beantwoord

ontbreken van toilet bij station Den Bosch Oost

  • 13 July 2022
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

Er ontbreekt een toilet bij station Den Bosch Oost 

De liften worden gebruikt als alternatief toiletten 

Dit station heeft een nieuwe woonwijk, met een geplande nieuwe woonwijk er vlakbij 

icon

Beste antwoord door Momo 13 July 2022, 18:59

Bekijk origineel

7 reacties

Er ontbreekt een toilet bij station Den Bosch Oost 

De liften worden gebruikt als alternatief toiletten 

Dit station heeft een nieuwe woonwijk, met een geplande nieuwe woonwijk er vlakbij 

Dit is een zeer weinig gebruikt station dat zodra de nieuwbouw van Avans in het Paleiskwartier over twee jaar klaar is nog eens groot een deel van zijn reizigers zal kwijt raken. Er is zelfs al eens eerder discussie geweest of dit station dan überhaupt nog wel open moet blijven te meer daar het ook wat ongelukkig ligt ten opzichte van de bebouwing. Ik denk dus niet dat dit prioriteit heeft.

Reputatie 6

Dat is zeker niet de bedoeling. Ik heb een melding van de verontreiniging gemaakt, hier gaat naar gekeken worden. Ik kan je helaas niet vertellen of er nog een toilet gaat komen, maar de kans is waarschijnlijk klein. Zoals Tamzin al aangeeft, is het geen groot station en er gaan nog wat dingen veranderen binnen enkele jaren.

Reputatie 7
Badge +3

Begin 2019 werd aangekondigd dat NS op 92 kleine stations binnen 3 jaar een vernieuwd toilet wilde realiseren. Op het bijgevoegde kaartje staat Den Bosch Oost niet vermeld. 

https://nieuws.ns.nl/landelijke-upgrade-treinstations/

Overigens is op station De Vink, waar ik vlak bij woon, en wat volgens het kaartje in 2020-2021 een toilet zou kriigen nog steeds geen toilet. En ook het eerder aangekondigde watertappunt is er ook nog steeds niet. Als de plannen van 2019 al niet eens gehaald zijn, dan heeft een toilet op Den Bosch Oost al helemaal geen prioriteit vrees ik.

 

Reputatie 7
Badge +1

Er zijn zeker 10tallen stationnetjes zonder WC-of zeker een van stations oid. En met een woonwijk vlakbij zal het overgrote deel van potentiele reizigers het vast thuis-eigen toilet, geen zorregies over vies/vuil etc.-het ook niet echt urgent nodig hebben.

NL pubertjes hebben helaas naar het schijnt wat meer als in andere landen de behoefte (bah, in dit verband) om hun vlag uit te steken of te laten blijken dat die protestfase toch echt bij de leeftijd hoort door dingen te doen waar ze 20 jaar later enorme spijt van krijgen. ´Allemaal aandacht vragen´ zei die wijze onderwijzer.

(sorry voor de toiletalliantie)

Reputatie 6

Er zijn meer openbare toiletten nodig, er is vraag genoeg naar. Voor gemeentes is het vaak lastig om een toiletgebouw in de bestaande bebouwing, ook rond een station, in te passen. Op de meeste stations is er wel ruimte voor 1 of meerdere toiletten. Een beetje samenwerking en overleg tussen NS en gemeente zou wel eens wonderen kunnen doen. Het kost de gemeente veel minder, het kost de NS bijna niets….en de reiziger blij.

 

Een beetje samenwerking en overleg tussen NS en gemeente zou wel eens wonderen kunnen doen. Het kost de gemeente veel minder, het kost de NS bijna niets….en de reiziger blij.

Hoezo kost het bijna niets? Wie betaalt aanleg, onderhoud en schoonmaken dan? 

En zeker voor een station waarvan de toekomst onzeker is zou ik voorlopig even geen geld uitgeven.

Reputatie 6

Een beetje samenwerking en overleg tussen NS en gemeente zou wel eens wonderen kunnen doen. Het kost de gemeente veel minder, het kost de NS bijna niets….en de reiziger blij.

Hoezo kost het bijna niets? Wie betaalt aanleg, onderhoud en schoonmaken dan? 

En zeker voor een station waarvan de toekomst onzeker is zou ik voorlopig even geen geld uitgeven.

Ik weet wat een nieuw openbaar toilet kost, ook wat het onderhoud en schoonmaak kosten. Deel je de kosten als NS met de gemeente kost het je nog maar de helft. Een goed openbaar toilet, hufter proof, kost per maand inclusief afschrijving zo ongeveer € 1000 per maand In dat bedrag zit ook schoonmaak en onderhoud etc. Deel dat door 2  en je hebt een bedrag dat voor een bedrijf als de NS niets voorstelt. Als je ziet wat ze de directie betalen en wat voor een "shit zooi” die er van gemaakt hebben…… dan zijn toiletten op elk station een must. Of reist de directie nooit per trein wegens het ontbreken van toiletten op de stations.

Reageer