Skip to main content
beantwoord

hoe kan ik de e-tickets vanaf mijn tablet printen

  • 2 November 2023
  • 8 reacties
  • 1134 Bekeken

Ik heb via mijn tablet tickets besteld, maar kan ze niet uitprinten omdat er geen print mogelijkheid is en de afbeelding de hele pagina beslaat. Kan het niet verkleinen. Help, help  help.

Ook via mijn NS lukt het niet. 

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je de NS app op jouw tablet? Dan kun je het ticket daar in laden.

Badge +3

Op een tablet kan je omschakelen naar de desktop versie van een pagina. Daarna zou de knop om een ticket te downloaden moeten verschijnen. Dat is een pdf bestand wat je vervolgens kunt printen (als je een printer hebt).

Ik heb een E-ticket gekocht. Die wil ik uitprinten via mijn tablet, een iPad Pro. Als ik echter via de link in de bevestigingsmail, ‘ga naar Mijn kaartjes’, naar de browser ga, krijg ik daar alleen maar een knop met ‘Laad in NS app’ te zien, er is geen printknop en ook geen mogelijkheid om het E-ticket als .PDF te downloaden.
Op deze pagina staat wel: Open deze pagina via de bevestigingsmail op je tablet of computer. Klik daarna op printen. Maar op mijn iPad verschijnt dus geen printknop en het lukt mij niet de e-ticket uit te printen of te downloaden via mijn iPad. Heb het zowel met Safari als met FireFox geprobeerd. 
Op mijn iPad staat ook een NS app.

PS. De NS-site zegt: Let op. Heb je een e-ticket gekocht waarmee je een deel van de reis aflegt per bus, tram of metro, dan moet je het e-ticket altijd uitprinten.

Badge +3

Apps en websites zijn tegenwoordig ‘slim’, dus denken te weten of je een printer of de NS app hebt of niet. 😅

Maar printToPDF kan elk apparaat eigenlijk wel. Toch niet zo slim dus (geen sprinter of intercity-inkt voor nodig) 😴

Een pdf met naam en zo is dus gewoon geldig. Voor wie het misbruik daarvan me serieus kan uitleggen heb ik nog wel wat couponcodes 😅

Badge +3

Late reactie, maar @Loes en @Sander-VH zullen een pdf code waarschijnlijk net zo goed vinden als een homeprint op A4.

Er valt namelijk bijzonder weinig mee te frauderen. Als ik met een vals bankbiljet denk te betalen heeft een caissière/kassière (of een man achter de kassa) in een winkel het ook meteen door. Hebben ze eventueel apparaatjes voor zelfs… Biljet geweigerd, nog een keer.. ja nu wél!

Maar liever in de NS app laden dus, of zoek maar iemand met een printer. 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Het is niet meer toegestaan om met een e-ticket als pdf te reizen. Een e-ticket moet of geprint of in de app geladen worden.

Wat MoDe zegt klopt inderdaad. Mocht de knop voor printen niet verschijnen dan is de tip van Robert de beste oplossing.

Badge +3

Het is niet meer toegestaan om met een e-ticket als pdf te reizen. Een e-ticket moet of geprint of in de app geladen worden.

Ja, al snap ik nog steeds niet waarom eigenlijk? Want wat je print op A4 is feitelijk een pdf (met qr-code plus wat dingen er omheen). Wat je in de app laadt is precies dezelfde qr-code.

Frauderen door (screenshots van) codes te delen heeft geen enkele zin, want in de code staat alles waaronder de naam van de reiziger.

Iemand die een pdf meerdere keren uitprint (met verschillende namen) valt ook gewoon door de mand omdat de naam keihard in de qr-code staat en niet te wijzigen is. Het herkennen van een ‘gemanipuleerde pdf’ is weliswaar wat makkelijker op papier, maar de code liegt niet dus als men die kan scannen is einde verhaal voor een fraudeur.

Reageer