Op vrijdag 10 juni kom ik aan vanuit Brussel in Roosendaal. Ik reis met een digitaal biljet wat on-line is aangeschaft via NMBS international. Ik ben de dag tevoren vertrokken vanuit Roosendaal naar Brussel. De ervaring heeft geleerd dat je met je NMBS barcode niet door de poortjes komt, presenteer je die code met je telefoon, dat gaat je telefoon automatisch naar de betaalapplicatie van - in mijn geval - ING. Al meerdermalen is me dat gebeurd en is dit gemeld bij NS. Daar is totnogtoe niets aan verbeterd. Oplossingen zijn meelopen met een andere reiziger of een NS medewerker om hulp vragen. Maar als die er niet zijn, zoals op donderdagmorgen, dan check ik in met mijn OV-chipkaart en aan de andere kant van het poortje check ik gelijk weer uit.
Bij terugkeer op vrijdag kwam ik niet door het poortje met mijn NMBS app, dus het poortje geopend met mijn OV-chipkaart. Wordt er €10 afgeschreven!
twee vragen: hoe krijg ik mij €10 terug (dit valt buiten de vraag- en antwoordmogelijkheden van de NS app) en - belangrijker - wanneer gaat NS regelen dat je met een internationaal ticket Roosendaal - Brussel gewoon kunt in- en uitchecken?
uitchecken met NMBS internationaal biljet
Beste antwoord door Julian
Het automatisch openen van de betaalapplicatie is iets van het besturingssysteem van de telefoon. In de NS-app wordt dit automatisch onderdrukt zodat een kaartje door de poortjes gelezen kan worden, maar blijkbaar gebeurt dat in de app van de collega's van de NMBS niet, waardoor dit probleem ontstaat. NMBS zal dus iets soortgelijks moeten inbouwen, zodat de betaalapplicatie niet geactiveerd wordt tijdens het aanbieden van een ticket. De contactgegevens van de NMBS klantendienst zijn hier te vinden, wellicht dat zij deze wens door kunnen zetten naar de ontwikkelaars van de NMBS app: https://www.belgiantrain.be/nl/support/customer-service
De 10 euro kan teruggevraagd worden via de NS klantenservice. Dit kan telefonisch of via een berichtje op de diverse sociale media platforms.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.