Trein vertrekt te vroeg! Geld terug?
Natuurlijk, Henk kan alles 🆒
Nee dat is onzin. Maar in dit geval kan ik je wel helpen. Om 17.09.33 stond de trein nog stil. Om 17.09.43 reed de trein 9 KM/h. Op dat moment zat de vertrekprocedure er dus al op, waar je ook nog wat marge bij moet tellen tussen het moment van groene lamp krijgen en het werkelijk snelheid maken en meten van die snelheid.
Kortom.... te vroeg vertrekken? Verzamel bewijs en haal je geld terug.
De trein rijdt voor me ogen weg heb de longen uit me lijf gerend en die conducteur ziet me rennen en hij gaat weg wat is dit nou weer
Â
Zonder route, station en tijdstip valt er niets te checken.
Overigens moeten treinen op tijd vertrekken en kan er niet zomaar gewacht worden op rennende reizigers want dan blijven op sommige station de treinen continu staan.
Goedemorgen Marta K en welkom bij de NS Community.
Het lijkt er inderdaad op dat de betreffende trein 1 minuut te vroeg is vertrokken, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Edwin heeft al geadviseerd wat jij zou kunnen doen, ik heb in ieder geval een melding gemaakt hiervan.
Je reisgegevens zullen dan ook moeten kloppen 🙂
Nee, je reishistorie wordt bekeken en vergeleken met de bekende vertragingen. Als daar uit komt dat die gegevens overeenkomen, kan er restitutie worden verleend. Dit is dan afhankelijk van het type abonnement (de ...Vrij producten krijgen een deel van de maandkosten terug, de saldo abonnementen krijgen bij 30 min vertraging 50% terug en bij 60min of meer 100%, van die reis, met een minimumbedrag van 2,30 voor je kunt claimen)
Enfin, dank voor het meedenken mensen, volgende keer beter... Conducteurs en machinisten opgelet: morgen doe ik weer een poging de trein van 17.10 te halen...
Het blijft natuurlijk te bezopen voor woorden dat de leiding van NS het probleem van te vroeg vertrekkende treinen niet wenst te onderkennen en er ook niet tegen wordt opgetreden.
Dan klopt eindelijk de overstaptijd in de reisplanner. Nu krijg je 3 minuten te zien, waarvan 1 minuut minder vanwege aankomst op de 59e seconde van de aankomsttijd, en 1 minuut minder wegens fluiten en sluiten vóór vertrektijd. NETTO 1 minuut om als een malloot de trappen op en af te vliegen om je aansluiting te halen.
Den Bosch is ook zo'n miskleun: door de ligging van de wissels staan de stoptreinen aan t eind van het perron. Nog minder overstaptijd.
Van NS valt hier sowieso niets te verwachten, dat is gewoon een procesgericht bedrijf waar de klanten bijzaak zijn. Zolang het klantbelang gelijk oploopt met het procesbelang, is dat geen enkel probleem. Zodra dat uit elkaar gaat lopen, zie je dat NS structureel voor het proces kiest en de klant het nakijken heeft.
Hier ligt een belangrijke taak voor de concessieverlener, de overheid. Alleen, overheid en klantgerichtheid is ook zelden een prettige combinatie. Maar mocht die overheid eens een helder moment hebben, invoeren van echte reizigerspunctualiteit (dus met echt gehaalde aansluitingen i.p.v. theoretisch gehaalde) zal in een mum van tijd leiden tot het naar achteren schuiven van het begin van de vertrekprocedure.
Ok, laat ik een laatste poging wagen. De dienstregeling blijft ongewijzigd. Punt. Daarna ontwikkelen we in het geheim een nieuwe NS-app die de dienstregeling weergeeft, die alleen reizigers kunnen raadplegen. En nu komt de clue; van alle vertrektijden wordt 1 minuut afgetrokken! Zie mijn post #39 hierboven als voorbeeld, onder "Straks:". De nieuwe app laat dus een iets andere "kijk" op de echte dienstregeling zien. Stiekem voor mezelf heb ik deze app al en hij werkt prima 🙂
Trein vanuit Almere centrum 9.29 vertrok meer dan 2 minuten te vroeg. Dit kost me tijd en vertraging!! Bovendien is dit nooit zichtbaar op de app. Krijg ik geld terug?
DIe is zo te zien inderdaad te veel te vroeg vertrokken. Hopelijk kan 1 van de moderators hier een melding van maken. U zou ik adviseren om een beroep te doen op Geld terug bij vertraging. Die zal hoogstwaarschijnlijk afgewezen worden, maar u kunt hierop antwoorden dat deze trein te vroeg vertrokken is, er zal dan nogmaals naar uw claim gekeken worden.
Â
Â
Trein is inderdaad te vroeg vertrokken, maar niet meer dan 2 minuten. Op basis van de gegevens bij Treinposities zou ik zeggen dat de trein ongeveer in de laatste seconden van 9:27 is vertrokken (om 9:27 snelheid 1 km/u en om 9:28 was dat 9 km/u).Â
En in het kaartje van de routeverloop wordt de stop aangegeven van 09:26:50 tot 09:28:00.
Trein zou dan dan 1 minuut (en misschien enkele seconden) te vroeg zijn vertrokken, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Wanneer je een claim indient is het wellicht handig deze gegevens te bewaren
Â
Â
NS is wettelijk gezien niet aansprakelijk te stellen voor vervolgschade, deze wordt dus nimmer vergoed.
De trein rijdt voor me ogen weg heb de longen uit me lijf gerend en die conducteur ziet me rennen en hij gaat weg wat is dit nou weer
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.