nieuwe ov kaart, oude onleesbaar/beschadigd

  • 24 May 2022
  • 3 reacties
  • 461 Bekeken

Mijn ov kaart nummer/ foto zijn onleesbaar. Dit komt door ouderdom van de kaart. Nu moet ik een nieuwe aanvragen van de contucteur maar via waar kan dat? want hij doet het wel gewoon nog.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Al eens aan in de toekomst zoń leuk hoesje gedacht ipv maar meteen in je broekzak douwen? Cond. heeft in principe gelijk-zoals vrijwel altijd bij dit soort zaken. 

Antw lijkt me nogal vanzelfsprekend; Ov-chipkaart.nl

Hoe lang loopt ie anders nog? Staat er een NS-ABO op of soms Arriva?

Reputatie 7
Badge +4

U kunt die aanvragen bij Klantenservice als er een NS-abonnement op staat. Dat hij het doet maakt niets uit helaas, de gegevens moeten zichtbaar zijn en die zijn dat niet. Uw kaart is dan niet geldig. Als u op de blauwe lettertjes van Klantenservice klikt krijgt u alle mogelijkheden. De kaart wordt uiteindelijk toegezonden door OV-chipkaart, en zonder NS-abonnement moet u daar rechtstreeks zijn. Hou rekening met oeps, edit: €11,00 kosten. Alleen de eerste twee jaar is vervanging gratis.

Reputatie 7
Badge +3

Kleine correctie, een vervangende persoonlijke kaart aanvragen wegens beschadiging kost €11 en gaat altijd via OV-chipkaart.nl. Als er een NS abonnement opstaat wordt dat overgezet op de nieuwe kaart.

Een goedkopere oplossing zou kunnen als u een NS Flex abonnement op de kaart heeft. U kunt dan uw abonnement opnieuw bestellen op een nieuwe kaart, de nieuwe kaart is gratis bij een nieuw abonnement (muv Flex Weekend Voordeel). Dat abonnement kan dan op zijn vroegst 7 dagen na bestellen ingaan. Wanneer u de nieuwe kaart ontvangt kunt u uw huidige abonnement op de beschadigde kaart opzeggen. Die opzegging moet dan wel nog bij een automaat opgehaald worden. U heeft dan hetzelfde abonnement op een nieuwe kaart zonder extra kosten. 

Mocht in de tussentijd een HC weer aangeven dat u een nieuwe kaart moet aanvragen, kunt u aangeven dat u dat al gedaan heeft en wacht tot deze bezorgd wordt.

Reageer