beantwoord

omroep in Rotterdam

  • 13 November 2023
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 2

NS is aan het werk bij Rotterdam. Dat betekent dat een aantal treinen, waaronder mijn trein van BoZ naar Leiden en terug tot Rotterdam rijdt, daar moet ik dan overstappen.

In de trein die (wegens werkzaamheden) eindigt in R’dam worden veel overstappen omgeroepen net voordat de trein binnenkomt. 

De enige overstap die niet omgeroepen wordt is degene naar Leiden (020) of BoZ (Vlissingen) terwijl dat juist de overstap is die iedereen die verder wil reizen wil horen. Waarom wordt deze belangrijke overstap als enige niet genoemd? 🤔

icon

Beste antwoord door Daniël NS 13 November 2023, 20:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

De exacte reden waarom dit nu niet omgeroepen wordt kan ik je helaas niet geven jako, maar ik zet dit voor je door! Ik snap dat je dit soort informatie wel wilt horen in de omroep.

Reputatie 2

Zowel vorige week als vandaag (heen en terug) werd genoemde aansluiting niet omgeroepen net voor Rotterdam.

Volgende week hoeft het niet meer, dan rijdt de trein weer door 😇

Ik vermoed dat veel conducteurs gewoon oplezen wat er in de reisinformatie staat en geen basiskennis hebben van de dienstregeling om te herkennen wat er afwijkt van het normale patroon. In de trein van Utrecht naar Rotterdam werd vanmiddag ook omgeroepen dat deze naar Eindhoven ging alsof dat de normaalste zaak van de wereld was.

Reageer