Skip to main content
beantwoord

Buskaart

  • 22 February 2022
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

Hoihoi,

Ik vroeg me af of er ook een dagkaart was voor de bus. Of zit deze bij de trein dagkaart in?
 

Met vriendelijke groet,
Eric Zwanikken

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er is geen treinkaart voor de trein die ook als dagkaart voor de bus geldig is, helaas.

 

Busmaatschappijen hebben wel eens goedkope aanbiedingen voor dagkaarten met de bus. Die moet u dan extra kopen.
@Robert B  had het laatst over een dalurenkaart in Brabant voor € 7,20. Kijkt u eens bij Arriva voor andere regio’s.

 

Edit: zie de opmerking van @iMark en @Momo hieronder, hij is er wel, maar helaas niet voor weinig. Doorgaans is een actiekaart met dagkaart bus veel goedkoper. Een NS Dagkaart kost € 55,80, het is maar net wat de meerprijs van de bus nog is. en of u daarmee onder de €64 komt. Het is dan niet echt meer een goedkope aanbieding als het nagenoeg even duur is.

Badge +3

Voor Arriva: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/ik-heb-een-vraag.htm?articleid=16492

Voor andere stads/streekvervoerders (Connexxion, Syntus/Keolis, RRReis, GVB, RET etc) zie hun websites.

Reputatie 7
Badge +3

Zo’n dagkaart die geldig is in trein, bus, tram en metro is er wel maar kost behoorlijk wat: https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/holland-travel-ticket

Reputatie 7
Badge +3

Er is nog wel het Holland Travel Ticket. Daarmee kun je 1 dag reizen in trein, bus, tram en metro in heel Nederland. Beschikbaar als peak (€64) and off-peak ticket (€44). 

Reputatie 7
Badge +1

Op de site van ROVER (op reis) staat een overzicht-nog van vorig jaar- van alle BUS (en tram etc. ) dagkaarten die er in NL te koop zijn. In vrijwel elke regio is er wel een en soms zelfs meer.

Naast HTT dat momo noemt eis er bvb voor een wat kleinere regio rondom die wereldstad AMS ook een trein+Bus dagkaart (en voor 2-3 dagen, dus vooral op de foreign tourist gericht) die zelfs geen enkel spitsbeperking heeft en daarmee zelfs goedkoper is als normaal NS retour Lelyst-Zandvrt.

Reageer