Eergisteren nieuw NS flex abo op m’n chipkaart gezet en geactiveerd bij de kaartautomaat. Maar hoe kan het dat NS voor mij bepaalt dat ook busreizen vanaf dan op saldo gaan? Ik had saldo op de chipkaart (heeft niks te maken met NS) waardoor ik eerder zonder problemen met bus en tram reisde. Zoals in de voorwaarden vermeld wordt dat saldo nu teruggestort waarna ik ook in bus en tram op saldo moet reizen. Eerste busreis (ruim na activatie van de kaart) gelijk problemen, waardoor ik 2 keer een los kaartje moest kopen. Hoezo bepaalt 1 vervoerder wat ik bij een ander bedrijf kan doen. Of zorg dat het werkt of bemoei je met je eigen bedrijf (waarvoor je terecht voorwaarden kunt stellen).
Door de werkzaamheden tussen meppel en groningen moest ik met Arriva reizen tussen groningen en leeuwarden. Op station Groningen is het totaal onduidelijk dat de Arriva-checkpaal niet op het perron staat waar de trein vertrekt. Dat is in dit geval wel relevant, (normaal is de reis met NS), dus geef dit svp door aan diegenen die daar over gaan>Misschien een verwijzing naar die palen, of palen bij plaatsen?