beantwoord

Naam op meereisretour

  • 29 September 2023
  • 17 reacties
  • 291 Bekeken

Mijn vader heeft een meereisretour voor mij gekocht vanwege een reis morgen.

We reizen samen ouders en ik.

Hij heeft de juiste datum en juiste traject ingevuld. Maar bij de naam zijn ipv mijn naam.

Maakt dit iets uit voor de geldigheid of moet er per se mijn naam op staan.

Of is zijn naam goed omdat hij de retour aanvroeg?

Vraag 2 is dan als dat niet goed is hoe kun je dat dan voor morgen aanpassen?

Als het prima is geen punt.

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 29 September 2023, 14:07

Bekijk origineel

17 reacties

Hij heeft het ingevuld en vond niet duidelijk of het zijn of mijn naam moet zijn. Ik vond al wel dat het mijn naam had moeten zijn. Hij gaat volgens mij proberen dit aan te passen zodat ik onder de juiste naam kan reizen

Reputatie 6
Badge +2

Hey Krokodil

Het aanpassen van de naam gaat helaas niet meer lukken. Wanneer dit eenmaal op het ticket is gezet, is dat niet meer aan te passen. Hij kan nog wel even contact opnemen met onze klantenservice om te kijken of zij nog iets voor jullie kunnen betekenen! 

Reputatie 7
Badge +3

Een van de ouders heeft een abonnement?

Bij reizen e-ticket moeten namen overeen komen met ID. Mocht klantenservice niets kunnen doen en achternamen zijn het zelfde dan kun je het er op wagen.

Ouders hebben alleen 65 plus keuzedag klantenservice kon niets doen of wilde niet.

Heeft vader gebeld.

Vader besteld dit niet zo vaak.

Achternaam is hetzelfde maar voornaam niet. we zouden naar artis gaan en daarvoor nog geen tickets besteld 

Ticket was voor mij reis alten ze deze verlopen maar krijgen geen geld terug en wachten op een nieuwe aanbieding. Deze kwam,m bij verjaardag vader en moeder is binnenkort ook jarig hopelijk zit er dan weer 1 bij. Wellicht kan ik hier ergens via een medewerker het geld terug krijgen?

Reputatie 7
Badge +4

 

 

 

Soms lukt het bij een nieuw telefoontje wel. Het is echter coulance, geen recht. Ervaren medewerkers knijpen wat vaker hun ogen dicht bij bejaarden, maar succes is echt niet gegarandeerd. Degene die u het eerste trof, heeft het bij het rechte eind, maar wie weet.

 

Hoe dan ook, uw vader heeft het fout gedaan. E-tickets worden niet teruggegeven, er werd veel te veel misbruik van gemaakt en daar bent u het slachtoffer van.

Dat snap ik we kunnen het nogmaals proberen.

Hij wist niet wat de bedoeling was en kan natuurlijk op 2 manieren worden geïnterpreteerd..

Naam van reiziger of van aanvrager. 

Ik heb het niet gezien maar zou wel flauw zijn om om het geld niet te retourneren omdat je niet kun reizen. Ik weet niet hoe duidelijk dit stond aangeven. Rest was duidelijk genoeg.

Pa is 73 ma bijna dus bejaarden is ieders mening.

 

Omdat het ticket al gedownload was is er geen teruggave of aanpassing mogelijk.

Jammer we proberen het bij de tweede aanbieding bij mijn moeders verjaardag als het dan weer wordt aangeboden.

Reputatie 7
Badge +3

Omdat het ticket al gedownload was is er geen teruggave of aanpassing mogelijk.

Jammer we proberen het bij de tweede aanbieding bij mijn moeders verjaardag als het dan weer wordt aangeboden.

Volgens de voorwaarden die vrijwel niemand leest, maar wel accepteert is wijzigen of restitutie na aankoop e-tickets niet mogelijk. Maar als het ticket niet gedownload is, kan NS als coulance wel iets doen.

Aangezien de achternamen hetzelfde zijn zou je het er op kunnen gokken. Tegenwoordig staan er geen geboortedata meer op.

Reputatie 7
Badge +4

Het punt is helaas dat u veronderstelt dat het redelijk is om te veranderen, en dat is het ook. Ik heb dit in mijn eerste jaren hiervan  ook gevonden dat barmhartigheid de leidraad moet zijn, en eigenlijk vind ik dat nog.

We zitten helaas met een veranderende werkelijkheid en vooral de opstelling van veel mensen, waarbij in het eigenbelang kennelijk alles geoorloofd is. Vandaar ook het beleid dat er niets meer achteraf te veranderen is, domweg daarmee duidelijk makend dat alle fraudepogingen gedoemd zijn te mislukken.

Iedereen boven de 65 is bejaard. Dat is een gehanteerd objectief begrip, of uw ouders het leuk vinden of niet. Ik begrijp dat u daar een andere gevoelswaarde aan koppelt, maar ik hanteer het puur als vaststaand begrip.

Overigens ben ik zelf volgens die definitie ook duidelijk bejaard.

Dank voor de reacties: 

Bij controle met ID kan dat problemen geven. Wellicht ook beboet worden en dat is niet de bedoeling.

Ik weet dat er reizigers zijn die op alle mogelijke manieren proberen te frauderen met een e-ticket en dat wij daar als eerlijke reizigers profiteren dan geen coulance.

Ze vroegen me ook het ticket in de app te downloaden en er een print van te maken waarna ik meteen zag dat hij zijn eigen naam gebruikte en dacht dat het niets uit zou maken….

Ik snap da 

Als ik op mijn vaders naam zou reizen ben ik er eigenlijk ook een”fraudeur”, maar nog steeds onbedoeld.

Coulance zou ook kunnen plaatsvinden door een andere calamiteit zoals een sterfgeval, ziekte die reizen lastig maakt enz. maar wordt in geen geval gegeven.

Ouders willen het er niet op gokken en we verplaatsen alles met de mogelijk nieuwe aanbieding.

Leeftijd is inderdaad relatief. Mijn ouders zijn bejaard maar nog erg actief en gezond.

Allen de contactlenzen worden voor het slapengaan verwijderd. ☺

Al hebben ze niet in de gaten als ze verhalen van hun wandelingen, hintend dat ik dat ook wel eens kan gaan doen, ze even vergeten dat ik in dezelfde tijd aan het werk ben bij mijn werkgever (en daar ook de nodige stappen zet).

 

Afijn we wachten op een volgende gelegenheid en weten nu dat er niets aan te veranderen is voor deze situatie,

 

Ik ben een “oudere jongere”.

 

 

 

 

Hierbij een update: Mijn vader heeft gissteren nog even gechat met een ns medewerker.

Daarbij heeft hij het toch voor elkaar gekregen om uit coulance een nieuwe code te ontvangen welke hij deze keer goed had verzilverd met de juiste naam.

Maar, mijn moeder werd vannacht niet lekker, waardoor reizen en rondlopen bezwaarlijk is en ons uitje alsnog niet door kan gaan.

We wachten nu maar op een nieuwe aanbieding en kunnen hopelijk dan wel gaan.

Jammer na alle moeite maar voor nu is het niet anders.

 

Reputatie 7
Badge +3

Hierbij een update: Mijn vader heeft gissteren nog even gechat met een ns medewerker.

Daarbij heeft hij het toch voor elkaar gekregen om uit coulance een nieuwe code te ontvangen welke hij deze keer goed had verzilverd met de juiste naam.

Maar, mijn moeder werd vannacht niet lekker, waardoor reizen en rondlopen bezwaarlijk is en ons uitje alsnog niet door kan gaan.

We wachten nu maar op een nieuwe aanbieding en kunnen hopelijk dan wel gaan.

Jammer na alle moeite maar voor nu is het niet anders.

 

Als het kaartje niet gedownload/indeapp gezet is kun je opnieuw contact opnemen met NS klantenservice.

Dat is gisteren ook al gedaan en uit coulance is een nieuwe code gestuurd.

Dus niet nog een keer te gebruiken, Dit is pech hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is gisteren ook al gedaan en uit coulance is een nieuwe code gestuurd.

Dus niet nog een keer te gebruiken, Dit is pech hebben.

Maar als het kaartje niet gedownload is, kun je een nieuwe code krijgen. Ik zou gewoon weer contact opnemen.

Helaas was ook deze keer het kaartje al verzilverd.

Moeder is wel weer opgeknapt. We wachten nu tot haar verjaardag weer een aanbieding komt voor een meereisretour. Dan zetten we de Artis tickets om en kunnen we alsnog gaan.

 

Reputatie 7
Badge +3

Helaas was ook deze keer het kaartje al verzilverd.

Moeder is wel weer opgeknapt. We wachten nu tot haar verjaardag weer een aanbieding komt voor een meereisretour. Dan zetten we de Artis tickets om en kunnen we alsnog gaan.

 

Er is een verschil tussen verzilveren van code en downloaden. Als je het ticket nog niet geopend of in de appgezet hebt, is er vaak nog wat te regelen met de klantenservice.

Bedankt dat was al gebeurd omdat we hem ook winden printen.

Dus die optie was er voor nu niet meer.

Reageer