beantwoord

ik kom op een andere ritprijs

  • 8 July 2022
  • 4 reacties
  • 182 Bekeken

Hoi,

ik gebruikte gisteren (donderdag) voor het eerst mijn flex met dalurenkorting. Nu ging ik van uitgeest-haarlem en terug, beiden in daluren

nu staat er op de factuur: 1x €2.60 40% dal en

1x €1,68 40% weekend.

ik ben natuurlijk blij dat het minder is dan de 2x €2,82 die ik verwachtte, maar begrijpen doe ik het niet…

heeft iemand een idee hoe dit kan?

mvg,

michel

icon

Beste antwoord door Olav93 8 July 2022, 09:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Is uw hele reis met het ov wellicht langer geweest dan deze ene NS rit? Dan speelt de zogenaamde langeafstandskorting waarschijnlijk een rol. Bij NS betaalt u minder naarmate uw reis langer is.

Reputatie 7
Badge +3

Wat was jouw inchecktijd bij Dal? Heb je voor beide reizen een andere reis gemaakt?

Hoi,

dat was op donderdag, 12:45 incheck en terug 21:14 incheck. Was hetzelfde traject (uitgeest-haarlem en vv).

Er staat op de factuur “40% korting buiten de spits (€2.60)” en 40% korting in het weekend (€1.68)”.

dat is op zich al opmerkelijk aangezien het donderdag was.

het zijn ook de enige twee ritten die ik heb gemaakt, dus kan niet iets anders zijn…

ik kan er niets anders dan een vreemde storing van maken want elke logica ontbreekt me….

 

Michel

Badge +3

Welkom bij de NS Community @Michel1973!

Die bedragen op de factuur zijn niet voor je reizen maar voor je abonnement!

Je hebt blijkbaar een NS Flex Basis abonnement ca. 25 dagen voor je (vaste) maandelijkse factuurdatum omgezet naar Dal Voordeel, en betaalt daarom een deel van de € 5,10 die het voor een hele maand zou kosten.

Dat bedrag is opgesplitst in een deel van € 3,10 (voor 40% dalkorting doordeweeks) en een deel van € 2,00 (voor 40% korting in het weekend). Voor jou wordt dat dus € 2,60 en € 1,68 (beide 84% van het bedrag voor een hele maand).

Dat ziet er dan zo uit op een (tussentijdse) factuur, met waarschijnlijk nog een regel ‘Vol tarief in de spits € 0,00’ erbij.

In je Reishistorie of op pagina 2 van je factuur zou de 2 × € 2,82 moeten staan. Dat kan een paar dagen duren bij NS Flex.

Het gemarkeerde antwoord klopt dus niet, want er zijn geen andere (trein) ritten gemaakt.

Reageer