beantwoord

aantoonbaar verkeerd vastgelegd tijdstip incheck



Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Nee, het is een aantoonbare fout, want ik heb op dezelfde chipkaart in Eindhoven een busrit gemaakt van 17.43 tot 17.51 naar….station Eindhoven om daar mijn reis te beginnen met de sprinter van 18.06 naar Vught, alwaar ik om 18.27 dalvrij incheckte voor Groningen. 

Als u in Vught ingecheckt zou hebben op de verkeerde tijd, dan zou uw reis € 28,03 gekost hebben zoals ik eerder aangaf. Dus nogmaals: het tarief van € 27,90 geeft eigenlijk al aan dat u zich vergist heeft en in Eindhoven hebt ingecheckt met uw chipkaart in plaats van het kaartje naar Vught.

Volgens mij is € 27,90 de maximale prijs van een enkele reis in Nederland. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het wel knap dat jij om 18.27 uur kunt inchecken als de trein van 18.06 uur om 18.28 uur aankomt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Als het een aantoonbare fout zou zijn dan is jouw hele reisgeschiedenis van die dag terug te zien in MijnOVchipkaart en als je flex hebt bij mijnNS. Dit in combinatie met het gekochte kaartje zou voldoende moeten zijn als bewijs dat paaltje niet klopt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het wel knap dat jij om 18.27 uur kunt inchecken als de trein van 18.06 uur om 18.28 uur aankomt.

Misschien liep de klok of horloge waarop TS keek wel een minuut achter. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Henkpeetersen soms komt de trein eerder aan, tegenwoordig is het vaker dat de trein later dan op tijd aankomt.

TS geeft aan dat hij zijn reispatroon is om 18.27 uur te kunnen inchecken. Daaruit zou je kunnen opmaken dat hij altijd om 18.27 uur incheckt.

Reputatie 7
Badge +3

@Henkpeetersensoms komt de trein eerder aan, tegenwoordig is het vaker dat de trein later dan op tijd aankomt.

Trein kwam niet eerder aan, zoals te zien op Treinposities. Iemand kan toch op een klok of horloge kijken die wat achterloopt? En als iemand daarnaast aangeeft eerst een busrit te hebben gemaakt van 17.43 tot 17.51 dan kan er toch nooit om 17:22 in Vught en ook niet in Eindhoven zijn ingecheckt? Misschien kan @Kus_Theo de reishistorie (zonder verdere persoonsgegevens) hier plaatsen zodat er geen misverstand over kan zijn. 

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Ben wel benieuwd naar het technische beheer van de incheckpalen bij NS. Daar moet toch iets bekend zijn over de quality of service??

Badge +3

Bij deze. Heb voor de tweede keer met NS gebeld. Deze dame was duidelijk proactief. Ze keek direct in mijn reishistorie op OV-chipkaart en concludeerde: dit is een (technische) fout, u krijgt uw bedrag terug. 

Top, en de overstap op Groningen (rond 21:15 of 21:45) erbij maakt het natuurlijk helemaal duidelijk, zeker als je diezelfde reis vaker maakt.

Hopelijk zijn er niet meer reizigers gedupeerd door een paaltje op Vught dat de verkeerde tijd aangeeft. 🤔

Ben wel benieuwd naar het technische beheer van de incheckpalen bij NS. Daar moet toch iets bekend zijn over de quality of service??

Lees even dit topic. https://community.ns.nl/archief-43/tijdweergave-op-poortjes-25152

 

@Henk_NL Een NS moderator kan dit topic toch wel even uit het archief halen?

@NS Of moet je Super User zijn om de NS verder te helpen? 

 

@Momo 

Als een moderator het topic gewoon even open zet, kan iedereen het lezen. Dat lijkt me redelijk.

@Robert B 

 

Reputatie 2

Klopt. Ik stap altijd ‘midscheeps’ in in de sprinter in Ehv, en loop dan als het ware in Vught ‘tegen’ het stationsgebouw aan, dat is het bewuste paaltje. Ik zie, dat er aan weerskanten van het gebouw ook paaltjes staan, die zijn het dus niet. 

Reputatie 2

Ik kan mij overigens voorstellen, met mijn ICT-achtergrond, dat paaltjes die langer dan X uur geen gegevens hebben afgedragen, actief worden gepolld èn gesynchroniseerd. 

Dat klinkt ook als een erg logische gedachte. Ik zal het eens (met een link naar dit topic) suggereren bij ze. Ik durf niet inhoudelijk in te gaan op de situatie, simpelweg omdat ik er geen kennis van heb.

Het zou dit soort problemen voorkomen in ieder geval.

Reageer