beantwoord

Dagretour datum veranderen door corona

  • 5 April 2022
  • 5 reacties
  • 216 Bekeken

Ik en een vriendin hebben voor zaterdag 9 april een dagretour dal ticket gekocht. Nu heb ik corona en moet ik dus in quarantaine. Is het mogelijk om de datum nog te wijzigen of om ons geld terug te krijgen?

 

(Ik heb mijn ticket al wel gedownload volgensmij, maar aangezien het nog geen 9 april is geweest is het logisch dat ik hem nog niet heb kunnen gebruiken.)

icon

Beste antwoord door Rene74 5 April 2022, 23:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Heel spijtig, maar volgens de voorwaarden waarmee u bij aankoop akkoord bent gegaan, is wijzigen of annuleren niet mogelijk. Dit vanwege de fraudegevoeligheid. Het ticket is ook al door u gedownload; er is dus sowieso niet te controleren of u op 9 april wel of niet gaat reizen. Het ticket is niet meer terug te halen en ongeldig te maken door NS.

 

Hoi Treinreizigerss. Welkom bij de Community.

Het antwoord van Rene74 is in dit geval correct. Alleen wanneer een e-ticket nog niet is geopend/gedownload kunnen wij deze ongeldig maken en terugbetalen. Op het moment dat een ticket is geopend vervalt deze mogelijk helaas.

Reputatie 7

Raad je aan om contact op te nemen met de Klantenservice, al zal dat gezien de nasleep van de recente storing niet eenvoudig zijn.

Bij aantoonbaar niet kunnen/mogen reizen, kan er van fraude geen sprake zijn. Als je bovendien het kaartje via de app of de reisplanner op de website hebt besteld waarbij niet overduidelijk wordt aangegeven dat het kaartje niet te wijzigen/annuleren is, dan ben je ook nog eens niet adequaat geinformeerd.

Mocht je er met de Klantenservice niet uitkomen dan zou ik, eenvoudig en kosteloos, een klacht indienen bij de OV-ombudsman.

Bij aantoonbaar niet kunnen/mogen reizen, kan er van fraude geen sprake zijn. Als je bovendien het kaartje via de app of de reisplanner op de website hebt besteld waarbij niet overduidelijk wordt aangegeven dat het kaartje niet te wijzigen/annuleren is, dan ben je ook nog eens niet adequaat geinformeerd.

Lees de ticketvoorwaarden eens door voor je mensen op het verkeerde been zet.

Reputatie 7

Kleine lettertjes zijn niet bedoeld om klanten te misleiden. Verdiep je eindelijk eens in de materie @Tamzin.

Daarnaast zet ik klanten niet op het verkeerde been, doch geef enkel advies.

Reageer