Een interessant dagje uit. We waren toe aan een andere auto want de vorige was er niet meer. We hadden er een gevonden via internet. In een plaats op treinafstand. Dus in de trein gestapt, daarna met de bus naar de auto verkoper.
In die bus kostte het enige moeite om een goed functionerende OV-in-uit-check paal te vinden. Eindelijk gelukt. Later die dag met dezelfde bus terug naar het station. Ook toen werd reizigers gevraagd om een andere in check paal te gebruiken. Dat bleek erg lastig. “Nou, blijf dan maar zitten”, was het chauffeurs devies toen het systeem nog steeds niet goed functioneerde. Ik had geluk. Bij uitchecken stond er duidelijk: “Uitgecheckt”. Op naar het station. Inchecken daar meldde: “Overstap OK” en het poortje zwaaide open. “Overstap OK?” dat staat toch alleen bij busverbindingen? Enfin, nietsvermoedend de trein ingestapt, en het eindstation was al in zicht. Evenals de controle beambten. “Meneer, dat kan u op een stevige boete komen te staan”. ‘Watte?’ “U bent niet ingecheckt!” ‘Hoe kan dat nou, waarom zwaaide die poort van het vertrekstation dan zo gastvrij open?’ De boete is uiteraard kwijtgescholden, maar wellicht is er iets mogelijk om de in- en uitcheckpalen van het busvervoer beter te laten functioneren?