Kaartvernieuwing & toestemming pasfoto

  • 8 September 2015
  • 111 reacties
  • 41590 Bekeken

Laatste update: 09-09-2015 om 13.34 uur.

Hieronder een Vraag en Antwoord. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel hem gerust in dit topic! Ik beantwoord je vragen graag.


Vanaf 31 augustus tot medio september vragen we bijna 1 miljoen NS abonnees toestemming nodig om de pasfoto van je huidige OV chipkaart opnieuw te mogen gebruiken, zodat je als NS abonnementhouder automatisch de nieuwe OV chipkaart per post thuisgestuurd krijgt.

Waarom stuurt NS mij een email/ brief om mij te vragen mijn pasfoto langer te mogen bewaren?
Volgens onze voorwaarden mogen wij pasfoto’s van onze klanten die ons daar akkoord voor hebben gegeven, maximaal vijf jaar in ons bezit houden. Daarna verwijderen wij de betreffende pasfoto uit onze systemen, tenzij u als klant akkoord gaat met het langer bewaren van uw pasfoto. Voor het maken van een nieuwe OV-chipkaart hebben wij uw pasfoto nodig. Indien u niet langer wilt dat wij uw pasfoto bewaren kunnen wij niet uw nieuwe OV-chipkaart aanvragen. U dient dan zelf uw nieuwe OV-chipkaart kaart aan te vragen.

Waarom heeft NS een pasfoto van mij nodig?
NS gebruikt uw pasfoto om daarmee namens u een OV-chipkaart aan te kunnen vragen bij OV-chipkaart.nl. Indien wij uw pasfoto hebben kunnen wij de aanvraag voor u als abonnementhouder doen en hoeft u dat dus niet zélf te doen. Als extra dienstverlening richting onze klanten doen wij dit op onze kosten. U betaalt dus geen € 7,50 – zoals u die wel zou betalen indien u zelf uw nieuwe OV-chipkaart aanvraagt bij OV-chipkaart.nl.

Wie ontvangt dit bericht?
Alle NS-abonnementhouders waar NS een pasfoto van heeft.

Ik heb geen mailing gehad. Hoe kan dat?
De mailing wordt in drie fases verstuurd. Mogelijk krijg je hem nog.

Wat moet ik doen als ik de mailing heb gehad?
Ga naar dezepagina en geef aan of je akkoord of niet akkoord gaat. Klik op ‘bevestig’ en je bericht is opgeslagen (zie afbeelding onderaan dit bericht).

Kan ik ook bellen om toestemming te geven?
Nee. Dit kan alleen via www.ns.nl/nieuwekaart.

Wat gebeurt er al ik toestemming geef?
Door akkoord te geven, geef je NS toestemming je pasfoto te bewaren zolang je abonnement duurt. Hierdoor krijg je als NS abonnementhouder automatisch de nieuwe OV chipkaart per post thuisgestuurd.

Wat gebeurt er als ik geen toestemming geef?
Door niet akkoord te gaan, heeft NS jouw pasfoto niet meer. Dit betekent dat er vanuit NS geen productieopdracht naar OV-chipkaart.nl verstuurd kan worden.

Wat gebeurt er als ik niet reageer?
NS stuurt een reminder met het verzoek dit alsnog te doen. Als je ook hier niet op reageert, gaan we er vanuit dat je niet akkoord gaat, en wordt je pasfoto alsnog verwijderd bij NS.

Mijn huidige OV-chipkaart is nog een hele tijd geldig. Waarom moet ik nu al toestemming geven?
Wij sturen nu alvast naar alle abonnementhouders deze mailing, om te zorgen dat onze gegevens actueel zijn en jij als klant automatisch de nieuwe OV chipkaart per post thuisgestuurd krijgt. We zeggen dan ook bewust dat je kaart op termijn vernieuwd moet worden (en niet binnenkort).

Ik krijg de foutmelding ‘combinatie kaartnummer en geboortedatum komt niet overeen.’
Probeer je geboortedatum andersom in te vullen. Ben je 5 maart 1950 geboren? Probeer dan zowel 05-03-1950 als 03-05-1950. Werkt dit ook niet? Neem dan contact op met Klantenservice via 030-751 51 55. Mogelijk komen de gegevens die gekoppeld zijn aan je kaart niet overeen met de gegevens die bij NS bekend zijn. NS kan dit voor je uitzoeken.

Ik wil een nieuwe pasfoto op mijn volgende OV-chipkaart. Kan dat?
Wanneer je niet akkoord gaat, gooit NS je pasfoto weg. Dit betekent dat jij zelf een pasfoto kunt leveren aan TLS. De kaart wordt dan echter niet gratis geleverd. Ga je wel akkoord, dan levert NS de pasfoto die zij in haar bezit heeft aan TLS. Het is dan niet mogelijk een andere foto aan te leveren, omdat TLS de geleverde pasfoto gebruikt. Wij hopen volgend jaar een aangepaste pasfotomodule te hebben waarbij het mogelijk is de pasfoto te wijzigen.

Mijn kaart verloopt in 2016, maar is in dusdanige slechte staat dat ik hem graag eerder gratis zou laten vervangen.
Je dient zelf een duplicaat aan te vragen via OV-chipkaart.nl. Dit kan via 0900-0980 of www.ov-chipkaart.nl.

Staat mijn NS abonnement op de nieuwe kaart?
Ja.

Wat gebeurt er met het saldo?
Heb je automatisch opwaarderen aanstaan? Dan wordt dit gewoon meegenomen op de nieuwe kaart. Heb je dit niet, maar staat er nog saldo op de oude kaart? Dan krijg je dit door TLS op je rekening teruggestort. Op de nieuwe kaart kun je weer nieuw saldo laden.

Hoe lang is een OV-chipkaart geldig?
Een OV-chipkaart is vijf jaar geldig. Na vijf jaar verloopt de geldigheidsduur van een OV-chipkaart en dient deze vervangen te worden door een nieuwe OV-chipkaart. Het is niet mogelijk om met een ongeldige OV-chipkaart te reizen.

Hoe weet ik hoe lang mijn OV-chipkaart geldig is?
Dit ziet u aan de geldigheidsdatum rechts onderaan uw OV-chipkaart.

Hoe vraag ik nu als klant een nieuwe OV-chipkaart aan wanneer deze bijna verloopt?
Dan vraagt NS namens u – indien we in het bezit zijn van uw pasfoto – een nieuwe OV-chipkaart aan bij OV-chipkaart.nl. U ontvangt dan enige weken voordat uw huidige OV-chipkaart verloopt kosteloos uw nieuwe OV-chipkaart automatisch per post thuis. U hoeft hier verder niets voor te doen.

Hoe vraag ik als klant een nieuwe OV-chipkaart aan als NS geen foto meer van mij heeft?
Dat dient te gebeuren via https://www.ovchipkaart.nl/klantenservice/zelfregelen/kaartvernieuwen/kaartnummerinvoerenpagina/. Op deze link kun je pas een nieuwe OV-chipkaart aanvragen als deze binnen 6 weken verloopt.

Kan NS mijn bestaande pasfoto opnieuw gebruiken voor mijn nieuwe OV-chipkaart?
Dat kan als deze pasfoto niet langer dan 5 jaar geleden bij NS is aangeleverd. Indien uw pasfoto (bijna) vijf jaar oud is, vraagt NS u opnieuw om toestemming om de betreffende pasfoto langer te bewaren.

Ik wil de toestemming om mijn huidige pasfoto te gebruiken intrekken. Hoe doe ik dat?
Indien uw pasfoto (bijna) vijf jaar oud is; wordt deze zonder uw hernieuwde akkoord verwijderd uit onze systemen. Indien uw foto korter dan vijf jaar in ons bezit is, kunt u ook uw toestemming intrekken. Ga hiervoor naar dezepagina en kies ‘nee, geen toestemming’.

Wordt mijn OV-chipkaart automatisch vernieuwd wanneer deze bijna verloopt?
Ben je abonnementhouder bij NS? Dan vraagt NS namens jou – indien we in het bezit zijn van een pasfoto – een nieuwe OV-chipkaart aan bij OV-chipkaart.nl. Je ontvangt dan enige weken voordat je huidige OV-chipkaart verloopt kosteloos een nieuwe OV-chipkaart automatisch per post thuis. Je hoeft hier verder niets voor te doen.

Krijg ik vanzelf bericht wanneer ik mijn OV-chipkaart moet vernieuwen?
Ben je abonnementhouder bij NS? Dan stuurt NS zeven weken voordat je kaart afloopt een productieopdracht naar OV-chipkaart.nl. Als er geen foto is of er ontbreken gegevens zoals het rekeningnummer, dan kan er geen productieopdracht verwerkt worden. In dat geval neemt OV-chipkaart.nl het proces over. OV-chipkaart.nl vraagt de ontbrekende gegevens op . Dit proces start zes weken van tevoren. Recent heeft ook NS een bericht uitgestuurd naar een grote groep klanten, met hierin het verzoek om toestemming vragen hun pasfoto te mogen bewaren voor servicedoeleinden, zo lang zij een contract met NS hebben.

Ik heb geen bericht gehad. Wat nu?
De kaart wordt ongeveer drie weken voorafgaand het verlopen opgestuurd. Als jij daarvoor nog niets hebt vernomen, hoeft dit niet te betekenen dat er iets is misgegaan. Mocht je twee weken voor het verlopen van je kaart nog niets hebben gehoord of ontvangen, dan kan het zijn dat wij een oud (mail)adres van je hebben. Dit kun je controleren door te bellen met Klantenservice, via 030-751 51 55. Je kunt de kaart zelf vernieuwen via https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen.htm.

Ik wil een nieuwe pasfoto op de nieuwe OV-chipkaart.
Het is nu nog niet mogelijk een nieuwe pasfoto aan te leveren. Wanneer je toch een nieuwe pasfoto wil op de nieuwe OV-chipkaart, dien je geen akkoord te geven voor het behoud van de huidige pasfoto bij NS. Je krijgt vervolgens van Klantenservice OV-chipkaart vanzelf bericht dat je OV-chipkaart verloopt. Via een formulier kun je dan de gewenste pasfoto opsturen, die vervolgens wordt gebruikt voor de productie van de nieuwe kaart. Omdat de productie nu niet via NS loopt, betaal je wel de kosten voor een nieuwe kaart. (toevoeging: deze kosten worden door NS niet vergoed).

111 reacties

Beste Klaas-Jan,

Eind juni heb ik toestemming gegeven voor het opnieuw gebruiken van mijn foto voor een nieuwe OV-chipkaart. Mijn huidige kaart verloopt half september en de nieuwe zou ik 'enkele weken' voordat de oude verloopt ontvangen. Kunt u ergens achterhalen wanneer ik de kaart precies kan verwachten?

Met vriendelijke groeten,
Linda


Hallo Linda! Tot mijn grote spijt kan ik niet achterhalen wanneer jij je Ov-chipkaart krijgt. Je kan dit eventueel navragen bij de klantenservice van de Ov-chipkaart. Bereikbaar op 0900 - 0980


Bij OV-chipkaart kunnen ze me niet helpen, want ze weten niet wanneer de NS de kaart voor me aanvraagt. Kunnen jullie contact opnemen met elkaar en mij alsnog het antwoord geven? Nu word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Mijn contactnummer bij OV-chipkaart is 5174981. Dan weten zij als het goed is om welke kaart het gaat.

Het gaat er trouwens om dat ik wil weten of ik een nieuwe kaart heb, voordat ik op vakantie ga, zodat ik op de terugweg ook gewoon met de trein naar huis kan. Als de aanvraag direct in gang gezet kan worden en ik de kaart binnen drie weken kan ontvangen, is dat ook prima.


Reactie graag! Ik zou graag per direct een nieuwe kaart ontvangen. Via e-mail word ik niet geholpen, via facebook geen reactie en bij ov-chipkaart sturen ze me terug naar jullie. Zou leuk zijn als iemand me eindelijk eens echt kan helpen...
Ik heb je gegevens even verwijderd, omdat die privé zijn, Bep.

Je staat er bij ons in met jaartal 1943. Ik wil je dus vragen dit ook op de website in te vullen. Dan zou het moeten werken. Zodra dit is gelukt, hoor ik dat graag en pas ik je geboortedatum in ons systeem aan.
Hallo IngeHa. Deze website is inderdaad niet meer in de lucht. Ben je abonnementhouder bij NS? Dan stuurt NS zeven weken voordat je kaart afloopt een productieopdracht naar OV-chipkaart.nl. Als er geen foto is of er ontbreken gegevens zoals het rekeningnummer, dan kan er geen productieopdracht verwerkt worden. In dat geval neemt OV-chipkaart.nl het proces over. OV-chipkaart.nl vraagt de ontbrekende gegevens op . Dit proces start zes weken van tevoren. Wat betreft je achternaam zou ik je willen adviseren om hierover ook even contact op te nemen met TLS (Klantenservice OV-chipkaart) via het telefoonnummer 0900-0980.

Ik voel mezelf erg dom, maar ik probeer te bedenken wat voor mijn situatie geldt, en dat lukt me niet. Ik heb een dalurenkaart, in 2017 verloopt de chipkaart. Ik heb geen flauw idee of NS een pasfoto van mij bezit; volgens de info hierboven, zou bij ontbreken van een pasfoto TLS het proces overnemen; maar betekent dat dan dat er voor de nieuwe kaart betaald moet worden en staat het abonnement dan vanzelf op de nieuwe kaart? Tot slot: is er een mogelijkheid om te weten te komen of NS over mijn pasfoto beschikt?
Ik heb de mail wel gehad begin september, ik heb hier ook direct op gereageerd dat mijn foto gebruikt mag blijven worden. Nu is mijn pas inmiddels verlopen echter heb ik geen nieuwe pas ontvangen. Als ik nu de klantenservice bel krijg ik te horen dat ik het zelf moet gaan regelen via ov-chipkaart.nl. Gelukkig wel met de toezegging dat ik de kosten vergoed krijg echter snap ik niet waarom ik niet gewoon een nieuwe kaart via de NS verstrekt krijg van TLS.
Het gaat u wel 11 euro kosten.....
Toch bijzonder hoe er op de reactie van lianne binnen een uur een reactie komt van de ns en mijn reactie al een maand genegeerd wordt...
Ik heb de mail wel gehad begin september, ik heb hier ook direct op gereageerd dat mijn foto gebruikt mag blijven worden. Nu is mijn pas inmiddels verlopen echter heb ik geen nieuwe pas ontvangen. Als ik nu de klantenservice bel krijg ik te horen dat ik het zelf moet gaan regelen via ov-chipkaart.nl. Gelukkig wel met de toezegging dat ik de kosten vergoed krijg echter snap ik niet waarom ik niet gewoon een nieuwe kaart via de NS verstrekt krijg van TLS.

Hallo wkruise, omdat wij alleen over de abonnementen gaan die op de Ov-chipkaarten komen. De klantenservice van de Ov-chipkaart maken en leveren deze Ov-kaarten.


Je kunt wel nagaan of NS, zoals het hoort, TLS de opdracht heeft gegeven om een nieuwe OV-chipkaart te leveren op kosten van NS. Dáár lijkt het nogal eens mis te gaan en dit soort ge-mijn-naam-is-haas draagt er niet aan bij dat structureel op te lossen. Als NS die opdracht niet heeft gegeven, hoort NS dat natuurlijk alsnog te doen, in plaats van tegen de NS-abonnementhouder te zeggen: "Zoek het zelf maar uit."
Ik wil een nieuwe pasfoto op de nieuwe OV-chipkaart.
Het is nu nog niet mogelijk een nieuwe pasfoto aan te leveren. Wanneer je toch een nieuwe pasfoto wil op de nieuwe OV-chipkaart, dien je geen akkoord te geven voor het behoud van de huidige pasfoto bij NS. Je krijgt vervolgens van Klantenservice OV-chipkaart vanzelf bericht dat je OV-chipkaart verloopt. Via een formulier kun je dan de gewenste pasfoto opsturen, die vervolgens wordt gebruikt voor de productie van de nieuwe kaart. Omdat de productie nu niet via NS loopt, betaal je wel de kosten voor een nieuwe kaart. (toevoeging: deze kosten worden door NS niet vergoed).

Update: NS stuurt deze e-mail:

''Graag ontvangen wij van u een nieuwe digitale pasfoto
Uw OV-chipkaart met daarop uw NS-abonnement is vijf jaar geldig. Uw huidige OV-chipkaart is bijna vijf jaar oud en zal daarom op korte termijn vernieuwd moeten worden. Wij willen ervoor zorgen dat u als NS-abonnementhouder automatisch en tijdig uw nieuwe OV-chipkaart per post thuisgestuurd krijgt. Daartoe hebben we een nieuwe recente pasfoto van u nodig.
Upload nú een pasfoto, zodat we u uw nieuwe OV-chipkaart op tijd kunnen toezenden
Voor de productie van uw nieuwe OV-chipkaart hebben we een nieuwe pasfoto van u nodig. Klik op onderstaande link om uw nieuwe pasfoto bij NS aan te leveren:
https://www.ns.nl/pasfotoupload

(..)

Reageer tijdig
Zodra NS uw pasfoto heeft ontvangen, gebruiken wij deze voor het produceren van uw nieuwe OV-chipkaart. U ontvangt dan, zonder dat u hiervoor verder iets hoeft te doen, tijdig een nieuwe OV-chipkaart met uw NS abonnement(en) en eventuele andere reisproducten erop. Dit is een service van NS, waar voor u als NS abonnee géén kosten aan verbonden zijn.
Indien u uw pasfoto niet tijdig bij ons aanlevert, ontvangt u circa zes weken voor afloop van uw huidige kaart een verzoek van de klantenservice OV-chipkaart om via OV-chipkaart.nl zélf een nieuwe pasfoto te uploaden en vervolgens zélf een nieuwe OV-chipkaart te bestellen.''

Hergebruik van een oude pasfoto lijkt dus helemaal niet meer aan de orde, de pasfoto moet recent zijn.bijdragevandennis


Opvallend is dat nergens, ook niet op die site, wordt aangegeven dat NS alleen een opdracht naar TLS stuurt en daarna de handen er vanaf trekt. TLS, of "het bedrijf/de klantenservice OV-chipkaart" zoals NS TLS graag schijnt te noemen, wordt zelfs helemaal niet genoemd. NS vraagt expliciet alleen toestemming om de pasfoto zelf te gebruiken, niet om hem door te mogen sturen naar TLS.
Beste Klaas-Jan,

Eind juni heb ik toestemming gegeven voor het opnieuw gebruiken van mijn foto voor een nieuwe OV-chipkaart. Mijn huidige kaart verloopt half september en de nieuwe zou ik 'enkele weken' voordat de oude verloopt ontvangen. Kunt u ergens achterhalen wanneer ik de kaart precies kan verwachten?

Met vriendelijke groeten,
Linda


Hallo Linda! Tot mijn grote spijt kan ik niet achterhalen wanneer jij je Ov-chipkaart krijgt. Je kan dit eventueel navragen bij de klantenservice van de Ov-chipkaart. Bereikbaar op 0900 - 0980


Bij OV-chipkaart kunnen ze me niet helpen, want ze weten niet wanneer de NS de kaart voor me aanvraagt. Kunnen jullie contact opnemen met elkaar en mij alsnog het antwoord geven? Nu word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Mijn contactnummer bij OV-chipkaart is 5174981. Dan weten zij als het goed is om welke kaart het gaat.

Het gaat er trouwens om dat ik wil weten of ik een nieuwe kaart heb, voordat ik op vakantie ga, zodat ik op de terugweg ook gewoon met de trein naar huis kan. Als de aanvraag direct in gang gezet kan worden en ik de kaart binnen drie weken kan ontvangen, is dat ook prima.
Dag Linda,

Wanneer je op mijn klikt kun je een privébericht sturen. Noteer daarin NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummer. Dan ga ik je helpen.

EDIT: Ik heb Linda geholpen middels een privébericht. Er heeft restitutie plaatsgevonden voor de kosten van de nieuwe kaart.

Wat een drama… NS-kaart verloopt. Normaal kreeg ik van tevoren een e-mail van de NS, nu dus niet.

Dus dan maar een nieuwe OV-Chip aanvragen en nieuwe foto uploaden. Maar ik zie nergens dat dit mijn nieuwe NS-kaart wordt. Hoe ik de 7,50 terugkrijg van de NS die ik heb betaald aan OV-chip zie ik ook nergens. Dan maar via de chat opheldering vragen. Na een uur nog geen reactie. Eindelijk iemand gesproken bij NS die opheldering gaf (na een wachttijd van 20 minuten.) Ik ontvang binnenkort dus gewoon mijn nieuwe NS-kaart als het goed is en die 7,50 wordt op mijn bankrekening teruggestort.

Kan dit niet makkelijker, dames en heren bij de NS? Gewoon nieuwe NS-kaart met OV-chip via de NS aanvragen, kosteloos. Waarom zo omslachtig? Enfin, hoop dat alles opgelost wordt...

Reputatie 6
Badge +2

Dat moet zeker makkelijker kunnen, Jan Joris. Zoals je aangeeft, zou je een mail moeten ontvangen waarin we vragen om een nieuwe pasfoto. Helaas gaat dit proces niet altijd goed en wordt het daardoor zo omslachtig. Excuses daarvoor (en uiteraard ook voor de lange wachttijd op de chat). De kaartverniewing blijft een zorgenkindje en wordt toch hopelijk snel verbeterd.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar is er nog weinig verbeterd sinds het topic dat ik op 5 september 2020 was gestart naar aanleiding van mijn ervaringen met het kaartvernieuwingsproces.

Reputatie 6
Badge +1
Wat moet ik doen als ik geen bericht gehad heb, en zelf een nieuwe OV-chipkaart ga aanvragen via www.ov-chipkaart.nl/aanvragen.htm? Dat kost me namelijk € 7,50, terwijl NS belooft in het geval van een abonnement mij gratis een nieuwe kaart te verstrekken.
NS of TLS heeft toch van alle abonnementhouders een pasfoto ?

Anders kan je geen persoonlijke OV chipkaart hebben (die nodig is voor het abonnement)

Je zegt zelf dat NS een productieopdracht stuurt aan TLS, levert NS de pasfoto dan aan TLS ?

Geldt jouw verhaal ook voor oude voordeelurenabonnementhouders die recentelijk geen nieuwe kaart kregen automatisch ?
En er staat ook niets over vergoeden van de kosten als je de kaart zelf aanvraagt.

Dit is doelbewust of komt dat er alsnog bij te staan hoe dat gaat ?
@Keuzereiziger: je kunt contact opnemen met Klantenservice. Zij informeren je ook over de mogelijkheden m.b.t. de kosten van het duplicaat.


Wordt mijn OV-chipkaart automatisch vernieuwd wanneer deze bijna verloopt?
Ben je abonnementhouder bij NS? Dan vraagt NS namens jou – indien we in het bezit zijn van een pasfoto – een nieuwe OV-chipkaart aan bij OV-chipkaart.nl. Je ontvangt dan enige weken voordat je huidige OV-chipkaart verloopt kosteloos een nieuwe OV-chipkaart automatisch per post thuis. Je hoeft hier verder niets voor te doen.


Allereerst hartelijk dank voor het plaatsen van dit topic! Maar het is voor mij toch niet helemaal duidelijk.
- Ik heb een NS Voordeelurenabonnement en dus abonnementhouder, ik begrijp uit deze tekst dat ik automatisch een kaart zou moeten ontvangen en niets hoef te doen.
- Ik krijg echter van TLS een mail met deze info: Vanaf 10-10-2015 kunt u niet meer reizen met uw OV-chipkaart met nummer xxxx xxxx xxxx xxxx. Deze is dan niet meer geldig. Vraag daarom snel voor € 7,50 een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aan op www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart.

Kortom, volgens dit topic hoef ik niets te doen, volgens TLS wel? Wordt er nu wel of geen kaart door NS voor mij aangevraagd?
Misschien is het ook handig om in Mijn NS de pasfoto te plaatsen zodat klanten kunnen zien of NS de pasfoto heeft en gelijk de mogelijk te creëren om die foto zelf aan te passen t.z.t. (uploaden via Mijn NS)
Hierbij de terugkoppeling:

- Nee, NS en TLS hebben niet altijd deze gegevens. Wanneer NS niet alle gegevens heeft (zoals een pasfoto of een rekeningnummer), dan stuurt zij ook geen opdracht naar TLS. TLS gaat de klant dan zelf zes weken van tevoren benaderen.
- Wanneer NS een pasfoto heeft, stuurt zij deze inderdaad door naar TLS.
- Dit verhaal geldt ook voor Voordeelurenabonnementhouders. Sterker nog, zij waren de eersten die hiervan profiteerden!

Die optie in Mijn NS hopen we volgend jaar mogelijk te maken!
@Elisabeth, in jouw geval ontbraken er bij NS dus gegevens, waardoor er vanuit ons geen productieopdracht naar TLS is verzonden. Daarom neemt TLS het over. Jij kunt Klantenservice vervolgens benaderen om dit te controleren. In dit geval heb ik reeds toegezegd dat ik dit voor je ga regelen, aangezien je hier al even mee bezig bent. Ik stuur je hierover een privébericht!
Je geeft nog steeds geen reactie op reactie 3, is dit doelbewust ?

Of rekent TLS geen kosten meer aan abonnementhouders van NS ?

Komt dit ook te staan in bovenstaande tekst ?
Ik heb laten weten dat dit via Klantenservice loopt. Je kunt mij of mijn collega's benaderen zodra er sprake is van een situatie waarbij de kaartvernieuwing niet vanuit NS is ingezet.
Mag ik uit het ontwijken van de vraag van macca728 concluderen dat jullie niet actief gaan communiceren dat abonnementhouders die via TLS een nieuwe kaart aan moeten vragen (mogelijk) in aanmerking komen voor restitutie van de (onterecht) gemaakte kosten?
WANNEER doet NS zelf gewoonm niet even een mail naar de trouwe klanten om uit te leggen hoe de procedure loopt via OV-chip en dat de kosten teruggeclaimd kunnen worden-en hoe?

Het antwoord op die vraag lijkt me nu wel duidelijk geworden: met Sint Juttemis.
NS hanteert blijkbaar het beleid dat het prima is als haar klanten onnodige kosten maken en vindt het niet nodig om hen daar op attent te maken. Iets soortgelijks zagen we eerder immers ook bij de ICE-toeslag (nadat NS tijdenlang mensen met Traject Vrij zonder overlap tussen hun traject en het ICE-traject had voorgelogen dat ze die toeslag moesten betalen, vond men het niet nodig hen even een bericht te sturen dat deze informatie onjuist was) en bij de extra kosten als gevolg van de poortjes op bijvoorbeeld Hilversum (waar men pas zichtbare posters op ging hangen toen Rover dit dreigde te gaan doen).

Reageer