beantwoord

Begin- en eindstation hetzelfde

  • 12 June 2022
  • 7 reacties
  • 990 Bekeken

Hoi! Ik ben nieuwsgierig naar het volgende. Ik zit in de trein van Groningen naar Rotterdam, om daar iemand op te halen. We nemen dan samen de trein terug naar Groningen. Deze persoon vind het namelijk spannend om ‘s avonds alleen te reizen. 
Ik hoef het station van Rotterdam dus verder ook niet uit, want ik neem direct de trein weer terug. 

Mijn vraag is nu: het begin- en eindstation van mijn reis zijn hetzelfde (Groningen), krijg ik daar problemen mee? Ik reis op rekening. 
 

icon

Beste antwoord door WoutieB 12 June 2022, 17:23

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

U moet op station Rotterdam Centraal uitchecken en weer inchecken (helemaal door het poortje en daarna weer terug, of bij een overstappaaltje op het perron).

Als u dat niet doet, dan hebt u geen geldig vervoerbewijs voor de terugreis, want u mag niet reizen in de richting van het station waar u bent ingecheckt. Bij controle kan een conducteur hiervoor een correctietarief in rekening laten brengen.

Hoi! Ik ben nieuwsgierig naar het volgende. Ik zit in de trein van Groningen naar Rotterdam, om daar iemand op te halen. We nemen dan samen de trein terug naar Groningen. Deze persoon vind het namelijk spannend om ‘s avonds alleen te reizen. 
Ik hoef het station van Rotterdam dus verder ook niet uit, want ik neem direct de trein weer terug. 

Mijn vraag is nu: het begin- en eindstation van mijn reis zijn hetzelfde (Groningen), krijg ik daar problemen mee? Ik reis op rekening. 
 

Ja, dat is verboden. U mag niet terugreizen in de richting van uw vertrekstation zonder in Rotterdam uit te checken en weer in te checken. Dat is ook logisch anders zou u honderden kilometers reizen zonder een cent te betalen.

Bij controle zal de conducteur een correctie tarief (=boete) van €50 in rekening brengen die aan het eind van de maand op uw factuur terecht komt.

Reputatie 7
Badge +2

Ja, je mag namelijk niet richting het station reizen waar je ingecheckt bent. Is in Rotterdam op zich een makkelijke oplossing voor: een perron naast waar je aankomt staan als het goed is paaltjes waar internationale reizigers kunnen in- en uitchecken. Daar kan je dat dus doen zonder heen en weer door de poortjes te hoeven.

Okey bedankt voor de reacties, dat wordt dus snel even heen en weer lopen :) En anders maar een koffietje op het station drinken en de trein een uurtje later pakken. Een gezegende zondag nog allen! 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het beste de trein binnen 35 minuten na uit/incheck terug nemen, dan krijg je lange afstandkorting.

Reputatie 7
Badge +3

Dat ligt eraan, misschien heeft hij wel een Weekend Vrij of Dal Vrij abonnement. 

Reputatie 7
Badge +4

Als TS geen vrijabonnement heeft, scheelt het echt veel hoor, er komt dan niks meer bij voor de terugweg.. Het is al de maximumprijs. Hoe dan ook: uit- en inchecken in Rotterdam moet.

 

Reageer