hogerop te zoeken vanwege nalatigheid want je wordt door de NS gewoon niet serieus genomen als je een klacht indiend.

Reputatie 7
Badge

Kijk eens op instagram waar dat soort criminelen trots hun resultaten tonen. 

Er zijn kanalen (en er is zelfs een tijdschrift 🙄) waar grafitti in het OV wordt gepubliceerd. Maar gezien deze piemels vrij onvolwassen overkomen denk ik dat deze publicaties niet verder gaan dan Whatsgroepjes van scholiertjes met een eigen rebellenclubje en een TikTok accountje met een hoop subscribers van het nabijgelegen college.

Kijk eens op instagram waar dat soort criminelen trots hun resultaten tonen. 

Er zijn kanalen (en er is zelfs een tijdschrift 🙄) waar grafitti in het OV wordt gepubliceerd. Maar gezien deze piemels vrij onvolwassen overkomen denk ik dat deze publicaties niet verder gaan dan Whatsgroepjes van scholiertjes met een eigen rebellenclubje en een TikTok accountje met een hoop subscribers van het nabijgelegen college.

Dat heeft dan de toekomst ongelooflijk en betalen wij allemaal o.a. belastinggeld aan. Die hebben zeker geen correcte opvoeding gehad want je haalt ze er zo tussenuit welke jeugd zich wel normaal qua normen en waarden gedraagd en welke niet.

Ik ga er een melding van maken zodat deze verwijderd kan worden. Dit is zo niet echt een visitekaartje voor ons station in Arnhem Zuid.

@Erryt NS Is er inmiddels al wat meer vaart gekomen met het andernemen van actie wat betreft die melding die is gemaakt want het ziet er echt niet uit daar ook qua schoonmaak dat kan echt niet zo. Je kan zelf daar ook een kijkje gaan nemen dan schrik je er ook van hoe het er nu bij staat. Zonde dit!

Reputatie 5

Helaas is er nog altijd geen actie ondernomen door de NS want de graffiti zit er nog gewoon op. Daarnaast ook nog eens op te merken dat de reguliere schoonmaak van de wachtruimtes op beide peronnen ook te wensen overlaat. Af en toe vraag je je af of er überhaubt wel wordt schoongemaakt.

NS is vindt ik in dit opzicht nalatig in het reizigervriendelijk houden van de perrons. Voor de treinreiziger is het reizen met de trein al vrij duur dan verwacht je ook op zijn minst een prettige wachtruimte als je met de trein naar je werk of op stap gaat.

Na meermaals (zowel telefonisch als via de chat) de klacht te hebben ingediend overweeg ik het hogerop te zoeken vanwege nalatigheid want je wordt door de NS gewoon niet serieus genomen als je een klacht indiend.

Eigenlijk verwachtte ik dit wel... NS (maar ook ProRail) doen zelden iets snel... Vooral buiten de Randstad.

Wellicht helpt social media kanalen inschakelen beter misschien dat ze bij NS en ProRail dan eens wakker worden want mijn gevoel zegt dat het er in de zomer door hen nog geen actie is ondernomen. Ze hebben een verantwoordelijkheid lijkt mij net als wij als treinreizigers hebben.

Reputatie 7
Badge +1

Wellicht helpt social media kanalen inschakelen beter misschien dat ze bij NS en ProRail dan eens wakker worden want mijn gevoel zegt dat het er in de zomer door hen nog geen actie is ondernomen. Ze hebben een verantwoordelijkheid lijkt mij net als wij als treinreizigers hebben.

Ach dat gaat ook niet helpen. NS rijdt nu al bijna een jaar met aan de buitenkant extreem smerige treinen rond. Ook hier wordt op de sociale media steen en been over geklaagd. Reactie van NS is standaard naar het treinnummer vragen en die wordt dan blijkbaar genoteerd om ooit een keer gereinigd te worden. Met opmerkingen dat zo'n beetje 80% in middels vies is, wordt niet veel gedaan. 

@Marjolein Arnhem Inmiddels met NS contact gehad en zij gaan nu contact leggen met een extern bedrijf die dit gaat schoonmaken daarnaast is er een verzoek ingediend tot camera's te installeren dat is een goede zaak. Ben benieuwd wanneer men ermee aan de slag gaat.

Reputatie 3

Er is nog niets gebeurd De graffiti is er nog steeds! Kwam er vandaag voorbij! Wanneer gebeurd er iets?

Reputatie 7
Badge

Misschien dan maar de gemeente een bericht sturen of ze actie willen ondernemen omdat er aanstootgevende graffiti is aangebracht, en dat de schoonmakers vanuit NS geen actie lijken te ondernemen.

 

Met deze kladderwerken wil een gemeente ook niet mee geassocieerd worden!

Ik ga er een melding van maken zodat deze verwijderd kan worden. Dit is zo niet echt een visitekaartje voor ons station in Arnhem Zuid.

Ik neem aan dat @Erryt NS niet zelf heeft gekozen om dit als antwoord te markeren. ;)

NS brengt na ruim een jaar kosten van terugreis in rekening | NS Community

Werkzaamheden A7 | NS Community

Doet me denken aan….

@Chiel NS | NS Community

Kom op @Erryt NS Het is niet de bedoeling om vragen op beantwoord te zetten en je er zo vanaf te maken. Misschien heb je enige input nodig om je scherp te houden?

Succes! 😊

(Verdomde lego)

Badge +3

Haha, die van @Chiel NS blijft geweldig.

Mis de humor van moderators (hier) wel een beetje, maar gezien de reacties soms op X/Twitter is het maar beter voor ze om geen humor te hebben….

Ik denk dat we het gehele social media(Facebook, Twitter, insta en LinkedIn) maar eens moeten moeten inschakelen zodat iedereen onder ogen ziet hoe nalatig de @Nederlandse Spoorwegen omgaat met de meldingen en beloftes die totaal niet worden nagekomen. Het kan niet zo zijn dat wij als maatschappij ons jaarlijks scheel betalen voor het OV en er niets voor de reizigers wordt teruggedaan.

Reputatie 7
Badge

Ik denk dat het ze weinig kan schelen. Veel stations zijn een broeinest van criminaliteit en ander ongewenst gedrag.

Reageer