Coulance voor verkeerd e-ticket?

  • 12 December 2020
  • 7 reacties
  • 447 Bekeken

Badge +3

Weer iets (positief) nieuws?

Dit was al prima https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html

Maar Webcare zegt op Twitter zojuist het volgende over een reeds gedownload e-ticket voor de verkeerde datum:

Volgens de voorwaarden is het ticket dan niet meer restitueerbaar. Zou je ons alsnog een DM willen sturen met het ordernummer, je naam, geboortedatum en e-mailadres? Als dit de eerste keer is dat dit fout is gegaan, dan kunnen we wellicht toch coulance bieden.

Hoe gaat dat dan als er met het ‘verkeerde’ e-ticket toch gereisd wordt?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg de indruk dat men ook aardig coulant is mbt verkeerd bestelde jongerenkaartjes.

Maar compensatie/verlenging Keuzedagen geldig tot 31/12 zit er nog steeds niet in. En met de aankomende lockdown kan niemand ze meer opmaken.

Reputatie 7
Badge +3

Die Keuzedagen zijn al langer geldig gemaakt, dan wel couponcodes met langere geldigheid voor gegeven en een aantal ervan konden gewoon in de zomer toen de besmettingscijfers lager waren worden gebruikt. Plus mensen hadden ook al maanden geleden hun abonnement op kunnen zeggen om dan voor het eind van het jaar weer af te sluiten, als men ook vanaf 2021 weer Keuzedagen wilde (wat nu dus wat verlengd is). Wat een eindeloos geklaag erover, ook in topics die niet over Keuzedagen gaan. 

Badge +3

Als het daar niet over gaat dan wel over mondkapjes(gedrag).

Als de helft van de reizigers er maling aan heeft https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/mondkapjes/mensen-met-een-beperking-of-chronische-ziekte dan durf ik niet met de trein of zo. 

..dat u zich beroept op de uitzondering. Dit kaartje kunt u als eerste tonen aan een handhaver.

Top, werkt prima voor supermarkt en zo, en ook ov, al dreigen ze je toch de trein uit te zetten soms..

https://twitter.com/TrainspotterAmr/status/1337864920415825920

Als autist met astma.. Geen idee eigenlijk waarom één van beide een belemmering zou zijn voor dragen van een (zelfgemaakt) maskertje.

Ja maar mijn bril beslaat, of ik heb een hoorapparaat! Nou en?

Reputatie 7
Badge +3

Weer even on-topic :stuck_out_tongue:

Hoe gaat dat dan als er met het ‘verkeerde’ e-ticket toch gereisd wordt?

Ik vermoed dat dat gewoon kan. Ben overigens wel benieuwd of die 1x coulance een nieuwe ‘regel’ is of een goede bui van ^EB.

Badge +3

 

Ik vermoed dat dat gewoon kan. Ben overigens wel benieuwd of die 1x coulance een nieuwe ‘regel’ is of een goede bui van ^EB.

Ik denk ook aan een handreiking van ^EB maar ik vond het ‘nieuwswaardig’ als zoiets blijkbaar mogelijk is.

Onder welke voorwaarden is coulance dan mogelijk? En maakt het uit of ^EB dat voor je regelt of je een andere medeweker te spreken krijgt?

“Als je belooft niet op de verkeerde datum met dat ticket te gaan reizen...” :rofl:

Reputatie 7
Badge +3

Als het daar niet over gaat dan wel over mondkapjes(gedrag).

Inderdaad, iedereen klaagt constant over alles. De één wil geen mondkapje, de ander klaagt juist dat anderen geen mondkapje dragen of niet juist dragen. De één klaagt dat het te druk is, de ander merkt dan lekker belerend op dat mensen zelf in een drukke trein stappen en dat de regering advies geeft zoveel mogelijk thuis te blijven. Plus dat eindeloze geklaag over de Keuzedagen. Ik ben die hele Corona toestand ook spuug en spuug zat, maar qua ergernis komt dit soort geklaag op een hele goede tweede plek. 

Badge +3

Zomaar uit nieuwsgierigheid, wat staat er op de eerste plek dan @Momo?

Ik steek nog één sigaretje op.. zonder iemand tot last te zijn, maar nog net niet op het balkon :sweat_smile:

Reageer