beantwoord

Datum laatste keuzedag, “tot” of “tot en met”.

  • 19 April 2024
  • 9 reacties
  • 185 Bekeken

In mijn info staat: Dit is de 6e van de 7 Keuzedagen die u kunt gebruiken tot 4 mei 2024.

mijn vraag is, kan ik mijn 7e keuzedag gebruiken op 4 mei? 
extra info, een half jaar geleden stond er nog dat de keuzedagen gebruikt kunnen worden tot en met 4 mei 2024.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 19 April 2024, 23:36

Bekijk origineel

9 reacties

Welkom op onze NS Community, Erik9april. Dat is een kleine mix-up in ons systeem. Als je abonnement elke maand of elk jaar op de 4e van de maand ingaat, dan kan je de Keuzedag tot en mét de 3e gebruiken. Op de 4e gaat er namelijk weer een nieuwe periode in. Dit is helaas niet helemaal goed gecommuniceerd. Mijn excuus daarvoor.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Het zit anders, want als er eerst stond dat je Keuzedagen t/m 4 mei gebruikt konden worden gaan je volgende Keuzedagen pas op 5 mei in.

Het probleem is dat een volgende Keuzedag al op 4 mei voor je klaargezet wordt (maar je kunt er pas vanaf 5 mei meer reizen, dat staat ook in de mail die je dan krijgt), en daardoor kun je op 4 mei die keuzedag niet meer ophalen.

Maar als je hem op 3 mei (of eerder) ophaalt is hij nog gewoon geldig op 4 mei.

In de ‘nieuwe mails’ staat nu geldig van 5 mei tot 5 mei (dus t/m 4 mei).

Reputatie 7
Badge +3

Als er 4 mei tot staat kun je hem niet op 4 mei gebruiken.

Ik ontdekte net wat leuks. Mijn 7 tegelijk gekregen keuzedagen zijn 1 dag langer geldig. Mijn abonnement was paar jaar geleden op 28 maart afgesloten, maar werd ineens door NS gewijzigd naar 1 april. De oude keuzedagen zijn tot de laatste dag van de maand geldig (niet tot 1 april, maar tot de 30e of 31e) , maar 7 die ik op 1 april 2024 kreeg tot 2 april 2025.

Reputatie 7
Badge +3

Wat een zooitje, die keuzedagen 😅

Badge +3

Ik ben wel klaar met de datum-ruzie over de geldigheid van welke Keuzedag dan ook (tot 4 mei, tot en met 4 mei, maar wat eerder ophalen en dan toch nog geldig op 4 mei)… 

@mrfreeze krijgt van mij het ‘beste antwoord’ 😥

Het spijt me @Laura NS zie de andere topics over hetzelfde.
Als ik ongelijk heb geef ik dat graag toe, wegens ‘weer wat geleerd’ of zo.

Dat neemt niet weg dat er iets niet klopt 😴

Mindfuck soms…

Reputatie 7
Badge +1

In mijn info staat: Dit is de 6e van de 7 Keuzedagen die u kunt gebruiken tot 4 mei 2024.

mijn vraag is, kan ik mijn 7e keuzedag gebruiken op 4 mei? 
extra info, een half jaar geleden stond er nog dat de keuzedagen gebruikt kunnen worden tot en met 4 mei 2024.

NS mag niet plotseling de beloofde geldigheid met 1 dag inkorten. Heb je nog een mail waar "t/m” in staat?

Wegens herhaalde problemen zou ik wel de keuzedag op de 3e al ophalen.

Reputatie 7
Badge +3

In mijn info staat: Dit is de 6e van de 7 Keuzedagen die u kunt gebruiken tot 4 mei 2024.

mijn vraag is, kan ik mijn 7e keuzedag gebruiken op 4 mei? 
extra info, een half jaar geleden stond er nog dat de keuzedagen gebruikt kunnen worden tot en met 4 mei 2024.

NS mag niet plotseling de beloofde geldigheid met 1 dag inkorten. Heb je nog een mail waar "t/m” in staat?

Wegens herhaalde problemen zou ik wel de keuzedag op de 3e al ophalen.

NS heeft vorig jaar al tot/met gewijzigd naar tot. Dit is zo voor de 2 maandelijkse keuzedagen. Ik heb daar meerdere keren aandacht voor gevraagd.

Ophalen op 3 mei en er mee willen reizen op 4 mei met een tot 4 mei keuzedag is vragen om problemen. 

Reputatie 7
Badge +1

In mijn info staat: Dit is de 6e van de 7 Keuzedagen die u kunt gebruiken tot 4 mei 2024.

mijn vraag is, kan ik mijn 7e keuzedag gebruiken op 4 mei? 
extra info, een half jaar geleden stond er nog dat de keuzedagen gebruikt kunnen worden tot en met 4 mei 2024.

NS mag niet plotseling de beloofde geldigheid met 1 dag inkorten. Heb je nog een mail waar "t/m” in staat?

Wegens herhaalde problemen zou ik wel de keuzedag op de 3e al ophalen.

NS heeft vorig jaar al tot/met gewijzigd naar tot. Dit is zo voor de 2 maandelijkse keuzedagen. Ik heb daar meerdere keren aandacht voor gevraagd.

Ophalen op 3 mei en er mee willen reizen op 4 mei met een tot 4 mei keuzedag is vragen om problemen. 

Dat neemt niet weg dat NS de geldigheid niet mag inkorten als het eerder t/m 4 mei was. In geval van problemen gewoon de meerkosten claimen. Maar daarbij is het wel een goed idee om te kunnen aantonen dat het t/m 4 mei was.

Badge +3

Dat neemt niet weg dat NS de geldigheid niet mag inkorten als het eerder t/m 4 mei was. In geval van problemen gewoon de meerkosten claimen. Maar daarbij is het wel een goed idee om te kunnen aantonen dat het t/m 4 mei was.

Dan moet er in die mail staan tot 5 mei want anders kan je op 4 mei (laatste dag geldigheid) helemaal niet met een Keuzedag reizen. De volgende Keuzedag(en) gaan immers pas op 5 mei in.

Men neme een pak melk, te gebruiken tot (houdbaarheidsdatum) 4 mei. Prima, maar op 4 mei halen we het pak melk weg en zetten een nieuwe neer, maar die mag je pas op 5 mei openen… 🤔

Gelukkig klopt de tekst in de mails tegenwoordig blijkbaar wel, geldig van 5 mei 2024 tot 5 mei 2025. Dan kan je er op 4 mei tenminste nog mee op pad (ook al moet je hem wel voor 4 mei ophalen want anders staat die van 5 mei dus al klaar).

Reageer