beantwoord

Aanbieding Spoordeelwinkel Amsterdam

  • 16 June 2023
  • 5 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 1

In de Spoordeelwinkel zie ik een aanbieding staan voor een dagje Amsterdam voor 39 euro, je reist dan met een dagretour Daluren. In de voorwaarden van die aanbieding staat:

“Je kunt met deze aanbieding elke dag reizen tijdens de daluren: van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur. Op zaterdag, zondag en op feestdagen de hele dag. Je mag met een daluren treinkaartje alleen binnen die tijden in de trein zitten. Op weekdagen kun je dus bijvoorbeeld niet om 15.55 uur je reis starten en tijdens de spits in de trein blijven zitten.”

Klopt deze tekst wel? Dat zou betekenen dat ik tijdens de weekdagen bijvoorbeeld niet om 15.45 kan inchecken om terug te reizen naar Den Helder, omdat ik dan binnen de daluren in de trein zit. Volgens de tekst in de voorwaarden mag dat dan niet.

Met mijn eigen Dal Voordeel abonnement zou dat wel kunnen.

 

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 16 June 2023, 08:00

Bekijk origineel

5 reacties

Klopt deze tekst wel? Dat zou betekenen dat ik tijdens de weekdagen bijvoorbeeld niet om 15.45 kan inchecken om terug te reizen naar Den Helder, omdat ik dan binnen de daluren in de trein zit. Volgens de tekst in de voorwaarden mag dat dan niet.

Met mijn eigen Dal Voordeel abonnement zou dat wel kunnen.

De aanbiedingen uit de spoordeeleinkel zijn etickets, daarmee kun je niet inchecken en mag je tijdens de spits niet in de trein zitten. De tekst is dus correct, om 15.45 terugreizen naar Den Helder mag niet.

Reputatie 7
Badge +3

De inchecktijd bij een dak voordeel abonnement bepaalt of je met korting reist. Als je om 15.45 uur incheckt mag je net korting doorreizen in de spits.

Met een e-ticket kun je niet inchecken. Omdat niet te controleren is hoe laat je ingestapt bent, is bij dal e-tickets de regel gemaakt dat je tijdens de spits niet in de trein mag zijn. De tekst over het Spoordeelwinkel ticket is de juiste tekst die bij dat ticket hoort.

Reputatie 1

Oké, bedankt voor de reacties. Dan is zo’n aanbieding van de Spoordeelwinkel niet aantrekkelijk voor mij.

Reputatie 7
Badge +3

Oké, bedankt voor de reacties. Dan is zo’n aanbieding van de Spoordeelwinkel niet aantrekkelijk voor mij.

In het weekend kun je er de hele dag gebruik van maken.

Reputatie 7
Badge +3

Als je een dagretour Den Helder - Amsterdam wil, is reizen met je Dal Voordeel abonnement ook goedkoper dan dit Spoordeelwinkelticket. Met 40% korting is dat €20,28. Zelfs vol tarief is nog goedkoper, €33,80. Om voordeliger uit te zijn een Spoordeelticket moet je een bestemming verder weg kiezen. 

Overigens zie ik nu in de reisplanner dat ook op dit traject nu de NS Voordeeltickets te koop zijn. Hiermee kun je op bepaalde tijden meer korting krijgen dan met Dal Voordeel.

Selecteer bv op woensdag 21 juni de reis van 10:34 en je kunt een enkele reis aanschaffen voor €6,80. 

Je hoeft dan niet eens echt de trein van 10:34 te nemen, maar je moet wel reizen in het tijdslot 10:30 - 13:30. 

 

Voor de terugreis kun je dan je Dal Voordeel gebruiken als je om 15:45 wilt inchecken en doorreizen in de spits.

Reageer