beantwoord

Slutiing stationsingang Lelystad

  • 28 February 2023
  • 10 reacties
  • 248 Bekeken

Beste NS,

Zojuist verneem ik via de media dat de ingang van het station Lelystad bij het Provinciehuis permanent gesloten wordt. 

Jullie geven aan dat de overlast niet opweegt tegen het aantal gebruikers van de ingang.

Ik weet niet of jullie behalve naar aantal check-ins ook gekeken hebben naar de situatie rondom het station. Tijdens jullie testfase is duidelijk gebleken hoe gevaarlijk het daar is. Je kunt als je vanaf het provinciehuis komt niet veilig oversteken aan de rotonde. 

Ik vind het dan ook een onverantwoorde eenzijdige beslissing waarbij jullie vooral aan julliezelf gedacht hebben en niet aan het belang én de veiligheid van de reiziger. Iets wat toch een van jullie kernwaarden hoort te zijn?

Graag vraag ik jullie om de beslissing te herzien of om met de gemeente in overleg te gaan over een veilige verkeerssituatie. 

Vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 28 February 2023, 12:51

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi KatrienLeh en welkom bij de NS Community! 

Het is een weloverwogen beslissing van NS en ProRail samen. Uiteraard zal ik jouw feedback hierover doorzetten zodat hier naar gekeken kan worden! Maar ik ben bang dat dit besluit niet gewijzigd gaat worden.

https://www.prorail.nl/nieuws/twee-ingangen-station-lelystad-centrum-sluiten-om-betere-veiligheid

Er blijven vier ingangen over, het lijkt me dat er toch wel een daarvan voor u bereikbaar moet zijn.

Beste Tamzin, om bij elk van de andere ingangen te geraken moet je een drukke rotonde oversteken. Als voetganger ben je daar niet goed zichtbaar, dat is echt levensgevaarlijk. 

Ik vind het heel jammer dat NS dit feit gewoon negeert uit eigenbelang en totaal geen rekening houdt met de wensen en veiligheid van de reizigers.

Heel jammer dat Lorena NS aangeeft dat deze “weloverwogen beslissing” compleet eenzijdig is gebeurd, zonder input van de reizigers te vragen. 

Goed om weten dat het NS en Prorail blijkbaar niet zoveel boeit als hun reizigers buiten het station worden aangereden.

 

Reputatie 1

Geachte mevrouw, heeft U gelezen waarom de ingangen gesloten worden? Er vinden heel veel incidenten plaats die met onveiligheid te maken hebben EN de ingangen worden veel minder gebruikt dan de andere ingangen. In mijn ogen kiest men dus wel degelijk voor de veiligheid van de klanten. Misschien kunt U een lichtgevende hoed, stok of paraplu gaan gebruiken bij het oversteken van de rotonde?

sterkte!

Reputatie 6
Badge +1

Je zou ook de gemeente kunnen contacteren om een zebrapad aan te laten leggen. 

Er is wel degelijk ook naar de reizigers gekeken, er zijn een aantal forse incidenten geweest bij deze ingangen waarbij reizigers zijn mishandeld.  Daarnaast is het ook de veiligheid van de reiziger in de trein om deze onverlaten die gratis willen reizen niet in de trein te hebben, ze zijn tot het nodige in staat is helaas gebleken.

Daarbij ligt er zo en zo in Lelystad een nieuw plan klaar voor het stationsgeboed en gaat de boel daar wederom geheel op de schop, situatie gaat dus weer helemaal anders worden.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik gebruik dagelijks deze in- en uitgang en ik heb nog nooit iets gemerkt van overlast en mishandeling. Mijn medeleven aan mensen die dit wel hebben meegemaakt.

Echter is er ook geregeld overlast, ook met messen en vuurwapens bij de hoofdingang. Die gaan we toch ook niet afsluiten? 

Ik ben wel blij dat er gewerkt wordt aan een vernieuwde stationsomgeving. Want hoe laconiek mensen hier ook reageren, dit is voor voetgangers echt levensgevaarlijk. Toch had ik het dan logischer gevonden om eerst de infrastructuur aan te passen en dan pas de ingang te sluiten. Nu moet ik dagelijks twee keer een rotonde zonder oversteekplaats voor voetgangers over, ik ben hier de hele zomer bang geweest om over te steken en ik ben niet blij dat we nu terug naar af zijn. Andermaal wil ik zeggen dat ik het ontzettend jammer vind dat NS hier zo makkelijk en ongeïnteresseerd over doet.

Reputatie 6
Badge +2

 zo en zo

https://onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Applaus voor jezelf Dennis 🎉

Reputatie 6
Badge +2

Applaus voor jezelf Dennis 🎉

Het is wel handig voor het zoeken van je bijdragen. Doe je het daarom? Of heb je een hekel aan Duits?

Reageer