meereiskorting

  • 22 February 2023
  • 6 reacties
  • 260 Bekeken

Mijn vriend heeft een trajectabonnement voor Wierden-Heino. Als wij samen buiten dit traject gaan reizen, kan ik dan ook nog wel gebruik maken van meereiskorting/ samenreiskorting of moet ik dan vole pond betalen?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Welkom op dit forum,

 

Samenreiskorting heeft niets te maken met een bepaald traject. U kunt dus voor de gehele reis gebruik maken van de samenreiskorting. Let wel op, u dient wel in de daluren te reizen.

 

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

En hoe kan ik dit aanzetten in de app?

Reputatie 7
Badge +3

Het staat allemaal uitgelegd in de link die hierboven gepost is.

Als je op saldo reist, kan het overigens niet via de app, maar moet het bij een automaat op het station.

Ik heb verder geen ov chipkaart. Maar kan wel via de app kaartjes met samenreiskorting kopen. Of moet ik dan op 1 of andere manier een ov kaart kopen? Ik reis maar sporadisch met de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Het staat allemaal uitgelegd in de link die hierboven gepost is.

Badge +3

@Akkie1981 In de NS app kan je inderdaad ook gewoon tickets met samenreiskorting kopen (als ticket voor een bepaald reisadvies uit de planner). Die gebruik je om eventuele poortjes te openen.

Let wel op de juiste datum, en dat je er niet in de spits mee mag reizen.

Samenreizen met je vriend mag overal, heeft niets met Traject Vrij te maken.

Al had je vriend Weekend Voordeel voor € 2,20 per maand, dan nog mag je doordeweeks ook gewoon met hem meereizen met korting (buiten de spits uiteraard), zelfs als hijzelf dan helemaal geen korting krijgt.

Reageer