beantwoord

reis kwijt

  • 7 August 2022
  • 9 reacties
  • 93 Bekeken

Goedemorgen,

 

Ik heb voor vandaag een reis geboekt om 11:28 naar Parijs. Echter als ik deze reis opzoek op de planner, bestaat deze niet... Ik moet ver reizen om op Amsterdam Centraal te komen, hoelaat moet ik daar komen en gaat mijn rit wel?

 

icon

Beste antwoord door Sim70 7 August 2022, 07:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6

Er vallen regelmatig Thalys treinen uit, heb je rechtstreeks bij hen geboekt? Contact gehad? Of via NS internationaal? Ik zou direct proberen contact te leggen bij degene bij wie je geboekt hebt. Je weet ook dat je tussen de Parijse stations met de metro moet reizen? 

Reputatie 6

Ik zie dat er werkzaamheden zijn op het traject. Met je ticket naar Brussel zuid kun je nu via Rotterdam reizen. Je mag dat op elk gekozen tijdstip doen. Zorg dat je voldoende tijd hebt om de Thalys te halen.

Er vallen regelmatig Thalys treinen uit, heb je rechtstreeks bij hen geboekt? Contact gehad? Of via NS internationaal? Ik zou direct proberen contact te leggen bij degene bij wie je geboekt hebt. Je weet ook dat je tussen de Parijse stations met de metro moet reizen? 

Ik had het via ns international geboekt en heb ze ook al een paar keer gebeld. Ja klopt, ik weet van de metro af bedankt!

Ik zie dat er werkzaamheden zijn op het traject. Met je ticket naar Brussel zuid kun je nu via Rotterdam reizen. Je mag dat op elk gekozen tijdstip doen. Zorg dat je voldoende tijd hebt om de Thalys te halen.

Heel erg bedankt! Doe ik dat!

Ik zie dat er werkzaamheden zijn op het traject. Met je ticket naar Brussel zuid kun je nu via Rotterdam reizen. Je mag dat op elk gekozen tijdstip doen. Zorg dat je voldoende tijd hebt om de Thalys te halen.

Heel erg bedankt! Doe ik dat!

Ik kan alleen naar Rotterdam met de Thalys vanaf Amsterdam?

Reputatie 6

Nee hoor je kunt met alle treinen die je wilt naar Rotterdam. Heb je een kaartje vanaf je vertrekstation of doe je dat op saldo? 

Reputatie 6

Ik vind je transfer tijd in Parijs trouwens wel krap…heb je een metrokaartje? Anders kun je die ook in De Thalystrein kopen. Scheelt weer tijd op Gare du Nord daar zijn de automaten vaak druk. 

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt me voldoende tijd om over te stappen in Parijs. De rijtijd van metro 5 van Gare du Nord naar Gare Austerlitz is 14 minuten. De metro rijdt ongeveer iedere 5 minuten.

Het scheelt inderdaad wat tijd als je in de Thalys al een metrokaartje koopt. Dan hoef je niet op zoek naar een automaat of een loket. 

Volg na aankomst op Paris Nord de borden naar metro lijn 5, eindbestemming Place d’Italie.

Mocht er vertraging zijn dan is er een volgende trein om 18:27 van Paris Austerlitz naar Orléans, aankomst 19.33. Het is een reis met een TER, dus je kaartje is geldig in een volgende trein op dezelfde dag.

Bon voyage!

Reputatie 6

Ik noemde het omdat de Thalys nogal eens later aankomt dan -land en dan is het wel wat krap. Maar idd een TER kaartje. Goed reis en veel plezier!

Reageer