Wat is hier het nut van om dit retour een speciale naam te geven? Ik heb een Flex-Dal abonnement, maar omdat ik vanuit een mail van de DGP-organisatie doorklikte naar de vervoeropties voor de Dutch Grand Prix kwam ik bij dit retour uit. Ik geef toe, ik had het beter vooraf moeten onderzoeken, maar op mij kwam het over i.v.m. ontmoedigingsbeleid om met de auto te komen, dat dit DGP-retour extra voordelig geprijsd was. Dus heb ik klakkeloos twee maal (voor zaterdag en zondag) zo'n retour aangeschaft. Blijkt dat deze DGP-retours gewoon de zelfde prijs te hebben als een normaal retour. En werd ik (ondanks dat ik onder mijn eigen naam ingelogd was) er niet op ge-attendeerd dat ik met mijn eigen abonnement voordeliger uit zou zijn door een ”gewoon” ticket met mijn abonnement-korting te kopen in plaats van dit speciale DGP-retour. Ik snap wel dat daar voor iets softwarematigs aangepast moet worden, maar als je de mensen wilt stimuleren om de trein te nemen en je hebt daar voor al speciaal een abonnement gekocht, dan zou het toch wel heel prettig zijn om een gunstiger prijsadvies te krijgen, terwijl je al aan het reserveren bent. Maar de hoofdzaak die ik niet snap waarom dit retour niet voordeliger is dan een normaal retour. Plus dat het wel erg handig zou zijn als je een meerdaags kaartje kunt kopen om twee of drie keer retour te gaan met het ZELFDE kaartje, maar dat is is een ander topic al eerder opgemerkt.
Dat DGP retour is inderdaad grote commerciële flauwekul dat de indruk wekt dat je korting krijgt wat niet het geval is. Formeel is er niets aan de hand aangezien er ook nergens staat dat je korting krijgt en de meeste mensen die wat vaker met de trein reizen bij het bestellen aan de prijs ook wel direct zien dat er geen korting is.
Als dat idd zo is begrijp ik niet dat je serieus overweegt om mensen zo uit de auto te lokken.
Zandvoort is tijdens de F1 vrijwel hermetisch afgesloten voor autoverkeer dus iedereen die wat verder weg woont heeft in feite geen andere keuze dan de trein waardoor het een gevalletje van pseudo-verplichte winkelnering is.
Maar zoals gezegd zullen weinig mensen er om malen voor die ene keer per jaar dat ze met de trein gaan. En al helemaal niet als je kijkt wat een dagje F1 verder kost.
Daar staat tegenover dat NS ook torenhoge kosten maakt om dit vervoer te organiseren dus ik heb er ook niet zo'n moeite mee dat men er naar streeft om die kosten via de bezoekers gedekt te krijgen. Het alternatief is dat de belastingbetaler het moet gaan subsidiëren.
Ik denk dat een maandje weekend vrij voor alle GP bezoekers bijna altijd de goedkoopste optie was. Zag dat ook wel op twitter aanbevolen worden. Enig probleem daarbij was dat je wel in het bezit moest zijn van een ov-chipkaart.
Er zitten onder die F1 bezoekers natuurlijk ook veel autofanaten die verder nooit met de trein gaan en zich ook niet in de tarieven gaan verdiepen. In dit geval was massa dus echt kassa
V.w.b. dat laatste exact mijn mening. Maar als je op zo'n manier er ingeluisd wordt dan denk je nog wel eens extra na voor je het OV pakt.
Dat DGP retour is inderdaad grote commerciële flauwekul dat de indruk wekt dat je korting krijgt wat niet het geval is. Formeel is er niets aan de hand aangezien er ook nergens staat dat je korting krijgt en de meeste mensen die wat vaker met de trein reizen bij het bestellen aan de prijs ook wel direct zien dat er geen korting is.
Het doet een beetje denken aan een truc die veel Japanse spoorwegen al jaren toepassen voor tickets naar toeristische bestemmingen. Die verkopen ze onder een speciale naam via een gelikte website en dan blijken die tickets uiteindelijk 20-30% duurder te zijn dan een gewoon kaartje uit de automaat. Je betaalt voor de (web-)verpakking om het maar zo te zeggen. Vooral een succes bij onnozele buitenlandse toeristen.
Dank voor je reactie.
Als dat idd zo is begrijp ik niet dat je serieus overweegt om mensen zo uit de auto te lokken. Het gaat er idd om mensen die niet zo bekend zijn met het OV (bovendien MOET je naar dit evenement wel met het OV of fiets komen) over te halen om meer het OV te pakken. Door dit soort rotstreken (is mijn mening althans) krijg ik er eerder een afkeer van.
Ik denk dat een maandje weekend vrij voor alle GP bezoekers bijna altijd de goedkoopste optie was. Zag dat ook wel op twitter aanbevolen worden. Enig probleem daarbij was dat je wel in het bezit moest zijn van een ov-chipkaart.
Er zitten onder die F1 bezoekers natuurlijk ook veel autofanaten die verder nooit met de trein gaan en zich ook niet in de tarievenjungle wensen te verdiepen. In dit geval was massa dus echt kassa
Ik denk dat een maandje weekend vrij voor alle GP bezoekers bijna altijd de goedkoopste optie was. Zag dat ook wel op twitter aanbevolen worden. Enig probleem daarbij was dat je wel in het bezit moest zijn van een ov-chipkaart.
Dat DGP retour is inderdaad grote commerciële flauwekul dat de indruk wekt dat je korting krijgt wat niet het geval is. Formeel is er niets aan de hand aangezien er ook nergens staat dat je korting krijgt en de meeste mensen die wat vaker met de trein reizen bij het bestellen aan de prijs ook wel direct zien dat er geen korting is.
Het doet een beetje denken aan een truc die veel Japanse spoorwegen al jaren toepassen voor tickets naar toeristische bestemmingen. Die verkopen ze onder een speciale naam via een gelikte website en dan blijken die tickets uiteindelijk 20-30% duurder te zijn dan een gewoon kaartje uit de automaat. Je betaalt voor de mooie (web-)verpakking om het maar zo te zeggen. Vooral een succes bij onnozele buitenlandse toeristen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.