beantwoord

Treinstel blijft achter op Zandvoort aan Zee

  • 4 February 2024
  • 6 reacties
  • 342 Bekeken

Reputatie 5

Wat is hier het nut van? Zandvoort is een kopstation, en je kunt nergens naartoe behalve Haarlem. Maar, het voorste treinstel mag je dus niet in. Weet iemand waarom dit was een paar dagen geleden?

icon

Beste antwoord door DDietzen 4 February 2024, 21:17

Bekijk origineel

6 reacties

Badge

Dit was zeker afgelopen maandag of dinsdag? In beide gevallen zijn beide stellen samen naar Haarlem gereden. Een mogelijke verklaring is dat het voorste treinstel niet toegankelijk voor reizigers was gemaakt en leeg meereed. Dit gebeurt bijvoorbeeld:

  • om een conducteur uit te kunnen sparen,
  • (in dit geval zeer waarschijnlijk niet) om materieel te verplaatsen,
  • of omdat er iets in het treinstel defect is (zoals de passagiersdeuren of klimaatbeheersing) waardoor NS er geen reizigers in wil/mag/kan vervoeren maar het treinstel nog niet afgekoppeld kon worden.
Reputatie 6

Blijft alles bij elkaar toch inderdaad wel een vreemd verhaal, zeker in combinatie met de “door een defecte bovenleiding”...

Blijft alles bij elkaar toch inderdaad wel een vreemd verhaal, zeker in combinatie met de “door een defecte bovenleiding”...

Door een defecte bovenleiding raakt ook de materieelomloop in de war. In een poging die weer op orde te krijgen kan bovenstaande actie dan een keer zinvol zijn.

Reputatie 6

Snap ik, maar dan een treinstel, die wel meerijdt, afsluiten van de reizigers en melden dat de trein niet verder rijdt dan Haarlem? Lijkt me allemaal niet zo sporen met elkaar?

Ik weet niet van de hoed en de rand, maar aan de hand van de foto durf ik redelijk zeker te zeggen dat het afsluiten van het treinstel en het niet verder rijden dan Haarlem weinig met elkaar te maken hebben qua oorzaak en gevolg. 
 

DDietzen geeft mooi aan waarom een treinstel afgesloten kan zijn voor reizigers (“in opzending”).

Reputatie 6

Ja dat gevoel had ik dus ook ;-)

Reageer