beantwoord

Hoe los ik de boete op?

  • 19 April 2024
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

15 apr 2024 Ik scande op station Sittard per abuis OV-chipcaard voor Arriva in plaats van NS. Reed met een NS trein.
De conducteur gaf een boete en een ritprijs van 61.20 EUR.
Arriva schreef ook af (10 EUR).
Vraag? Is het mogelijk om de boete en  
wat zijn de manieren om dit probleem op te lossen.
Hartelijk dank voor uw hulp)

icon

Beste antwoord door mrfreeze 19 April 2024, 15:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Oleksandr12,

Neem voor de boete contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Voor het afgeschreven bedrag van Arriva kun je terecht op uitcheckgemist.nl. Geef dan als aankomststation ook Sittard op.

Bedankt voor uw aandacht.

Ik wil graag toevoegen dat ik van Sittard naar Eindhoven ben gereden.

Ik heb het ticket betaald, alles is eerlijk.

Ongelukkige fout van het scannen van Arriva in plaats van NS. Het is geen overtreding.

De boete lijkt in deze situatie een aanfluiting van de waarheid.

Ik vind deze beslissing van de conducteur partijdig.

...maar dat is mijn mening, gewoon een simpele man)

Helaas heeft de klantenservice deze situatie niet waargenomen en zal ik uiteindelijk een dubbel Arriva-tarief en NS hoogst onaangename boete moeten betalen. Alsof ik een crimineel ben.

Dit is een uiterst onaangename situatie, niet eens financieel maar meer menselijk.

Met respect voor fatsoenlijke mensen:)

Badge +3

Het is zoals het is, en omdat je niet met Arriva gereisd hebt kun je het 10 euro instaptarief terug claimen via www.uitcheckgemist.nl (vul in Sittard - Sittard).

Voor die 50 euro toeslag, neem na enkele dagen (je krijgt nog een brief) contact op met de NS Klantenservice (telefoon, chat, social media) en leg uit dat je ingecheckt was bij de verkeerde vervoerder.

In de meeste gevallen krijg je die 50 euro wel terug, maar de ritprijs zonder korting (€ 11, 20 voor Roermond - Eindhoven) zul je moeten betalen.

Reageer