beantwoord

Waarom sluit de bewaakte fietsenstalling vóór de aankomst van de laatste trein?

  • 4 July 2023
  • 3 reacties
  • 97 Bekeken

Op station Driebergen-Zeist sluit de fietsenstalling op weekenddagen om 1:20, terwijl de laatste trein arriveert om 02:06. Hierdoor zijn er vaak reizigers die op dit tijdstip dus geen toegang meer hebben tot hun fiets. Rondom het station word de omgeving nu ook fietsvrij gemaakt, en worden buiten gestalde fietsen verwijderd, waardoor er ook hier geen plekken meer zijn om je fiets te stallen.

Er is een waterdicht systeem bedacht om overlast van fietsen rondom het station te voorkomen, wat mijns inziens erg goed is, maar je bent dus behoorlijk de dupe van dit systeem als je de laatste trein terug neemt naar station Driebergen-Zeist. 

Is het geen mogelijkheid om de openingstijden van de bewaakte fietsenstallingen in het weekend met een uur te verlengen zodat iedereen die met de trein reist óók gewoon toegang heeft tot zijn/haar fiets als ze terug keren?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 July 2023, 11:02

Bekijk origineel

3 reacties

Misschien wil het personeel ook eens naar huis. Als de laatste trein een uurtje eerder zou rijden, dan was er geen probleem. Die oplossing kun je ook zelf kiezen. Ik zou het dus van de andere kant bekijken; de trein die om 02:06 nog aankomt kun je ook als een extraatje zien.

Reputatie 7
Badge +3

Dan moet NS wel de informatie aanpassen:

 

Goedemorten M. Voortman en welkom bij de NS Community.

Ik weet niet waar je vandaan reist, dus ik kan niet met zekerheid zeggen om welke trein het gaat, maar gebaseerd op het tijdstip heb ik het vermoeden dat dit gaat om een onderdeel van het nachtnet. Van afgelopen weekend heb ik in ieder geval deze rit kunnen vinden vanaf Utrecht, wat een nachtnettrein is tussen Utrecht, Arnhem en Nijmegen.

De sluitingstijden van stallingen is meer gebaseerd op de laatste trein van de reguliere dagdienstregeling, dus in dat geval is het niet vreemd dat de stalling eerder sluit dan dat die trein aankomt.

Reageer