beantwoord

Poortjes station Best 04april buiten gebruik.

  • 5 April 2024
  • 7 reacties
  • 98 Bekeken

Gisteren reisde ik van Vught naar Best, een traject die ik vaker bereis.

Aangekomen in Best, check ik vanwege ophalen en ook uit gewoonte aan de voorzijde van het station uit. De poortjes waren bij aankomst om 12.45 uitgevallen maar stonden wel open.

Hierdoor kon ik het station wel verlaten en verder reizen naar de uitvaart.

Vraag 1:Is de reden van de uitval bekend.

Vraag 2: Is het standaard zo dat bij storing van de poortjes opengezet worden of open gaan?

Vraag 3: Zou dat ook gelden voor de poortjes aan de achterzijde?

Vraag 4: Omdat ik dit traject regelmatig bereis, en om 16.15 weer terug ben gereisd; (toen werkte alles weer)  wordt dit dan automatisch aangevuld of is het beter even contact met de klantenservice op te nemen.

Bij de reishistorie van de ov-chipkaart zijn de reizen al zichtbaar.

Vraag 5 Normaalgesproken kun je maar 3 x per jaar via uitcheck gemist gegevens aanvullen Telt dit ook door als  je dit buiten je schuld om gebeurd of altijd 3 x per kaar.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 5 April 2024, 14:19

Bekijk origineel

7 reacties

Wat vervelend dat de poortjes het niet deden! En nog gecondoleerd.

Vraag 1:Dat kan ik hier niet nazien, maar iets met stroom of een error is mijn eerste gedachte.

Vraag 2: Ja, anders zitten alle reizigers opgesloten.

Vraag 3: Dat zou wel moeten, ja.

Vraag 4: Als je NS Flex hebt en je reist regelmatig op hetzelfde traject, is de kans groot dat dit nog automatisch wordt gecorrigeerd. Houdt hiervoor je mail en factuur even in de gaten.

Vraag 5: Het uitcheckgemist-systeem ziet niet waardoor het is gebeurd, dus deze kan hij niet apart tellen. Je kan uiteraard ook deze situatie bij onze klantenservice neerleggen en het laten corrigeren, mocht dit niet automatisch al zijn gebeurd.

Dank voor de reacties en condoleance.

Offtopic een oom die plots stierf, dan wil je er toch heen.

Ik heb dal voordeel, wacht nog even af of er een correctie volgt.

Volgende vraag: Stel dat de storing nog duurt, je wilt wel reizen, maar kunt zo niet inchecken.

Weet een conducteur dan dat ik niet kon inchecken omdat de palen of poortjes niet werkten of wordt dit anders opgelost?

Optie 1 er zijn geen poortjes bij het eindstation ; hoe kun je dan  uitchecken 

Optie 2 er zijn bij een uitstapstation wel poortjes; dan zien die dat als een incheck als je er doorheen gaat. Hoe gaat het dan in zijn werk?

Je kan in geval van niet kunnen inchecken altijd aangeven aan de conducteur dat dit het geval is, om te zien of daar coulance voor is. Maar wat je nog het beste kan doen is een los ticket uit de automaat kopen of een e-ticket en achteraf de eventueel gemiste korting terugvragen. Dan zit je sowieso goed.

Optie1: Niet. Je corrigeert dit achteraf zelf of via klantenservice.

Optie 2: Poortjes registreren standaard een uitcheck aan de binnenkant van het station en een incheck aan de buitenkant. Deze kan je op dezelfde manier als optie 1 (laten) corrigeren.

Dank voor de reacties helemaal duidelijk,

Reputatie 7
Badge +3

Optie1: Niet. Je corrigeert dit achteraf zelf of via klantenservice.

Hoe zou je dat moeten corrigeren? Want je heb dan geen incheck vanwege de storing op je beginstation waarna je niet uitcheckt op je bestemmingsstation als dat geen poortjes heeft. Je hebt dan ook geen gemiste in- of uitcheck die gecorrigeerd zou moeten worden, je reist alleen gratis. En als je een Vrij abonnement hebt en de reis is in de afgekochte periode of traject dan had het toch al zonder extra kosten geweest.

Zelf heb ik zo'n situatie 2 keer meegemaakt op station Delft. Bij één van die keren werd er omgeroepen dat reizigers die op saldo reisden een kaartje uit de automaat moesten kopen. Flex was er toen nog niet, dus ging het om reizigers die niet met afgekocht reisrecht reisden. Ik had toen Traject Vrij en reisde op mijn traject en heb geen kaartje gekocht maar bij mijn overstap op Den Haag HS ingecheckt (stonden toen nog paaltjes op het perron bij de uitgang naar de tunnel). Op het stuk Delft - Den Haag HS geen controle gehad.

De andere keer was er een brandmelding in de tunnel van station Delft en reden er urenlang ook geen treinen en heb ik de tram genomen. Toen werd dacht ik niet omgeroepen om een los kaartje te kopen, had ook weinig nut omdat er geen treinen reden. Omdat iik geen incheck op Delft had werd het wel wat lastiger om GtbV aan te vragen, maar dat is toen prima opgelost door een moderator hier. 

Badge +3

Mocht je bij een station zonder poortjes niet kunnen uitchecken (stel dat Best geen poortjes had), dan kan dat binnen 6 uur na aanvang reis alsnog. Daarna kan je (na een seconde of 10) weer inchecken voor de terugreis. Let op de piepjes (1x is in, 2x is uit) en/of de tekst op het schermpje.

Mocht het niet lukken (poortjes of paaltjes nog steeds buiten werking), dan wacht af wat NS Flex ervan maakt of neem contact op met de Klantenservice.

Voor Vught - Vught zonder enige aanwijzing dat je in Best geweest bent zou dan 20 euro gerekend worden, en dat is natuurlijk veel te veel. Omdat je nu in Best wél ingecheckt hebt en het traject vaker reist zal het waarschijnlijk automatisch gecorrigeerd worden, je krijgt daar dan een e-mail over.

Dank voor de reacties ik wacht dat eerst af.

Het traject is inderdaad een die ik wel 10-30 keer per jaar bereis.

Reageer